Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 23:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround system til knægt på 19! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Jeg står og kunne godt tænke mig et ordenligt surround anlæg, jeg er bare bange for at købe det forkerte så har oprettet en bruger her for at få lidt hjælp, eftersom jeg ikke selv har meget forstand inde på det område. :)

Jeg regner med at 10-11000kr og det skal bruges til min xbox og film, selvfølgelig også til musik engang imellem. Forstærkeren skal kunne ta 7.1 men jeg starter ud med 5 højtalere.

Jeg var nede i den lokale Hi Fi klub for at komme lidt igang og da forslog de Cerwin-Vega HD63 (kunne ikke komme til at hører det før næste uge!) + en forstærker som jeg ikke kan huske navnet på men efter jeg har googlet systemet her til aften kan jeg se at det ikke er til at anbefale og at cerwin-vega er noget teenage bras. Min bror har selv forslået mig Dali, er det godt?

Håber i kan være behjælpelige eftersom jeg skal begynde på en 6-7 års lang uddannelse og jeg næppe får råd til at skrabe 10000kr sammen igen lige forløbig, så skal det være så skal det være så godt som muligt for den slags penge :)

Forresten, højtaleren må gerne se lidt smarte ud og ikke bare være store og firkantet.

Til top Vis SteffenD89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenD89

chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

jeg har næsten lige lavet en tråd om stort set det samme.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65867&P N=1

der er allerede kommet et par gode råd.
jeg har også kigget på dali hos hifiklubben, de har et højtaler sæt til 6000kr.

men læs da lige tråden igennem
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 05:27 | IP-adresse registreret  

Tja, det er sgu lidt svært. Du kan fint få god lyd for de penge, men de fleste højttalere i den prisklasse er nu engang firkantet.

Hvad har du selv tænkt dig at se nærmere på?
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Steffen smid en PM til mig, jeg har netop sådan et system til salg, som du søger.

Bare så andre også ved hvad sættet består af, så er alle højtalerne B&W

604 S3
601 S2
CMC
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Jeg havde faktisk lidt forstillet mig noget i stil med det her, jeg er ikke så meget for store firkantede højtaler haha, og min kæreste er endnu mindre glade for dem :( Hun skal jo trods alt også bo sammen med mig, når vi får en lejlighed.

2 x http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/arg on_7011_hoejttaler_chrome_soelv.htm

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/center/argon_ 7031_centerhoejttaler_chrome_soelv.htm

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/arg on_sub_8_subwoofer_sort.htm

Systemet skal forresten hovedsageligt bruges til spil og film, selvfølgelig skal der skydes en fest af engang imellem men højtalerne vil ikke blive brugt til højt musik. :)

Ville det her system egne sig godt til film og spil? og kunne jeg evt. få lidt hjælp til at finde en reciever .. :)

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Personlig syntes jeg ikke at Argon er særlig godt - Men dertil skal det siges at jeg ikke lige har hørt de ovennævnte højtalere, subben er i hvert ret svag, det har jeg erfaret

En Receiver, der kunne Onkyo 605 eller den nye 606 være en mulighed - Der er en test af 606 inde på recordere.dk . Ellers skal du kigge lidt på Marantz, Denon eller Yamaha.

mvh Zirio

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
En Receiver, der kunne Onkyo 605 eller den nye 606 være en mulighed - Der er en test af 606 inde på recordere.dk . Ellers skal du kigge lidt på Marantz, Denon eller Yamaha.

ligger der i øvrigt ikke også en på 605? Som i øvrigt fås til 3500 i uk. Ikke at jeg på nogen måde vil anbefale den, men den er billig. Tror måske mit problem lige med den er at det er en midlertidig løsning for en noget større denon mens den er til rep.

Er der iøvrigt nogen der har en god forklaring på hvorfor der aldrig er pre out på de mindste modeller? (det er vel hér det er mest relevant??)

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

zirio skrev:

ligger der i øvrigt ikke også en på 605? Som i øvrigt fås til 3500 i uk. Ikke at jeg på nogen måde vil anbefale den, men den er billig. Tror måske mit problem lige med den er at det er en midlertidig løsning for en noget større denon mens den er til rep.

Er der iøvrigt nogen der har en god forklaring på hvorfor der aldrig er pre out på de mindste modeller? (det er vel hér det er mest relevant??)

Ja det gør der også.

Og til dit spørgsmål, så er jeg også meget nysgerrig hvorfor dette er tilfældet. For det var netop den primære grund til, at jeg ikke købte en 605. Er det på grund af prisen, altså at det er for dyrt at sætte ind i receiveren, kontra prisen? - Hvilket jeg ikke selv tror.

Det kunne også være ren profitmæssigt. At jo dyrere afspiller man køber, jo mere tjener de.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
brasch skrev:

zirio skrev:

Ja det gør der også.

Og til dit spørgsmål, så er jeg også meget nysgerrig hvorfor dette er tilfældet. For det var netop den primære grund til, at jeg ikke købte en 605. Er det på grund af prisen, altså at det er for dyrt at sætte ind i receiveren, kontra prisen? - Hvilket jeg ikke selv tror.

Det kunne også være ren profitmæssigt. At jo dyrere afspiller man køber, jo mere tjener de.

ja, det spørgsmål kan jeg som menig mand bedst besvare med en "konspirations teori". Nemlig at fortjensten på de større gør at "entry level" modellerne ikke har noget, så køber man en større model og finder ud af man stadig mangler effekt og køber en endnu større..

Jeg tror nu ikke 20 cm ledning og 6 rca stik ville koste dem alverden, men det ville det måske gøre hvis de købte en effekt af et andet mærke frem for at opgradere receiver?

Synes dog 605'eren er tæt på elendig på rigtigt mange områder, men køber man den til 3500 i uk er det lige før jeg tror man kan få det hele hjem igen når man sælger den

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Lige meget hvad, synes jeg du skal passe på med at stole blankt på hvad folk siger. Jeg troede også selv at Cerwin Vega var noget bras, men jeg faldt for lyden fordi den er så kraftfuld og afrundet. (Ja, den er farvet med bas!)

Så lyt endelig så meget som muligt i hifiklubben og find ud af hvad for noget lyd du vil have. - Det er ikke ligesom at bygge en computer hvor det hele bare er et spørgsmål om at få mest ydelse til prisen. Man kan have dyre højttalere uden overhovedet at være tilfreds med dem.

Dali plejer nu at falde i god jord ved de fleste. :)

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

hejsa -- se lidt på dette

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=84687

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

" Forstærkeren skal kunne ta 7.1 men jeg starter ud med 5 højtalere." De færreste er i stand til at udnytte 7.1 el. 6.1 - til dit behov burde 5.1 være rigeligt. Mht. pre-amp udgange, er det ikke så underligt; få købere af pristilgængeligt udstyr kan tænkes at bruge sådanne udgange.

Dali er et godt bud på højtalere indenfor prisklassen - men da størrelsen/udseendet ikke falder i behag, kan Argon nok osse bruges. Men, med en bedre sub - det betyder noget, når du vil bruge anlægget til 'det hele'.

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Send pm hvis du er interesseret i et par Monitor Audio R270. Folk herinde kan jo lige komme med plus og minus ved dem

phoeniks
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

SteffenD89 skrev:

Jeg havde faktisk lidt forstillet mig noget i stil med det her, jeg er ikke så meget for store firkantede højtaler haha, og min kæreste er endnu mindre glade for dem :( Hun skal jo trods alt også bo sammen med mig, når vi får en lejlighed.

2 x http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/arg on_7011_hoejttaler_chrome_soelv.htm

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/center/argon_ 7031_centerhoejttaler_chrome_soelv.htm

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/arg on_sub_8_subwoofer_sort.htm

Systemet skal forresten hovedsageligt bruges til spil og film, selvfølgelig skal der skydes en fest af engang imellem men højtalerne vil ikke blive brugt til højt musik. :)

Ville det her system egne sig godt til film og spil? og kunne jeg evt. få lidt hjælp til at finde en reciever .. :)

ta et kig på Harman Kardon HKTS 11 ,  argon sættet virker lidt som en dyr kopi

musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
Til top Vis phoeniks's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phoeniks

wamsler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Her og prisen er i svenske dollar så gang med 0,8 så har du en cirka pris:

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6507

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Prøv at finde noget brugt, der får du mest for pengene. Og om cv er noget bras kommer helt an på hvem man er - der er jo en grund til at de er overlevet, fordi nogle folk bryder sig om deres lyd, måske er du en af dem, måske ikke. Først og fremmest, så lyt til lidt af hvert, så du ved, hvad du synes om, her ikke kun fra hfk! Og så se, om det findes brugt.  Det er i hvert fald den måde du vil få det bedste system på, imo.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg blevet PM'et af en som vil sælge et Jamo sæt til mig brugt, det er 5 år.

Mine forældre er ikke helt enige med mig at jeg skal købe brugt og jeg er selv lidt skeptisk, er det "farligt" at købe brugte højtaler (5år) uden kvittering?

Jeg har været ude for at købe mit brors thomson SD tv til et 2000kr og også omkring 5 år, det gik bare istykket efter et par mdr. :( ville ikke gerne ende med samme resultat med højtalerne og slet ikke med Jamo eftersom det ser ud til at være et dyrt mærke.

Det er det eneste som sådan holder mig tilbage for at købe noget brugt :)

Forresten, er 5 år for meget? er det ligesom med computere hvor alt ting bliver hurtigt gammelt? eller skulle jeg gå efter det:)

SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

http://www.audiosound.dk/group.asp?group=954&sub=954

Her er nogle receivere på tilbud, er der nogen som i kan forslå?

Ellers er der Onkyo TX-SR 606, er den god?

Fandt også den her: http://www.audiosound.dk/product.asp?product=5504&sub=25 5&page=1 på tilbud til det halve, er den noget værd?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes