Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 09:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SB DUET - Jeg giver op!!!!!!!!!!!!!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Haj

Jeg kan ikke finde ud af bruge min SB duet.

Jeg har programmet kørende på computeren og kan afspille musik fra computeren, men kan ikke få controlleren til at fungere...

Jeg kan kun se, hvilken sang der spilles nu og ikke findes alle mine andre numre, hvordan gøres det?

Ligeledes kan jeg oprette og gemme spillelister og finde dem igen og hvordan gøres dette...

Jeg har installeret squeezecenter på mine bærbare og selve programmet virker umiddelbart godt nok, men hvorfor kan jeg ikke installeret det på min bærbare?
Der kommer en fejlmedelse at programmet simpelt ikke findes selvom jeg har gennemført installationen 3 gange nu, kan man kun få det til en computer pr husstand eller hvordan fungerer det lige?

*BM*
Til top Vis beeingmyself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeingmyself

PSSO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Til top Vis PSSO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PSSO

beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2008 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Haj

Min controller bliver smidt af squeezecenteret hvis den ligger i over 30 seksunder og ikke bliver brugt og ca 4/5 gange vil den ikke forbinde igen, med mindre jeg genstarter både rputer computer og controller, hvad kan gøre for at løse dette problem?

*BM*
Til top Vis beeingmyself's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beeingmyself

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

beeingmyself skrev:
Haj

Jeg har programmet kørende på computeren og kan afspille musik fra computeren, men kan ikke få controlleren til at fungere...

Jeg kan kun se, hvilken sang der spilles nu og ikke findes alle mine andre numre, hvordan gøres det?

Ligeledes kan jeg oprette og gemme spillelister og finde dem igen og hvordan gøres dette...

Jeg har installeret squeezecenter på mine bærbare og selve programmet virker umiddelbart godt nok, men hvorfor kan jeg ikke installeret det på min bærbare?
Der kommer en fejlmedelse at programmet simpelt ikke findes selvom jeg har gennemført installationen 3 gange nu, kan man kun få det til en computer pr husstand eller hvordan fungerer det lige?

*BM*

RTFM eller måske du skulle købe en CD afspiller i stedet for ...

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Køb en pladespiller - de virker!    

bhp12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Køb en Sonos.......... det virker.
Til top Vis bhp12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhp12

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

jeg kender ikke svaret, men de tre ovenstående indlæg løser på ingen måde problemstillingen, kan jeg da se...

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Når din kontroller har mistet forbindelsen til din base, har den stadig forbindelse til din wireless netværk? Det kunne være at det er der du skal kigge.... Måske har du en trådløs router der understøtter flere wireless protokoler og du kan slå nogle af dem fra for at få den til at forbinde hurtigere.....

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

beeingmyself skrev:
Haj

*BM*

Hej BM

Lidt forvirrende indlæg du her skriver......bl.a.:

Vi må tage en ting af gangen, hvis du skal have hjælp.

Har du installeret Squeezecenter på en bærbar computer?
Har du et lille Squeezebox ikon i nederste højre hjørne (proceslinjen)på denne bærbare?
Er denne bærbare computer på samme netværk som Duet'en?

beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 06:15 | IP-adresse registreret  

Haj
SoundMan skrev:
beeingmyself skrev:
Haj

*BM*

Hej BM

Lidt forvirrende indlæg du her skriver......bl.a.:

Vi må tage en ting af gangen, hvis du skal have hjælp.

Har du installeret Squeezecenter på en bærbar computer?
Har du et lille Squeezebox ikon i nederste højre hjørne (proceslinjen)på denne bærbare?
Er denne bærbare computer på samme netværk som Duet'en?

Ups min fejl.
Squeezecenter er installeret på min stationære, hvor det virker fint.
Men når jeg downloader til den bærbare fungerer installationen fint og der kommer et ikon, men når jeg vil bruge programmet, kommer der en boks op med en fejlmeddelse om at det ikke kan finde programmet.

Begge computere kører på den samme router, den stationær med kabel.
Har prøvet at sætte kablet i den bærbare for at se om det ændre noget, selvom det ikke umiddelbart burde gøre, men det er med samme resultat....

Jeg ved ikke helt med forbindelsen mellem controller og SB'en, da jeg  hele tiden kan skrue op og ned for lyden, men nogle gange vil de ikke skifte nummer....

*BM*

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Hvilken version af Squeezecenter bruger du... 7.01? der er rettet lidt connectivity i den release.... Hvis du har knas med controller taber forbindelse er 7.01 en god ide. Hvis den stadig udarter sig så kan du prøve at disable xxx inde under Factory settings på controller.... den æder tilgengæld batteriet

Har din bærbare ellers problemer med dit netværk?

Jeg havde selv alverdens knas i starten... og efter lidt søgen på slimdevices forum fandt jeg ud af at der var identificeret 2 hoved problemer:
- controller ... opdatering til 7.01 hjælper på dette... som beskrevet ovenfor
- Zyxels routere

Jeg fik har fået det hele til at spille; nu 2 uger uden det mindste knas - lidt cut&paste fra http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=41218& get=last#404891

Nåe fik langt om længe skiftet min gamle Zyxel Prestige 304 router ud med den Speedstream 5880 router som jeg modtog for 2 år siden... ja ja der er jo ingen grund til at smide elektronik ud som virker fint

Og fint virkede det indtil min Duet.... jeg havde især knas med controller..... og nu efter et par dage med måske 5 power off/on så har det endnu ikke fejlet

en lille tilføjelse til ovenstående:

så lidt sporadiske signal kvalitets problemer på det trådløse signal fra min bærbare. Kørte networkstumbler og fandt ud af at jeg kørte channel 11 (default) lige som resten af nabolaget. Skiftede til channel 1 og det har kørt 100% siden.

Bemærk man skál helst bruge channel 1, 6 eller 11 for at undgå interferens.

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

SoundMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

beeingmyself skrev:
Men når jeg downloader til den bærbare fungerer installationen fint og der kommer et ikon, men når jeg vil bruge programmet, kommer der en boks op med en fejlmeddelse om at det ikke kan finde programmet.

Hej igen

Ja, på den måde får du så SC kørende på både den stationære og den bærbare. Har du også dit musik bibliotek liggende begge steder?
På den måde skal du hele tiden have styr på hvilken PC der er tændt, og hvilken SC du forbinder op til.
Har du f.eks. kørt med din stationære og brugt SC herfra, hvorefter du slukker din sattionære og vil bruge den bærbare istedet, skal du sætte controlleren op til at forbinde op til din bærbare i stedet.

Som der bliver spurgt ovenover, så lad os lige vide hvilken version af SC du har installeret?

beeingmyself
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Haj
SoundMan skrev:
Hej igen

Ja, på den måde får du så SC kørende på både den stationære og den bærbare. Har du også dit musik bibliotek liggende begge steder?
På den måde skal du hele tiden have styr på hvilken PC der er tændt, og hvilken SC du forbinder op til.
Har du f.eks. kørt med din stationære og brugt SC herfra, hvorefter du slukker din sattionære og vil bruge den bærbare istedet, skal du sætte controlleren op til at forbinde op til din bærbare i stedet.

Som der bliver spurgt ovenover, så lad os lige vide hvilken version af SC du har installeret?

Jeg har installeret SC 7.0.1..
Dog bruger jeg en Zyxel 2602 D1H - gad vide om problemet skal findes der...
På den stationære fungerer det fint i ca 2 min ad gangen, hvor efter controlleren ikke længere har forbindelse til computeren, da den skriver der er et problem med at forbinde til denne.
Jeg kan bruge knapperne til lyd op & ned, så umiddelbart er der forbindelse til SB'en, men jeg kan ikke gå ind i bibliotek eller andet.
Efter ca 1 minuts tid mere forsøger den automatisk at forbinde til SB, men melder om problem....

Controlleren skriver den er opdateret til nyeste software, men forsøger jeg alligevel at opdatere den, forøsger den at opdatere i ca 45 sek, hvorefter den melder et problem med forbindelsen....

Dog er det ikke routeren det er galt med for jeg kan snakke i telefon via routeren mens alt dette sker og de bærbare har fint forbindelse med både mezz og internet....

Lige p.t har jeg en masse musik på den stationær og knapt så meget på den bærbare, hvilket er fit, da det er mest det jeg hører i dagligdagen, som ligger på den bærbare.....

Mvh BM

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

beeingmyself skrev:
Haj
Controlleren skriver den er opdateret til nyeste software, men forsøger jeg alligevel at opdatere den, forøsger den at opdatere i ca 45 sek, hvorefter den melder et problem med forbindelsen....

Det er en velkendt feature. Hvis du går ind i menuen og checker for opdateringer så er der sørme altid en ny hmmm.
Hvis du checker din squeezecenter installation så vil du finde et direktory "firmware" hvor i der ligger SW til transporter, controller, SB3, duet, .....

Er stadig en newbie, men tror ikke at firmware bliver hentet på nettet men "kun" fra din server. Som jeg husker det kom controller selv og sagde at der var nyt firmware efter at jeg gik fra 7.00 til 7.01.

Mht min gamle zyxel router så har den virket fint i 4-5 år med kabler. Da jeg fik min duet købte jeg så et accesspoint og så gik det som jeg skrev ovenfor.

hifibo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

ellers er jeg køber af et duet sæt til en god pris.

Jeg har selv en transporter, og det virker bare, den er dog på kablet net, jeg er netværksmand, og finder trådløst for useriøst til rigtig lyd.

mvh bo

Til top Vis hifibo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifibo

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

hifibo skrev:

ellers er jeg køber af et duet sæt til en god pris.

Jeg har selv en transporter, og det virker bare, den er dog på kablet net, jeg er netværksmand, og finder trådløst for useriøst til rigtig lyd.

mvh bo

Sværger selv til trådet net for det virker altid og der er hul igennem.
Men har ikke LAN stik i stuen; tænkte ikke på det da stuen blev renoveret for 6 år siden

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Juli 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

slate skrev:

Er stadig en newbie, men tror ikke at firmware bliver hentet på nettet men "kun" fra din server. Som jeg husker det kom controller selv og sagde at der var nyt firmware efter at jeg gik fra 7.00 til 7.01.

Firmware kan hentes både lokalt såvel som fra nettet. Versionerne er bundet til SC-versionen, så hvis man opdaterer SC, vil man også få en anden firmware fra nettet.

Til op:Hvilken version software kører din Controller. (Indstillinger - Avanceret - Om). Hvis du bruger SC7.0.1 tror jeg den skal være r2448. Ellers kan du forsøge dig med en opdatering fra SD kort hvis du har mulighed for det?

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

hifibo skrev:

Hm, som netværksmand burde man vel netop være af den overbevisning at der ingen teknisk argumenter er for at 802.11 skulle give ringere (eller bedre) lydkvalitet end 802.3 

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

beeingmyself, for at isolere problemet kunne det måske være en ide at midlertidigt deaktivere kryptering på din router hvis du bruger det. 

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Ah, dette lyder relevant:

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?p=292497&hi ghlight=zyxel#post292497

Din router nævnes i den bug report som der linkes til. Opdatering af routerens firmware ser ud til at være et bud på en løsning.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes