Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 10:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Eksperthjælp til valg mellem 3 recievere: (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Jeg står og skal købe ny receiver og har i den forbindelse indkrænket feltet til disse:

Onkyo SR805
Onkyo SR875
Pioneer VSX-LX60

Mit setup er følgende: (Panasonic 42 PV60 (overvejer kraftigt at udskifte til 50" Pioneer LX5090/Panasonic PZ800), HTPC, DVDrecorder EH65, Højtalere Pioneer S-H510V kortlink.dk/5fy7 .

Jeg er selvfølgelig primært interesseret i, den receiver der giver den bedste og mest kraftfulde lyd.

Hvad jeg selv har fundet frem til er, at Onkyo modellerne bliver nævnt alle vegne på godt og ondt. Jeg har læst mig frem til at der var nogle problemer med Reon chippen på SR875, hvor hvis man brugte komponent, så kom der nogle sjove farver ud. Ved ikke om det er løst?

Jeg er også i tvivl, om hvornår Reon chippen bliver overflødig. Mit nuværende PV60 kan køre 1080i, men har valgt 720p, da det giver et bedre billede, men spørgsmålet er, om scaleren bliver overflødig ved her og specielt hvis jeg køber HD ready 1080p?

Pioneer modellen er fantastisk i designet, men der er flere der har givet udtryk for, at den har problemer med 7.1 bl.a. på Pan's Labyrint. Er det blevet eller bliver det løst?

Som sagt så er det primære, hvad der giver bedst og kraftigst lyd, hvilket er svært da W tallene jo i visse tilfælde bl.a. Onkyo er en sandhed med modifikationer, så hvis man skal holde de 3 receivere op mod hinanden, hvad skal jeg så vælge?

pft. 
Til top Vis Bjur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjur

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

For at få et brugbart svar skal du finde en der har, hørt alle tre modeller på det samme sæt højtaler og opstillet i det samme rum, hvor stor er chancen lige for det !

Du ligeså godt vise os billeder af tre forskellige kvinder, og så spørge om hvilken en du skal gifte dig med !

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Okay, så lad mig omformulere. Hvilken af de tre modeller kommer tættest på hvad de opgiver som udgangseffekt?
Og vil så gerne høre fra folk der rent faktisk KAN svare på nogle af de andre spørgsmål, såsom scaleren på SR875, problemet med Pioneer og som rent faktisk måske har en af receiverne derhjemme eller rent faktisk har prøvet to af modellerne og kan fortælle lidt om deres erfaringer!

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Bjur ingen grund til panik

Den store forskel mellem 805 og 875 er jo Reon-scaleren, og ja jeg syntes at den gør et rigtig fint arbejde, hvis du sender nogle dårlige kilder ind til den (ComputerVGA eller lign). Udgående udgangseffekt, så vil jeg bestemt mene, at wattopgivelsen passer. Eller lad mig omformulere, Receiveren kan give mange watt fra sig, så det passer sikkert meget, for der er godt nok knald på! Hvor stor forskellen så er (rent wattmæssigt) på de 2 onkyo-modeller, ved jeg ikke, men den er næppe særlig stor.

mvh Zirio
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

jeg tror næppe forskellen på de to onkyoer er ret stor, så det er nok primært en opvejning af features er ret stor. Jeg har hørt pio lx50 (har dog ikke hørt 7.1), den er rigtig god i surround men i stereo er den ikke noget specielt.

Jeg mener dog der skulle være et par nye modeller på vej fra pioneer med et lille a efter navnet hvor problemet skulle være løst. Jeg har kun hørt om problemet med 7.1 på 50 og 60 modellerne er det nogen der ved om det også er på 70?

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Her kan du finde tests og effektmålinger på Onkyo 805 og Pioneer LX60.

Så kan du sammenligne effektmålingerne direkte, da de er målt under samme forhold.

http://beta.stereoplay.de/Uebersicht/Bestenliste-AV-Receiver _1022986.html?lists_bestenliste768_page=%20%20%20%20%20%20%2 0%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%202

Bemærk specielt hvor svag Pioneer'en er med 5 kanaler i drift, her er 805'eren meget kraftigere (og 875'eren skulle være lidt kraftigere end 805'eren!).

Bemærk også at Onkyo'en generelt er ca. 10dB bedre på signal/støj forholdet på næsten alle målingerne (undtagen pladespillerindgangen).

Og så er der lige vægten. Pioneer 16,1 kg, Onkyo 23kg!!

Pioneer'en får dog en god samlet karakter for testen.

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

CosworthDriver skrev:

Her kan du finde tests og effektmålinger på Onkyo 805 og Pioneer LX60.

Så kan du sammenligne effektmålingerne direkte, da de er målt under samme forhold.

http://beta.stereoplay.de/Uebersicht/Bestenliste-AV-Receiver _1022986.html?lists_bestenliste768_page=%20%20%20%20%20%20%2 0%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%202

Bemærk specielt hvor svag Pioneer'en er med 5 kanaler i drift, her er 805'eren meget kraftigere (og 875'eren skulle være lidt kraftigere end 805'eren!).

burde det ikke være umuligt at så mange forskellige var "spitzenklasse"? Måske er en god receiver i virkeligheden middelmådig?

Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

@ zirio: Tak for svaret. Kan du fortælle lidt mere om Reon chippen, hvis man f.eks. har HDMI kilder, da meninger er, den både skal klare HDMI via. HTPC og opskalere via DVDrecorderen?
Og generelt hvordan du synes den klarer surround og alm. musik i stereo?
Tak:)

@
CosworthDriver: Det var lige sådan et link jeg manglede, hvor modellerne er oppe mod hinanden:) bare ærgerligt de kun har SR805 og NR905 men ikke SR875. Men den er vel bare en smule kraftigere end SR805, som der også bliver skrevet, så bruger 805 mod pioneer. Jeg kan dog ikke lige gennemskue, hvorfor Pioneeren får bedre samlet bedømmelse end 805, når den har mere udgangseffekt dog ved stereo får den 39 mod 38 point til Onkyoen, men der er så tillgengæld ikke testet HD på Onkyo, hmm og Pioneeren får samlet 76 Punkte mod Onkyos 72 Punkte.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

du skal nok passe meget på med at vælge receiver kun set ud fra test. Idet noget der kan trække ned hos nogen vil trække op hos andre. Tænker specielt på menuopsætninger osv. Klangforskelle kommer også lidt an på hvad man ellers har af udstyr, rum og selvfølgelig præferencer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes