| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa jeg har øje på et sæt dynaudio m5, mener jeg de hedder.... er der nogle som kender dem?
De dynaudio´s som jeg tidligere har hørt, passive ht, synes jeg har været rimelig amonyme, men forholder det sig også sådan med denne model?
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på, at de hedder M5:

__________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Hejsa jeg har øje på et sæt dynaudio m5, mener jeg de hedder.... er der nogle som kender dem?
De dynaudio´s som jeg tidligere har hørt, passive ht, synes jeg har været rimelig amonyme, men forholder det sig også sådan med denne model?
|
|
|
Nu ved jeg, at jeg ber om øretæver, men:
JEG HAR ALDRIG RIGTIGT KUNNET HØRE NOGET SPECIELT GODT VED DYNAUDIO`S HØJTTALERE!
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
|
Er du sikker på, at de hedder M5:

|
|
|
Øhh nej, hvis dem du viser der hedder M5, så er det bestemt ikke dem jeg tænker på 
Finder lige den rigtige betegnelse og vender tilbage *S*
De heller Dynaudio MC 15 der er vist noget af en forskel 
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynaudio MC 15 hedder den.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er da "nuttede":

|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
|
De er da "nuttede":

|
|
|
Det var jo det jeg tænkte, men det er der mange af det der "små kasser" som er. Spørgsmålet er bare hvordan de spiller?*S*
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har "leget" meget med Dynaudio enheder som selvbygger. Som hovedregel, synes jeg deres bas-mellemtoner er "anonyme", "ikke ophidsende" og ikke værd at beskæftige sig med.
Dog er der en enhed fra dem, som jeg har respekt for: 30W54 bassen. Den er bare suveræn. __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
|
Jeg har "leget" meget med Dynaudio enheder som selvbygger. Som hovedregel, synes jeg deres bas-mellemtoner er "anonyme", "ikke ophidsende" og ikke værd at beskæftige sig med.
Dog er der en enhed fra dem, som jeg har respekt for: 30W54 bassen. Den er bare suveræn.
|
|
|
Det var lidt samme fornemmelse jeg har haft af dem som jeg har hørt tidligere, og derfor jeg spørger til denne lille "perle" inden jeg køber den.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
kalleklat skrev:
|
Dog er der en enhed fra dem, som jeg har respekt for: 30W54 bassen. Den er bare suveræn.
|
|
|
Det var lidt samme fornemmelse jeg har haft af dem som jeg har hørt tidligere, og derfor jeg spørger til denne lille "perle" inden jeg køber den. |
|
|
Hvis du har dårlige erfaringer med flere af Dynaudio's højttalere, hvorfor er du så ude efter dem der?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan jeg fortælle dig, at lyden bevæger sig mod resten af deres entry/midrange serie. Til desktop brug og værelser er de såmænd ok (hvis vi ser bort fra prisen). Hvis du vil have fuld udbytte af dem, så skal de parres med deres sub 250. Ellers synes jeg, som andre også har skrevet, at de er ret annonyme. Jeg vil mene, at de er for underdimensionerede til at kunne spille en stue op alene. Jeg kan godt lide deres Confidence og Evidence-serie og til dels Contour (alt efter hvad de parres med), men det er altså også en helt anden pris- og størrelsesklasse vi taler om.
Jeg synes det vil være hul i hovedet at kaste 8k efter dette sæt.
8k for dette sæt er i mine øjne for dyrt. Men det er jo ikke mine penge...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
kalleklat skrev:
|
|
|
|
Det var lidt samme fornemmelse jeg har haft af dem som jeg har hørt tidligere, og derfor jeg spørger til denne lille "perle" inden jeg køber den.
|
|
|
Vi har dem stående hvis du selv vil danne dig et indtryk af lyden.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
rattanhuset skrev:
kalleklat skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hvis du har dårlige erfaringer med flere af Dynaudio's højttalere, hvorfor er du så ude efter dem der? 
|
|
|
Ved jeg såmæn heller ikke om jeg specifikt er, men som sagt så har jeg ikke hørt dem, og det kunne jo have været at "de var blevet klogere", men som andre skriver, så har det vist ikke ændret sig meget, så jeg dropper det nok igen. Med mindre jeg lige smutter ned i TC og giver dem et lyt først *S*
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må lige undskylde overfor Dynaudio. Engang i 80´erne hørte jeg et sæt aktive Dynaudio højttalere, på en udstilling i Berlin.
De hed et eller andet med 500, og var større end STORT.
MEN, de kostede også 3 gange prisen på min bil (Alfa twin spark), dengang.
Men de spillede bare suverænt godt. __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
|
|
|
|
Brugte en sådan 12" i min selvbygger sub tilbage i 88... desværre kunne jeg sidste år konstatere at kantophænget var mørnet 
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
slate skrev:
kalleklat skrev:
|
|
|
|
Brugte en sådan 12" i min selvbygger sub tilbage i 88... desværre kunne jeg sidste år konstatere at kantophænget var mørnet 
|
|
|
Ja, det er det kendte billede med skumkanter, det være sig JBL, Infinity eller Dynaudio.
Men, lad dig aldrig overtale til andet end original reparation. Ikke noget med amatør reparationer her. Jeg har prøvet det. Aldrig har jeg målt så stor forskel på 2 enheder. Res. frekv. lå 8Hz fra hinanden, på de to enheder (og alle andre data var vidt forskellige). Jeg betalte Dynaudio "kassen" for at få enhederne genrepareret. Men, så var de også "ens" målemæssigt.
Har du brug for Dynaudio 30w54, har jeg altid nogle "på lager". __________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |