| Forfatter |
|
xr600 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 02 Juli 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg er nu ved at være færdig med at 'koge' mit nye anlæg sammen. Indtil videre lyder opskriften på :
LC-Audio Predator Poweramp Exposure 2010 Integrated (køerer som pre) Exposure 2010 CD Jamo Concert 8 højttalere Squeezebox v. 3 Fletcher/Exposure/Heywire kabler...
Nuvel, Predatoren trækker Jamo'erne som den letteste ting i verden, og kombinationen som sådan lyder 'ok'. Problemet er bare at Exposure-delene kune er til låns, og jeg skal derfor investere i en ny preamp til Predatoren. Jeg aner intet om hvad indgangsimpedansen er i denne, men det forekommr mig at Exposurens 'hul igennem' filosofi ikke helt kommer igennem i den nuværende kombi.
Mere specifikt leder jeg efter en preamp, som ikke er alt for 'pæn' i lyden (alternativt nogle kabler som kan hjælpe på vej ?!). Det er et must at toppen ikke er super agressiv, og at der er god styr på bunden... Jeg leder ikke efter egentlig 'high-end' lyd (som jeg kender til begrebet), kombien som sådan er meget derhen ad som det er.... Mere noget som gør, at der liiige kommer den ekstra spand kul på når der fyres noget rock af.
Forslag modtages med kyshånd, gerne noget brugt grej hvis nogen falder over et og andet ;o)...
//Torben
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 02 Juli 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du nu har en LC Audio effekt, kunne det være fristende at foreslå en Sidewinder fra samme firma.
Har selv en Sidewinder 2, som jeg er meget tilfreds med. Må siges lydmæssigt at være meget neutral, med masser af hul igennem.
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
xr600 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm, det er rigtig nok... Meeen havde håbet at finde et værdigt alternativ til lidt billigere penge (brugt ?!)...
:) - Torben
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 02 Juli 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
xr600 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm... Ligner umiddelbart en kandidat :)... Kan være at man lige må prøve sådan en.
//torben
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
xr600 skrev:
Hm, det er rigtig nok... Meeen havde håbet at finde et værdigt alternativ til lidt billigere penge (brugt ?!)...
:) - Torben
|
|
|
Gav 2500 for min brugt ! Er set et par gange til cirka den pris brugt. __________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
xr600 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det lyder jo absolut rimeligt. Må indrømme at jeg er behørigt imponeret over min Predator (det er mit første LC-audio produkt), så hvis resten af LC-audios sortiment er af samme skuffe vil jeg ikke tøve et sekund. Har dog hørt løse rugter om at min effektblok skulle have nogle børnesygdomme, men har ikke op levet nogen problemer indtil visere (og man skal jo ike tro på alt hvad man hører) :).
//Torben
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa hvilken udgave er det fra lc .. ????
og hvor gammel er den ..???
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
xr600 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spørgsmål... Tror det er en af de første ?!. Den ligner i hvert fald den som er testet her på H4A...
//Torben
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nåå 2,2se .. det var ikke en af de første .. pyt... har du ikke problemer med diskanten ..???
|
| Til top |
|
| |
xr600 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
definer problemer ?!... Altså der er en mikromy støj når den er i 'tomgang'. Ellers synes jeg faktisk at toppen er noget af det som trinnet virkelig udmærker sig med...
//Torben
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki så er det nok bare mig jeg har selv 2,3 se udgaven ...
og syntes ikke den er så go i toppen .. lydet meget skinger og unaturlig .. så jeg er helt gået fra kl d forstærker igen.... men godt du er tilfreds .. hvis du er tilfreds med den gamle udgave .. så vil du blive mere glad fo den nu han har lave for den skulle være meget bedre i de høje toner ..
|
| Til top |
|
| |
xr600 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydmæssigt er jeg oven ud tilfreds, og den trækker også de ellers ret tungtdrevne Jamo'er med legende lethed... Klangmæssigt synes jeg faktisk den er meget neutral, hvilket nærmest gør det til en fryd at eksperimentere med kabler til den...
Kan ikke helt genkende det du skriver om toppen ?!, Jamos Concert 8 har ry for at hælde meget til den slanke side, og være lidt agressive i toppen i forvejen, men jeg synes ikke at jeg oplever problemer af nogen art :)...
//Torben
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok så er alt jo godt
men inden du køber nogen preamp .. så prøv inden at klippe et kabel over og lode et potmeter ind som vol kontrol .. det er ikke sikkert du behøver en preamp .. med mindre du vil have en fjernbejening..
|
| Til top |
|
| |
xr600 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil jeg da lige prøve... har du selv noget praktisk erfaring med dette ift. Predatoren ?!. Har hørt rundt omkring, at det er med lidt skiftende held når man kører passiv pre...
//Torben
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja .. ved det ikke helt jeg er selv i gang emd at forsøge lidt med det ... det ser ud til at det virker oki ... .. men det kræver bare en man har nok signal ud af cd afspilleren ... men hva prøv bare .. et billigt potensometer med log koster 10kr .. så et forsøg skader ikke noget
|
| Til top |
|
| |