Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til valg af Subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
galtrold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi eksperter/entusiaster

Er for et halvt års tid siden flyttet i lejlighed og havde derfor ikke længere plads til mine Dali 505 gulvhøjtaler som jeg ellers var meget glad for. Herefter røg mit anlæg på hylden og erstattet af et par PC-højtaler fra Bilka. Den anden dag faldt jeg så over min forstærker igen og fik den gode ide at der atter skulle liv i den. Men da jeg ikke har meget plads måtte jeg anskafe mig nogle mindre højtaler som jeg kunne have stående på/omkring mit skrivebord. Så jeg røg i HFK og fandt mig et par Dali Concept 1 som er okey at have stående på et skrivebord. Kiggede også på Concept 2, men syntes de bliver lidt for store til at stå på en skrivebord.
Har nu tilsluttet de nye højtaler og der er jo verdens tilforeskel efter at have brugt Bilka pc højtaler de sidste 6 måneder. Jeg syntes i hvert fald de har en god lyd, hvilket jo er det vigtigste da det er mig der skal lytte på dem
Men der er dog en ting, jeg syntes de mangler lidt (specielt når jeg afspiller den tungere metal/rock musik), hvilket er bass. Dette kommer dog ikke som nogen overraskelse da vi har med små højtaler af gøre. Så var det jeg tænte på at tilføje en aktiv sub da min forstærker uderstøtter sådan en. En anden løsning kunne også være at bytte mine concept 1 til concept 2 da de har lidt mere bass. Men tror heller ikke Concept 2 kan levere den bass jeg mener der skal til et godt rock/metal nummer. Derfor er den rigtig løsning nok en aktiv sub, eller hvad mener i ?

Sagen er bare, at jeg aldrig har ejet eller kigget på aktiv subs da det hidtil ikke har været nødvendigt og ved derfor intet om hvor meget eller hvor lidt sub man bar brug for. Kiggede på HFKens side og kan se Dalis concept sub 12 (3700kr), Dali Basis 100 (2900kr) og Argons Sub 8 & 12 (1500kr & 1999kr) som mulige køb, men som sagt, så ved jeg ikke hvad jeg får/ikke får hvis man valger den ene frem for den anden.

Håber derfor at i kan kaste lidt lys på sagen.
Her er lidt facts til at hjælpe jer på vej.

- rum ca. 12m2
- højtaler Dali concept 1
- forstærker NAD AV-716 sourround reciever (skal kun bruges som sterio forstærker) 2x60(eller 80) W
- Anlæget skal primært bruges i forbindelse med min PC, har dog også cd afspiller sat til.
- det skal ikke spille mega højt da jeg sidder en meter fra højtalerne/suben. Men self. meget rart lidt at kunne blæse op naar man skal i bad eller sidder ude på altanen

På forhånd tak.
Til top Vis galtrold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af galtrold

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes