| Forfatter |
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs gutter...
Jeg overvejer at købe en sæt ørebøffer, dog har jeg ingen erfaring inden for rigtige bøffer, han kun brugt de små til walkman osv. Jeg skal primært tilslutte dem til min moddet benchmark dac, o g jeg faldt på den her, her idag.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?i Ad=6307
er der nogen der kender disse, er de OK i lyden. Skal jeg slå til eller kan der anbefales noget andet.
hilsen
Panos
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad evt. med et sæt Grado?
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jow.. alt har interesse, men hvad snakker du om, og hvad koster de?
Jeg er meget interesseret i disse Sony da det ser ud til at være en kanon tilbudt....:)
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Sjokoz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes selv mine Sennheiser HD-650 lyder kanon sammen med min DAC1. Dog er de lidt dyrere end de Sony. Men det er vist muligt at få dem til 2300 eller deromkring. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209244 Men tag dog din DAC1, en stak cd'er og eventuelt et digital kabel under armen og gå ned til din lokale hifi pusher og hør på lidt forskelligt. Var selv det jeg gjorde. Det burde være muligt at låne en cd-afspiller til formålet. Det kan dog være farligt. Man ender bare med at købe noget der er dyrere end planlagt. Skete for mig
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
et godt tilbud.. det er vel som man ser på det.. I dette tilfælde vil jeg vove at påstå at sonys hovedtelefoner blot er abnormt højt prissat fra start af, og meget svære at sælge til den officielle udsalgspris.. Har selv et par SA-5000, og de er da også ganske gode og alt det der.. Men bestemt ikke de 5000 kr som de "normalt" sælges for værd efter min mening.. ville ret meget hellere have et sæt RS1 eller D5000 eller W5000 til den pris!
min pointe er; muligvis er besparelsen stor i forhold til den "normale" pris, men når den normale pris er overdrevet høj, hvad skal man så bruge det til. Nu har jeg ikke selv hørt lige den model, men hvis den er særligt meget dårligere end SA5K vil jeg ikke mene at det er pengene værd i forhold til andre modeller fra andre producenter!
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 03 Juli 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony sa.... et eller andet FY HA! Det er lidt ligesom de de små udgaver af ATH åbne udgaver, de er også skod, eks. ATH d1000, som er klasser fra d2000. btw så er d2000 nice! Sa5000 skulle være ok, om end ik meget lyse i lyden. Men Panon før vi kan give indput skal vi have mere at vide, såsom, hvilken type musik du lytter til m.m.m. Men som thuekay siger så er sr225 super bang for the buck, selvom allesandro ms-1 lige er det bedre bang for the buck og specielt til 100usd inkl fragt.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK.. jeg lytter til Jazz, Dianna Krall o.l. 80'er kommer også på en gang imellem og er rigtig glad for smooth electronic også...:)
hilsen
Panos
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt de mindre Sony SA modeller, men jeg har haft SA5000 og den synes jeg var helt fantastisk - den er dog lidt speciel, så den er nok sådan en enten eller hovedtelefon. Den er meget meget detaljeret, fantastisk god til elektronisk musik.
Derudover kan det nævnes at det, uden sammenligning, er den mest komfortable hovedtelefon jeg har haft på mit hoved.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
| OK.. jeg lytter til Jazz, Dianna Krall o.l. 80'er kommer også på en gang imellem og er rigtig glad for smooth electronic også...:) |
|
|
Ahhh... GOD musiksmag! 
Så ville jeg nok først kigge på Grado hvis jeg var dig. Evt. Beyerdynamic DT-880 alt efter om du kan lide komforten på Gradoer.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
panos skrev:
| OK.. jeg lytter til Jazz, Dianna Krall o.l. 80'er kommer også på en gang imellem og er rigtig glad for smooth electronic også...:) |
|
|
Så ville jeg nok først kigge på Grado hvis jeg var dig. Evt. Beyerdynamic DT-880 alt efter om du kan lide komforten på Gradoer.
|
|
|
Det skal vel være de dyrere Grado (GS1000 eller RS1) før det bliver rigtig godt til disse genre?
Jeg tror også jeg ville gå efter DT880 eller en brugt Sony SA5000.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
burning777 skrev:
panos skrev:
|
|
|
|
|
Det skal vel være de dyrere Grado (GS1000 eller RS1) før det bliver rigtig godt til disse genre?
Jeg tror også jeg ville gå efter DT880 eller en brugt Sony SA5000.
|
|
|
Tja. Jeg mener ikke det behøver være de aller dyreste. 325i f.eks. er fremgagende til kvindelig vokaljazz. Deres mellemtone er virkelig fin og kommer helt ud af skabet. Men er 225'eren ikke tæt på 325i ? Så kunne man starte lidt billigere.
Men så igen DT-880 er også en super all rounder med utrolig god komfort. Men jeg ved ikke hvor meget panos har tænkt sig at ofre. Med Gradoerne kan man med fordel spare en dedikeret forstærker til at begynde med og stadig få fin lyd. Med DT-880 ville en lille Meier forstærker være en super kombination 
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
325i er bestemt en mulighed, men ligger den ikke også i små 3000 hvis man skal købe i Danmark? (Jeg tænker i forhold til at panos linker til en hovedtelefon der koster 1500). Sr225 er meget up front, hvilket kan være fint til vokal, men ikke til elektronisk og jazz.
Med hensyn til forstærkning er forstærkeren i en DAC1 slet ikke tosset, så jeg tror sagtens man kan spænde et par DT 880 til der og få god lyd.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
| 325i er bestemt en mulighed, men ligger den ikke også i små 3000 hvis man skal købe i Danmark? (Jeg tænker i forhold til at panos linker til en hovedtelefon der koster 1500). Sr225 er meget up front, hvilket kan være fint til vokal, men ikke til elektronisk og jazz.
Med hensyn til forstærkning er forstærkeren i en DAC1 slet ikke tosset, så jeg tror sagtens man kan spænde et par DT 880 til der og få god lyd. |
|
|
Jo 325i må vel også siges at tilhøre de dyrere 
Jeg tor vist jeg skal have lyttet til den DAC1 en gang. Mon der kommer en med til Head-fi meetet i september...(tiden nærmer sig med hastige skridt)
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
| Jeg tor vist jeg skal have lyttet til den DAC1 en gang. Mon der kommer en med til Head-fi meetet i september...(tiden nærmer sig med hastige skridt) |
|
|
Jeg påtænker da at tage min med
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 04 Juli 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte et sæt fra expert i varde, og jeg må indrømme at de røg tilbage efter et par dage. De er efter min mening noget skidt. Sidder ikke godt, men outputtet er for svag. Så købte jeg istedet Sony billigere XD 400 er derimod den bedre model som leverer en rekord af en dybbas. Mener de kostede 700-800 kr. hos PC netto. Efter min mening noget det bedste hifikøb jeg har gjort mig.
Jeg har prøvet mange AKG modeler, Philips, Beyer osv. men disse løber med prisen som de bedste. Selve hovedtelefonen er mere robust end SA udgaverne, som jeg virkelig er glad for jeg ikke hænger på! Du skal også være opmærksom på hovedtelefonernes impedans også påvirker gengivelsen. Min oplevelse er de skal over omkring de 30 ohm, og ikke 800 ohm som man ser hos AKG......de er helt døde og udynamisk, hvorimod Sonys´ XD400 holder sig med en lav impedans og højt output. Køb dem.
Cheers
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |