| Forfatter |
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen jeg overvejer at gå igang med et bånddiskant projekt... jeg skal bare have fundet nogle magneter... er der nogen der kender en dansk forhandler af magneter, jeg synes ikke jeg kan finde nogen online magnet shop udover nogle i tyskland. jeg regner nok med at bruge neodym magneter til den og så lave båndene 40-50 cm lange og omkring 3 cm brede...
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
3cm bredde er meget - du vil få brug for MEGET kraftige magneter
Bemærk at MEGET kraftige NEO magneter er stærke nok til at man kan komme til skade
Bygger du smalle ledere på en bærefilm eller EN bred strimmel folie med impedans transformator ?
http://www.michaelgaedtke.de/Home/index.html
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
3 Cm vil vel også begrænse frekvensen opad ?
Jeg har lige leget med bånddiskant (som kommer i mit nye projekt) og startede med 28 mm, derefter 22 mm og til slut synes jeg at et 18 mm bredt bånd lød bedst.
Det skal lige siges at jeg bruger alm magneter (fra en gammel La Folia) og har 4 udenpå hinanden i hver side.
Mine "baner" er 2 mm brede, der er 5 stk og båndet 18 bredt (i ca 20 mm spalte) og er 50 cm langt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen, okay, jeg må lige revurdere mine bånd. jeg har skrevet til Lika for at få en prisliste jeg tror jeg kommer tæt på sådan noget du har Heltny, jeg skaffer lige magneterne først og ja de bliver p***e kraftige, men jeg har arbejdet med magneter med en trækkraft på 18 kilo før, så tror ikke det bliver det store problem... derefter når jeg har magneterne, så begynder jeg at eksperimentere med bånd tykkelser
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter:
Nu ved jeg ikke om du har haft Neodymium magneter i hænderne (?), men jeg lover dig at det er nogle livlige bæster, hvis ikke du holder dem separerede. Jeg havde indtil for et par år siden kun leget med ferritmagneter og kendte "kun" til deres styrke ( intet i forhold til Neodymium ) og derfor var det lidt lemfældigt, da jeg første gang sad med 2 stk. Neodymium magneter og selvfølgelig gik det galt. Det jeg var mest overrasket over, var den store afstand de havde til hinanden, men alligevel var de istand til at tiltrække hinanden ( smaaask ). Den ene gik istykker og jeg troede det var løgn de kræfter jeg skulle bruge for at få dem fra hinanden igen. De går iøvrigt let istykker ( noget skrøbelige ), så pas på når du monterer dem i din konstruktion.
Håber ikke at ovenstående afholder dig fra at bygge, men husk at respektere Neodymium magneternes enorme kræfter, så er det sagt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juli 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen, jah de er virkelige imponerende de kræfter der er i neodym magneter... en af mine kammerater sad en gang og legede med to af mine mindre magneter... (de var i stand til at løfte omkring 2 kilo hver...) pludselig hører jeg et højt smæk og et hyl fra min kammerat (jeg sad med ryggen til) jeg ser så at han åbenbart har leget med at have dem på hver sin side af håndleddet hvorefter de (selvfølgelig) havde klemt noget af hans hud. men jah, jeg har stiftet bekendskab med dem og jeg tror det er dem jeg bruger...
|
| Til top |
|
| |