Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 13:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Receiver/forstærker med WIFI/Wlan (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gobbel600
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hey,

Mit første indlæg. Fedt med et sted hvor vi kan nørde lidt.

Mit hus er endeligt færdigt og jeg skal have kylet noget musik, surround, it o.s.v. ind i det. Jeg vil meget gerne have en forstærker der har indbygget wlan, wifi, trådløst netværk eller hvad vi nu skal kalde det. Den eneste jeg umiddelbart kan finde er Denon AVR-4308 og Denon AVC-A1HD. Kender i til andre mærker/modeller der har det indbygget?

Da det jo er rimeligt nemt at finde forstærker/receiver der har ethernet/lan stik indbygget så kunne næste alternativ jo være at smide en trådløs hub bag den istedet - men er det muligt?

Til top Vis Gobbel600's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gobbel600 Besøg Gobbel600's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

JVC laver også med WIFI i Surround receivere. Ellers er der jo også Sonos eller lignende systemer
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

hvis du er lidt tålmodig så tror jeg der kommer wifi i en del flere receivere i næste generation. Jeg kunne ikke forestille mig andet end at denons kommende 38xx og 28xx får det indbygget.

kaczor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juli 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

...og så er det jeg gerne vil spørge "hvorfor"  Hvis det er for at høre musik fra computeren, så er min holdning, at jeg hellere vil have en receiver uden wifi, og så købe evt. Logitech Duet i stedet - det er da meget lettere at bladre gennem sit musikkatalog på en Duet end på en receiver, kunne jeg forestille mig (jeg har ikke prøvet netværks-featuren i en receiver, men baserer det på min egen logiske sans).

Tager jeg fejl? Selvfølgelig får du mulighed for at opdatere receiveren via netværk, hvis det er - men dertil behøver du så "kun" en receiver med LAN, og ikke med wifi... Som du selv siger, koster wifi i en receiver nemlig kassen endnu, da det kun findes i de største modeller...

Til top Vis kaczor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaczor

Gobbel600
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Hey hey,

Kjeldsen - JVC's har ja, men de er 1. gamle, 2. andre typer forstærkere/recievere, men du kunne du ikke vide så tak for inputtet.

Brasch - hehe tålmodighed er ikke lige det der præger mig - og da det hverken er sikkert det kommer og der nok går et år endnu så dur det desværre ikke :-)

Kaczor - tak for din holdning :-). Der er nu lidt flere ting i det. 1. Denon's forstærkere kan styres via pc når de er koblet til netværk. Det giver en række fordele. 2. Jeg er lidt ked af 100 forskellige øløsninger og ja jeg ved godt der findes mange add on systemer, men jeg vil helst undgå det hvis det er muligt. Hvis ikke så er det vejen frem

Til top Vis Gobbel600's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gobbel600 Besøg Gobbel600's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Gobbel600 skrev:

Hey hey,

Kjeldsen - JVC's har ja, men de er 1. gamle, 2. andre typer forstærkere/recievere, men du kunne du ikke vide så tak for inputtet.

Det er billigere forstærkere, men du har ikke nævnt et budget. Jeg læste mellem linierne at du var ude efter noget billigere?

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Gobbel600
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Hey,

Ja ved godt. Derfor jeg skrev at det kunne du ikke vide :-). Billigere ikke nødvendigvis - jeg vil blot gerne have alternativer. Er DENON dreng, men jeg hader at være låst til en model (4308 - der lige er på grænsen til mit budget).

Jeg tror jeg vil se om jeg kan finde et it forum hvor der er nogle trådløs netguruer. Jeg mener det bør være muligt at sætte en trådløs router bag en receiver med lan og så på den måde opnå det jeg vil.

Vh Andreas

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juli 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Gobbel600 skrev:
Brasch - hehe tålmodighed er ikke lige det der præger mig - og da det hverken er sikkert det kommer og der nok går et år endnu så dur det desværre ikke :-)

4308 er umiddelbart den eneste jeg kender til med wifi, men mon ikke sony eller marantz har noget? Der plejer da i øvrigt at komme nye modeller fra denon hvert efterår (jeg har dog ikke hørt om noget), de 2 "store" modeller bliver dog som regel kun skiftet hvert 2. år. Som regel har de nyttige funktioner fra topmodeller sneget sig ned i de mindre modeller allerede generationen efter.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes