Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Valg af højtalere. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Creazil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej,

Vil starte med at sige at jeg er rimelig ny herinde, men jeg har kigget mig lidt omkring og kan se at i har vildt godt styr p� det herinde. Selv er jeg slet ikke inde i alle de fagudtryk som i bruger, s� jeg v�lger lidt at ligge min tillid hos jer til valg af h�jtalere. For det er nemlig min erinde herinde, jeg er p� udgik efter et par h�jtalere.

H�jtalerne skal bruges til musikafspilning af en computer og lyd til et tv .. derudover ville det v�re rart, hvis man forholdsvis nemt kan tilslutte en "iPod" uden at t�nde computeren. Derudover skal de v�re forholdsvis kompakte, DA jeg bor p� et v�relse der er 13 kvm - pr�cis. Jeg ville helst have hvis de kunne h�nge p� v�ggen, s� de ikke tog bordplads/guldplads - da det er begr�nset hvor meget plads der er her :-) Lydkvaliteren skal v�re god - obviously! .. eller rettere sagt s� god som man nu kan f� det for 5000 kr. Mit budget er lavt, iforhold til jeres monsterudstyr .. meen, kan desv�rre ikke g�re noget, hehe.
Anyway, de 5000kr skal holde til h�jtalere og en forst�rker .. jeg ved ikke hvordan jeg skal priotere pengene, s� hvad ville i foresl�? Hvis i mener det er fuldst�ndig umuligt at f� lyd for det budget, s� m� i gerne foresl� det til en smule flere penge. Derudover vil jeg s�tte STOR pris p�, hvis i argumentere for jeres eventuelle valg - s� jeg eventuelt kunne f� lidt indblik i denne her verden.

P� forh�nd tak!

Creazil!

P.S. n�r det kommer til k�b af brugt eller nyt, s� vil jeg gerne vide hvad jeg skal kigge efter, hvis i foresl�r brugt .. s� jeg ikke bliver snydt n�r jeg g�r p� indk�b. Det skal også lige siges at jeg kiggede p�å emnet, "Nybegynder" (oprettet inde for de sidste dage) .. men jeg blev KUN forvirret.
Til top Vis Creazil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Creazil

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juli 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

For 4839,- kan du få: NAD C315BEE forstærker, to Dali Concept 2 højttalere, 6 meter Van Den Hul "the clearwater" højttalerkabel. www.hifiklubben.dk

Kunne være et fornuftigt sted at starte  - Vi er mange, der er begyndt med NAD og Dali...

For de sidste penge kan du så købe et phono->RCA-kabel til at forbinde computer og Ipod med forstærkeren.

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Hvis du vælger at købe brugt kan du som regel få noget forholdsvis nyt udstyr (1-5år gammelt) som er i rigtig god stand, og til ca. 50% af prisen. Dog kan det være svært at finde det rigtige på brugt markedet.

Her er et bud på nogle højttalere (de kan dog være lidt svære at hænge på væggen da de ikke er helt firkantede bag til, men mon ikke der er nogle beslag der ude som kan gøre det)
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=86254

Som forstærker kunne denne være et bud:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=85058

Eller måske kan du finde en NAD C320BEE eller lign.

I øvrigt er Thomas Bidstrups forslag heller ikke tosset.

Overvej at købe et lydkort til din computer så du ikke skal bruge onboard skrammel ;)

Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Ja Toebs forslag er et godt eksempel på, hvor meget man kan få for pengene, hvis man kaster sig ud i at købe brugt.  Sidder selv og overvejer det! He he he...

Husk dog på at være opmærksom og mistænksom, hvis der er det mindste, der lugter lidt af snyd - selvom hifi-folket for det meste er entusiastiske og hyggelige mennesker, der er glade for at dele hobby'en, så støder man engang imellem på et råddent æble. Køb aldrig noget, du ikke har lyttet til og pillet ved!!!

Held og lykke

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hvis du vælger at købe noget du ikke har lyttet til først og som skal sendes, er det som regel en god idé at lave en aftale om betaling over to gange. Et forskud og resten når pakken kommer, så får man ikke hele puljen i klemme hvis der skulle være problemer.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes