Emne: Head-fi DIY forstærker ? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 13 Juli 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par spørgsmål, som drejer sig om en gammel konstruktion fra Ny Elektronik nr. 11 - 1987, omhandlende "Perfekte ørevarmere", som var en hovedtelefon rør-forstærkerkonstruktion med ECC82 rør. Noget lignende skal jeg "måske" igang med, da jeg skal have noget foran mine Phillips SHP-8900 ( 40 Ohm's ), den trafo fra første konstruktion nr. 3 - 1987 hed 180 / 5, den var egnet til lavimpedante hovedtelefoner i området 8 - 50 Ohm.
Jeg besider nogle små transformatorer 2200 / 30, 1200/5, kan de mon bruges, hvis konstruktionen ændres lidt, så impedansen tilpasses de 2,2 eller 1,2 Kohm på primærside af skilletrafoen ?
Sidste spørgsmål er om print stadig findes til hovedtelefonkonstruktionen nogen steder ? Det var Rolf Sylvester Hvid der stod for konstruktionen i Ny Elektronik. 
Det kan også være at det skal være en helt anden konstruktion, men sjovt hvis de fine små trafoer jeg besider, kunne indgå. Kom endelig med jeres bud. 
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 13 Juli 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en OTL forstærker ? Lidt inspiration fra Solvin's hjemmebyggede (een af dem):  Nu er det jo ikke sikkert Solvin ønsker at bidrage med et diagram. Jeg ved han har "opfundet" forstærkeren helt fra "bunden", men den bruger 2 styk ECC81 som driverrør og 2 styk 6AS7G som udgangsrør. Så meget ved jeg da. Den står lige her ved siden af mig
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser najs ud.
Jeg har en del rør og kan det gøres med dem, vil det være optimalt, som er: 6J5GT, 12AX7, 12AU7 ( og effektrør ...hmmm EL84 )
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 13 Juli 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Den ser najs ud.
Jeg har selv en del rør og kan det gøres med det jeg har, vil det være optimalt, som er: 6J5GT, 12AX7, 12AU7 ( og effektrør ...hmmm EL84 ) |
|
|
Klart klart. Nu er jeg ikke selv "DIY-mand" og har begrænset indsigt i elektronikkens verden (det er maaange år siden jeg byggede VHF-radioer og strømforsyninger), så jeg skal ikke kunne sige om du kan "genbruge" nogle af dine stumper, men det ville selvfølgelig være rart. Der kommer nok andre idéer i denne tråd. Det skulle undre mig meget, hvis ikke det sker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Klart klart. Nu er jeg ikke selv "DIY-mand" og har begrænset indsigt i elektronikkens verden (det er maaange år siden jeg byggede VHF-radioer og strømforsyninger), så jeg skal ikke kunne sige om du kan "genbruge" nogle af dine stumper, men det ville selvfølgelig være rart.
Der kommer nok andre idéer i denne tråd. Det skulle undre mig meget, hvis ikke det sker
|
|
|
Jup, det skal gå på udelukkende brug af egne stumper. Kabinet, psu, kontakter, terminaler, potentiometer, div. komponenter osv. har jeg ....så deeet. 
Ja, jeg håber at der kommer forslag til den omtalte konstruktion, ellers gerne noget andet simpelt og godt DIY. 
Jeg har en del rør og kan det gøres med dem, vil det være optimalt, som er: 6J5GT, 12AX7, 12AU7, alle forslag modtages.
Nedenstående link, endte delvist op i at være en opfølger af denne tråd. 
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66910&K W=6AS7G&TPN=1
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|