Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 06:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Tip og trick tråden Onkyo TX-SR905 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 14 Juli 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Har i nogle tip og trick til indstilling af en Onkyo TX-SR905 ?

Kan god bruge nogle gode råd, og hvordan man får max ud af en Onkyo TX-SR905.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Hmm...hvis du følger opsætnings vejledningen der er med, burde det ikke gå helt galt.

Et tip kan dog være at du, efter at have auto cal. med mikrofonen(som du bør gøre), lige chekker om equalizer indstillingen lyder tilfredstillende ved musik.

Jeg fandt personligt at auto opsætningen af eq'eren var fin til film brug, men ved mere kritisk musik lytning foretrak jeg at sætte eq til manuel. I mit tilfælde blev der skruet en anelse ned i diskant området ved auto cal. og dette virkede fint da eksplosioner i film nogengange var lige voldsomme nok for ørerne i diskant området. Men ved musik kunne man godt savne lidt detaljer i området.

Det var vidst det.

Nå jå, og seneste firmware er v1.08, så du kan evt. forhøre dig om at din kommende receiver har denne pre-installeret.
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Mr.DJ skrev:
Hmm...hvis du følger opsætnings vejledningen der er med, burde det ikke gå helt galt.

Et tip kan dog være at du, efter at have auto cal. med mikrofonen(som du bør gøre), lige chekker om equalizer indstillingen lyder tilfredstillende ved musik.

Jeg fandt personligt at auto opsætningen af eq'eren var fin til film brug, men ved mere kritisk musik lytning foretrak jeg at sætte eq til manuel. I mit tilfælde blev der skruet en anelse ned i diskant området ved auto cal. og dette virkede fint da eksplosioner i film nogengange var lige voldsomme nok for ørerne i diskant området. Men ved musik kunne man godt savne lidt detaljer i området.

Det var vidst det.

Nå jå, og seneste firmware er v1.08, så du kan evt. forhøre dig om at din kommende receiver har denne pre-installeret.

nu har jeg kun prøvet autosetup med onkyo 605 (på onkyo), men generelt er der en del at hente ved selv at tweake equaliseren på de fleste recievere, det kræver dog en del tid og tålmodighed.

Derudover er der som regel en del at hente ved at bruge en lydtryksmåler og i øvrigt selv måle afstandende helt præcist til lytte positionen (undtagelsen med afstanden er dog subwoofere, der kan være lidt forsinkelse på, så afstanden virker større end den er)



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes