virious skrev:
Efter et par hundrede kilometer transport af min Rega Planar 2, er der sket et eller andet, som gør at den kun spiller i 1 kanal. Det ligner, at et af kablerne til pu'en er røget af, men kan ikke få det til at spille på nogen måder... 
What to do? |
|
|
På enden af hvert kabel skal der være monteret et hult "rør" som passer ind over de pinde der sidder bag på pickup'en, Hvis et sådant "rør" er hoppet af sin pind tager du bare en pincet og sætter det på plads igen, eventuelt lige klemmer røret lidt så det sidder lidt strammere - hvis det er hoppet af har det siddet for løst.
Hvis ikke et eller flere af kablerne er gået løs, men nærmere er knækket, så røret stadig sidder på pinden og kabler dingler, så skal du have loddet røret på kablet igen. Er du fingernem med fornuftige loddeegenskaber er det hurtigt gjort, hvis ikke - så tag kontakt til en forhandler. Som Medlyd nævner er Audiocompagniet (www.audiocompagniet.dk) et fornuftigt sted at starte - han sælger jo Rega, og er beliggende på Fyn.
virious skrev:
Forresten, den der "dims" man sætter lp'en på er også knækket - hvor kan jeg få en ny? |
|
|
Hvis du med "dims" mener den centerpind som hullet midt i pladen passer ned over, så er jeg bange for at du er nødt til at have skiftet denne, og det betyder måske også at lejet skal skiftes, hvilket koster nogle kroner. Men igen er Audiocompagniet sikkert mand for at hjælpe dig her.
Skulle centerpinden vitterlig være knækket er det da noget af en hård medfart den stakkels pladespiller har fået  |