Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 15:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Rega P2 lyd i 1 kanal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Efter et par hundrede kilometer transport af min Rega Planar 2, er der sket et eller andet, som gør at den kun spiller i 1 kanal. Det ligner, at et af kablerne til pu'en er røget af, men kan ikke få det til at spille på nogen måder...

What to do?

Forresten, den der "dims" man sætter lp'en på er også knækket - hvor kan jeg få en ny?

Mvh.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hej Virious

Kontakt Søren fra Audiocompagniet, han kan hjælpe dig.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Efter et par hundrede kilometer transport af min Rega Planar 2, er der sket et eller andet, som gør at den kun spiller i 1 kanal. Det ligner, at et af kablerne til pu'en er røget af, men kan ikke få det til at spille på nogen måder...

What to do?

På enden af hvert kabel skal der være monteret et hult "rør" som passer ind over de pinde der sidder bag på pickup'en, Hvis et sådant "rør" er hoppet af sin pind tager du bare en pincet og sætter det på plads igen, eventuelt lige klemmer røret lidt så det sidder lidt strammere - hvis det er hoppet af har det siddet for løst.

Hvis ikke et eller flere af kablerne er gået løs, men nærmere er knækket, så røret stadig sidder på pinden og kabler dingler, så skal du have loddet røret på kablet igen. Er du fingernem med fornuftige loddeegenskaber er det hurtigt gjort, hvis ikke - så tag kontakt til en forhandler. Som Medlyd nævner er Audiocompagniet (www.audiocompagniet.dk) et fornuftigt sted at starte - han sælger jo Rega, og er beliggende på Fyn.

virious skrev:
Forresten, den der "dims" man sætter lp'en på er også knækket - hvor kan jeg få en ny?

Hvis du med "dims" mener den centerpind som hullet midt i pladen passer ned over, så er jeg bange for at du er nødt til at have skiftet denne, og det betyder måske også at lejet skal skiftes, hvilket koster nogle kroner. Men igen er Audiocompagniet sikkert mand for at hjælpe dig her.

Skulle centerpinden vitterlig være knækket er det da noget af en hård medfart den stakkels pladespiller har fået

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

virious skrev:

What to do?

På enden af hvert kabel skal der være monteret et hult "rør" som passer ind over de pinde der sidder bag på pickup'en, Hvis et sådant "rør" er hoppet af sin pind tager du bare en pincet og sætter det på plads igen, eventuelt lige klemmer røret lidt så det sidder lidt strammere - hvis det er hoppet af har det siddet for løst.

Hvis ikke et eller flere af kablerne er gået løs, men nærmere er knækket, så røret stadig sidder på pinden og kabler dingler, så skal du have loddet røret på kablet igen. Er du fingernem med fornuftige loddeegenskaber er det hurtigt gjort, hvis ikke - så tag kontakt til en forhandler. Som Medlyd nævner er Audiocompagniet (www.audiocompagniet.dk) et fornuftigt sted at starte - han sælger jo Rega, og er beliggende på Fyn.

virious skrev:

Hvis du med "dims" mener den centerpind som hullet midt i pladen passer ned over, så er jeg bange for at du er nødt til at have skiftet denne, og det betyder måske også at lejet skal skiftes, hvilket koster nogle kroner. Men igen er Audiocompagniet sikkert mand for at hjælpe dig her.

Skulle centerpinden vitterlig være knækket er det da noget af en hård medfart den stakkels pladespiller har fået

Tak for indlægget.

Ja, den har fået en barsk tur - først med PestDK og siden hen med mig

Mvh.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Radiomanden
Branchemedlem
Branchemedlem

AUDIOcompagniet

Bruger siden: 03 Juni 2004
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Hej Virious

Jeg holder ferie, men du er velkommen til at kigge forbi med spillen, enten i denne uge (uge 29) eller i slutningen af uge 30.

Kontakt mig på 24 49 97 83 eller
vittrup@audiocompagniet.dk

Mange hilsner og god sommer!

Søren Vittrup
AUDIOcompagniet

Til top Vis Radiomanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Radiomanden Besøg Radiomanden's Websted

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Det er sgu' da hvad man kalder service     Rart at se det findes!

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Ja, den har fået en barsk tur - først med PestDK og siden hen med mig

Ingen grund til at stå tilbage for posten

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Juli 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Radiomanden skrev:

Hej Virious

Jeg holder ferie, men du er velkommen til at kigge forbi med spillen, enten i denne uge (uge 29) eller i slutningen af uge 30.

Kontakt mig på 24 49 97 83 eller
vittrup@audiocompagniet.dk

Mange hilsner og god sommer!

Søren Vittrup
AUDIOcompagniet

Giver dig et kald en af de nærmeste dage!

Tak for servicen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes