| Forfatter |
|
Alphadk Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Jeg er ved at overveje at bruge ca. 20.000 på noget surround sound inden for den næste måneds tid. Desværre må jeg nok indrømme at min viden på dette område ikke er så stort, så jeg håber at i kan hjælpe mig.
Jeg skal primært bruge den til når jeg ser film på mit panasonic tv som jeg købte sidste år. Jeg vil også meget gerne have mulighed for at koble mine konsoller (PS3, Xbox360 og Nintendo Wii) til det, sådan at jeg undgår den switchbox jeg har nu.
Det jeg skal bruge er alle højttalere, receiver og subwoofer, hvis i har nogle forslag til kabler jeg kan bruge, vil jeg da også blive glad :)
Håber at i kan hjælpe med dette! :)
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 15 Juli 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
dette her ser fint ud ... er det noget for dig er prisen helt fint ...
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=86632
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe


Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 16 Juli 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter,
Vi prøver lige på en frisk - byd ind hvis du har noget relevant at byde ind med, og undlad at flame tråden til.
Der er slettet en række intetsigende indlæg.
Tilbage til tråden tak!
|
| Til top |
|
| |
Soffe Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil nok få mange forskelle forslag, men her er ihvertfald mit:
Center: Klipsch RC-10 Front: Klipsch RF-10 Bag: Klipsch RB-10 Sub: Klipsch RW-10
Amp: Marantz SR6001
Det kan du få for ca. 18.000 kr, og så har du stadig 2k til kabler (;
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt slutte op om Klipsch forslaget. Det kan købes billigt fra tyskland. F.eks. www.loftsound.com.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 19 Juli 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
| Jeg kan godt slutte op om Klipsch forslaget. Det kan købes billigt fra tyskland. F.eks. www.loftsound.com.
|
|
|
Har du handlet derfra? Jeg bestilte en demo forstærker fra dem -> Der gik knap 2 uger uden svar, hvorefter jeg afbestilte den (og stadig ingen respons)...
|
| Til top |
|
| |
Alphadk Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 20 Juli 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se at den marantz reciever ikke understøtter hverken Dolby Digital True HD eller DTS-HD. Ville det ikke være en fordel når man skal se BLU-Ray film?
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Delaney skrev:
| Jeg kan godt slutte op om Klipsch forslaget. Det kan købes billigt fra tyskland. F.eks. www.loftsound.com.
|
|
|
Har du handlet derfra? Jeg bestilte en demo forstærker fra dem -> Der gik knap 2 uger uden svar, hvorefter jeg afbestilte den (og stadig ingen respons)... 
|
|
|
Jeg har ikke handlet fra dem, men har set deres lave priser. Mine Klipsch købte jeg fra hificircle.de, der ikke har lave priser på hjemmesiden, men gerne giver et godt tilbud. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alphadk skrev:
| Kan se at den marantz reciever ikke understøtter hverken Dolby Digital True HD eller DTS-HD. Ville det ikke være en fordel når man skal se BLU-Ray film?
|
|
|
Hvis du vil bruge PS3 som afspiller, er det eneste vigtige om recieveren accepterer MPCM over HDMI. PS3'en omkoder nemlig HD-signaler til MPCM - vel at mærke tabsfrit. Jeg ved dog ikke om recieveren accepterer MPCM over HMDI. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Soffe Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mig som der koger, det er selvfølgelig Marantz SR6002 jeg mener (;
Men hvis du har de ekstra penge, så køb 7002 eller 8002 (regner jeg selv med at anskaffe snart)
|
| Til top |
|
| |
Alphadk Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige en tur inde forbi hifiklubben idag, og der anbefalede de mig følgende:
Denon AVR-2808 sølv - 7.499 Dali Concept 6 * 2 á - 1.099 Dali Concept 2 * 2 á - 1.099 Dali Concept Center - 1.099 Dali Concept Sub 12 - 3.699
Ialt - 16.693
Mit budget lå jo på ca. 20.000, og det der er jo vel under, men hvad siger i til det. er der eventuelt noget der skal ændres der for at få et super setup, eller det godt som det er der?
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Concept er Dali's entry serie, så super bliver det ikke... Vil tro du får mere ud af Soffe's forslag
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Delaney skrev:
| Jeg kan godt slutte op om Klipsch forslaget. Det kan købes billigt fra tyskland. F.eks. www.loftsound.com. |
|
|
Har du handlet derfra? Jeg bestilte en demo forstærker fra dem -> Der gik knap 2 uger uden svar, hvorefter jeg afbestilte den (og stadig ingen respons)... 
|
|
|
Jeg bestilte et sæt Klipsch højttalere, uden problemer, fik dem knap en uge efter jeg havde bestilt.
|
| Til top |
|
| |
piddy Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis jeg var dig ville jeg hellere købe gradvist.. selvfølgelig vil det være dejligt med et samlet system med det samme, men langt de fleste købe elementerne til systemet gradvist og opgraderer følgende, og har derved et bedre setup end hvis alle pengene blev brugt med det samme.
Jeg vil gøre følgende:
Nyt:
Onkyo 875 fra tyskland ca. 6.500 kr med alle de nyeste formater
Front: DLS R55 virkelige gode højtalere til prisen - samlet 5.000 kr
Bag: DLS R 50 &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; - samlet 4.000 kr
center: DLS RC 55 &nbs p; &nbs p; &nbs p; &nbs p; - 2.999
samlet 18.500 så er der lidt til kabler og du kan købe en kvalitetssub senere, hvis der ikke er nok bas.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Begge forslagene er udmærkede, på nær subwooferene, det både kan og bør gøres meget bedre.
Se på nogle af SVS's modeller hvor jeg specielt vil anbefale PB10 og PB12-NSD. De har også en højtalerserie i din prisklasse. For ca. 14000kr kan du købe et SCS 5.0 sæt og 2 stk PB10-NSD. Jeg har selv de højtalerene, og efterhånden er de de højtalerene jeg har haft i længst tid. Og det er ikke uden grund for de er meget gode. De finder du her
www.lsound.no
Et par andre merker der måske også bør være med i beregningen er Monitor Audio og XTZ. Specielt XTZ der er et direktesolgt merke og har et rygte for at gi meget for pengene på samme måde som SVS. De finder du her
www.fyndborsen.se
Men når der kommer til subs, og om du har plads til de, så er de store modellene fra SVS uovertrufne
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |