Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 14:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kritik af anlæg til musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
coday
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Status: Offline
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen. Jeg skal til at købe mit første rigtige anlæg:)

Mit setup er taget fra HIFI klubben da jeg ikke har vildt meget forstand på det.

Højtalere: DALI IKON 5 højttaler (sort) Pris; 3399/stk kr.

forstærker: CAMBRIDGE 840A v.2 (Sort) Pris; 8999 kr.

Jeg hører meget musik, det jeg hælder til er metal og den slags men også hard rock. Og måget få gange trance/techno.

Hvad siger i ser det godt ud?

Ps. Grunden til at jeg ikke har nogen cd afspillere er at jeg tager lyden fra computeren.

PPs hvis folk kender billige steder hvor man kan få det jeg vil have i tyskland så må i også gerne sige til, da jeg har tænkt mig at krydse grænsen her i ferien.

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hej, og velkommen til:

Mine kommentarer:

1) Jeg har hørt Dali Ikon 5 og den spiller flot og velopløst, men til hård rock og elektronisk musik tror jeg du kommer til at mangle bas og bund i lyden. Alt kommer selvfølgelig an på din økonomi og dit lytterum osv. men jeg ville overveje en større model (altså større bas-enheder) til dit behov.

2) Jeg har ikke hørt den forstærker du har kig på, men jeg ville som tommelfingerregel siger at du godt kunne bruge lidt færre penge på forstærker og lidt flere på højttalere (hvilket passer fint med mit forslag ovenfor ;-)). Med andre ord ville jeg mene at forstærkeren er lidt overkill til højttalerne.

3) Hvis du vil køre direkte fra computeren, bør du sikre dig at du har et ordenligt lydkort med RCA-udgange. Hvis du kører fra computerens hovedtelefon-stick bliver det signal du får ud ikke særligt spændende (jeg taler af egen erfaring).

Generelt er Hifiklubbens produkter vist svære at finde billigere andre steder. Er ikke klar over om det skyldes ulovlige prisaftaler, men jeg har selv ledt lidt rundt efter besparelser uden held.

Håber det er en start...

Mvh

Til top Vis Monkeyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monkeyboy

coday
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

TAK og undskyld den lange svar tid...

1) Ville den lidt størrer DALI Concept 8 klare det bedre. Den har 8" basser.

2) Noget du kan anbefale? Og btw så kan jeg se at den lige er fladet med 999 kr så den er lidt billigere.

3) Med hensyn til lyd så regner jeg med at købe et eksternt lydkort men har ikke helt bestemt mig for et bestemt endnu. men der må gerne kommes med anbefalinger men regner med at holde mig langt fra Creative..

På forhånd tak.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 September 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Er der en årsag til at du holder dig fra creative? jeg har et X-fi elite pro, og har sjældent været så tilfreds som jeg er nu.

Jeg har gode erfaringer med IKON 5 og blæsermodificerede Crown XLS forstærkere.

coday
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Lidt en princip sag det med Creative. Har bare ikke lyst til at støtte dem mere...

Okay IKON 5.. Hvad for noget musik bliver den brugt til?

Og den der Crown XLS forstærkere hvor kan man skaffe den henne. Og hvad skal blæsermodificerede sige, at du har lavet hul og sat nogle blæsere i?

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 September 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Jeg må nok tilslutte mig Kim Olsen, Jeg har et X-Fi Fatal1ty modificeret med bedre kondensatorer hvor det er nødvendigt, fjernet unødvendige kondensatorer samt bedre OpAmps og jeg er svært tilfreds med lyden (men var nu også godt tilfreds før jeg hentede loddekolben).

OscarMK2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 September 2008 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

coday skrev:
Lidt en princip sag det med Creative. Har bare ikke lyst til at støtte dem mere...

Okay IKON 5.. Hvad for noget musik bliver den brugt til?

Og den der Crown XLS forstærkere hvor kan man skaffe den henne. Og hvad skal blæsermodificerede sige, at du har lavet hul og sat nogle blæsere i?

De er aktivt kølet fra fabrikken... Dvs de larmer! kan dog moddes så blæserene ikke larmer så meget!

Hasselhof..... længere er den ikke!

Til top Vis OscarMK2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OscarMK2

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 September 2008 kl. 05:27 | IP-adresse registreret  

coday skrev:

Hej alle sammen. Jeg skal til at k�be mit f�rste rigtige anl�g:)

Mit setup er taget fra HIFI klubben da jeg ikke har vildt meget forstand p� det.

H�jtalere: DALI IKON 5 h�jttaler (sort) Pris; 3399/stk kr.

forst�rker: CAMBRIDGE 840A v.2 (Sort) Pris; 8999 kr.

Jeg h�rer meget musik, det jeg h�lder til er metal og den slags men ogs� hard rock. Og m�get f� gange trance/techno.

Hvad siger i ser det godt ud?

Ps. Grunden til at jeg ikke har nogen cd afspillere er at jeg tager lyden fra computeren.

PPs hvis folk kender billige steder hvor man kan f� det jeg vil have i tyskland s� m� i ogs� gerne sige til, da jeg har t�nkt mig at krydse gr�nsen her i ferien.

Jeg ville slet ikke vælge den højtaler til den slags musik du lytter til. Den kan sagtens spille det du ønsker, men til formålet er der andre og bedre valg efter min mening.

Den dali du nævner er en rigtig god højtaler, men har en tendens til at blive en anelse spids (skinger) i diskanten og det duer ikke til metal/techno lytning. Er selv (blandt andet) metal/rock fan.... :-)

Jeg synes du skal prøve at lytte til nogle DLS 55'ere hos Tape Connection eller den nye Lektor serie fra Dali hos Hifi klubben som er i samme prislag.

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 September 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Du kunne måske endda fristes til at købe en brugt forstærker, så der er lidt mere at bruge på højttalere?

For bare 5.000,- bør man kunne finde en ret god brugt forstærker, f.eks. i Køb/Salg/Bytte her på siden.

Og de DLS 55, Mhhviid nævner, bør du nok også overveje - dem har jeg hørt meget godt om.

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2008 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Se f.eks. her: http://www.hifi4all.dk/ksb/soegresultat.asp?annoncetype=2&am p;produkttype=Intg%2E+Forst%E6rker&fritekst=&lokalit et=&prismin=3000&prismax=6000

Bow Wazoo
Vincent
Primare
Cayin ...

Der er nogle ret gode køb imellem i forhold til den, du havde kig på i HiFi Kluben (synes jeg i hvert fald).

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Øv, mit link virkede ikke efter hensigten. Men jeg gik ind under Køb/Salg/Bytte, Søg, Integreret Forstærker, Sælges, Min Pris: 3000, Max Pris: 6000 (og så eventuelt geografisk placering alt efter, hvor du bor).

jackson stuart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 September 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

eller dem her, der er vist lidt mere bas i !   

http://www.cinemagic.dk/shop/jbl-e100-kanon-692p.html

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes