Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 01:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forstærker til CERWIN-VEGA VE-12F. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pheel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Hey Hifi4all.

Jeg må nok starte med at indrømme, at jeg er ret blank når det kommer til HI-FI.

Da jeg flytter fra et kollegie værelse og ind i en "rigtig" lejlighed, med en stue osv har jeg tænkt mig at anskaffe mig nye højtalere og ja dertil en ny forstærker. Jeg er meget glad for elektronisk musik (red. techno) og hip hop, der skal gerne være smæk på volumen; og jeg sætter pris på god bas.
Jeg har kigget lidt rundt på højtalere og faldt over CERWIN-VEGA VE-12F. Ifølge anmeldelser passer de super godt til hvad jeg skal bruge. Og jeg elsker deres look.
MEN, her kommer det så:

Hvilken forstærker skal jeg ha for at udnytte højtalernes potentiale, og kan det gøres for omkring 2k (for forstærkeren altså)

Som sagt, det vigtige for mig er; god og ren bas, men samtidigt en ren lyd når det kommer til høje ikke-bas lyde. Og så skal det kunne spille højt ofc

På forhånd tak.
Til top Vis Pheel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pheel

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 03:01 | IP-adresse registreret  

Da jeg havde mine CV CLSC15, altså næsten storebroren til dine, brugte jeg en DAP-Audio P-900 forstærker. Den er lavet til PA, men til CV er det
nok også mest der du skal kigge. Der er ikke mange hififorstærkere som kan levere nok power til at kontrolere basen fuldt ud, med mindre man
kommer op i de højere prisklasser.
Sådan en som en DAP-Audio P-900 tror jeg vil passe godt til dine højttalere og budget. den levere 300W i 8 ohm og 450W i 4 ohm, og har en
dæmpningsfaktor på >300.
Prisen er lige omkring 3000kr hos DLT.
Jeg syntes selv den klarede jobbet meget godt med mine CLSC15ere og jeg er sikker på at du også vil blive glad for den.

Ellers kunne det være en ide at finde noget brugt Crown eller LAB, det er virkelig topkvalitets forstærkere, men så er prisen også en helt anden.

Hifi-Klubben anbefaler selv en NAD 272 eller 372, men jeg har læst mange CV ejere klage over at de ikke har kraften og kontrollen til at drive CV
optimalt.

Pheel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Mange tak for det hurtige feedback Christian Jense.

Jeg har kigget lidt på DAP-Audio P-900 og den ser ud til at passe perfekt til hvad jeg har brug for, jeg har endda fundet en til 229£, hvilket virker ret billigt.

Så tusinde tak for hjælpen Christian. Glæder mig super meget til jeg modtager min nye amp =)

Så skal underboen sgu ha igen

Pheel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Nu kommer jeg så lidt i tvivl igen, jeg har bestilt DAP-Audio P-900 og CERWIN-VEGA VE-12F. Jeg bruger primært min computer som mediecenter, og efter at ha kigget lidt billeder af bag panelet på forstærkeren , er jeg blevet bange for at DAP-Audio P-900 ikke kan forbindes til computeren ( jeg henviser til OP hvor jeg skriver at jeg fatter hat af HI-FI ^^ )

Mit spørgsmål nu er; Kan DAP-Audio P-900 forbindes til computeren, hvis ja, hvilke kabler skal jeg bruge?

Håber nogen ser dette og svarer, da jeg er begyndt at koldsvede lidt :P

Manson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Hejsa har slelv haft et sæt  CERWIN-VEGA  s2 de spiller sku ok

hade en NAD 318 thx på den hade power nok den kan ikke købes mere. men du kan finde den brugt ville jeg gøre

det er den ondeste block nad har lavet

MCH manson

PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62   
B&W ASW750   

Til top Vis Manson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Manson

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Pheel skrev:
Nu kommer jeg så lidt i tvivl igen, jeg har bestilt DAP-Audio P-900 og CERWIN-VEGA VE-12F. Jeg bruger primært min computer som mediecenter, og efter at ha kigget lidt billeder af bag panelet på forstærkeren , er jeg blevet bange for at DAP-Audio P-900 ikke kan forbindes til computeren ( jeg henviser til OP hvor jeg skriver at jeg fatter hat af HI-FI ^^ )

Mit spørgsmål nu er; Kan DAP-Audio P-900 forbindes til computeren, hvis ja, hvilke kabler skal jeg bruge?

Håber nogen ser dette og svarer, da jeg er begyndt at koldsvede lidt :P

Wtf den er billig. Var da lige før man også skulle ha' sig et par af dem.

Mht. kabler, synes jeg du skal se under accessories.

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

For 2k havde jeg set på en Nad 319, jeg tror ikke du finder noget bedre til de 1500 til 2k de går for pt. og da VE12-F er en lille ht (i cv sammenhænge) så er der nok med power til at spille blokken op til fest 
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Det med kablet er intet problem, du skal bare have et kabel der går fra miniJack til XLR, så er problemt løst, det er et kabel som alle
Diskoforretninger gerne skulle kunne have på lager eller skaffe ret hurtigt, da det næsten er et standart kabel. Eventuelt kan du gå fra miniJack til
phono og fra phono til XLR, så har du mulighed for at koble en forforstærker ind i mellem på et senere tidspunkt.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes