Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hjælp til HIFI løsning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lassewolesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg er helt ny i denne her media/HT center verden, men ville meget gerne have bygget mit eget system så jeg håbede på at i kunne hjælpe mig lidt igen. Jeg har pt i min stue en Optoma HD70 Projektor som har en HDMI indgang og i et andet værelse en lille flad skræm som og gerne måtte kunne sættes til centeret(denne har også HDMI indgang).

Spørgsmål .

1.       Kan jeg sætte begge skærme til samme media center ?

2.       Er det muligt at bygge et godt center til omkring de 5000-7000 kr. med følgnede krav.

Krav til media center.

1.       Lydløs

2.       2 tv kort tuner så jeg kan optage tv samtidig med at jeg se på det. (jeg har stofa kable tv).

3.       Godt output til skærmen.

Kabinet finder jeg selv.

På forhånd tak.    

Til top Vis lassewolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassewolesen

Neerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale dig at spørge på hol.dk.

Det er de klogeste af de klogeste der sidder der inde, og de vil sikkert gerne hjælpe dig:)

Hilsen Neerup

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Hej LasseWolesen!

Skal hjælpe så godt jeg kan ;)

1) Kan jeg sætte begge skræme til samme media center?

Nu ved jeg ikke hvor langt der er fra det ene til det andet værelse, men så længe det er inden for rimelighedens grænser skulle det nok være muligt. Jeg skulle mene at du bare kan bruge en HDMI switch og et langt kabel af rimelig kvalitet.

Alternativt kan du bruge en HDMI splitter - det er nok noget lettere!
Lige et hurtigt eksempel, aner ikke noget om den, bare for at vise hvad jeg mener:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_split ter/hdmi_splitter_1_til_2_665_da.html

Media center:

1) Lydløs
Ja - det er bestemt muligt at bygge et ret lydløst media center til de penge.
Du skal dog overveje:
Hvor stort må kabinettet være? Ja større det er, jo mere luft osv. er der også.

Vil du køre 100 % passiv køling, eller er det okay med noget meget silent køling (120 mm blæser med en fanmate/modstand på f.eks.)

2) 2 stk tv-tunere
Angående TV-tuner kort er det rimelig simpelt, Hauppage laver nogle ret gode tuner kort det understøttes af mere eller mindre alle mediacentre (software), og der fås også standard kort til en 700 kr med 2 tunere.

3) Godt output til skærmen
Well, HDMI er nu en gang HDMI, og du vil nok ikke opleve nogen forbedrinig i billedkvaliteten ved at have et vildt grafikkort - dvs. du kan i princippet lige så godt finde et motherboard med onboard HDMI..
Når det er sagt skal du dog lige overveje hvad computeren skal bruges til? Måske det ville være praktisk med et mindre grafikkort hvis den skal trække lidt, evt små spil?

Jeg hjælper gerne med forslag til valg af hardware osv, men vil gerne lige have specificeret mere præcist hvad du ønsker af størrelse og køling.

/Dennis Frie

P.s. Hol er også en god mulighed - er selv ret aktiv derinde

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes