Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 07:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nogen der ejer en HK AVR 255 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Hej,

Hvis nogen ejer denne reciver, kan du / I så fortælle mig hvor stor den er sådan helt præcis ?

Altså jeg skal bruge info på BxHxD.

Grunden til jeg spørger her, er at jeg har se 2 forskellige informationer.

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
Kasch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Ifølge manualen er HK's AVR 255.

Mål (Max)
Bredde 440 mm
Højde 165 mm
Dybde 382 mm
Vægt netto
AVR 255: 14,0 kg
AVR 355: 14,4 kg
Til top Vis Kasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasch
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Ja men andre steder opgives andre mål ?

Og det er meget vigtig for mig at den ik er over 16 cm i højden...

Men lader den jo så til at være øv øv

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:

Grunden til jeg spørger her, er at jeg har se 2 forskellige informationer.



Vel ikke fra producenten?


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Nej, tror jeg tager ud og finder den i byen, og måler den selv griner :D
Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

hvorfor må den ikke være over 16 cm i højden?

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
hvorfor må den ikke være over 16 cm i højden?

Så den passer til hans rack må det næsten være

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

det håber jeg ikke, for så vil den ikke kunne slippe af med varmen uanset hvad, og i værste tilfælde dø af hedeslag.

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Hej Kim,

Den skal kunne stå i et hifi møbel fra Bo Concept :)

Der er masser af luft rundt om, og der er hul bagud til, så varmen kan slippe ud, det er også derfor det er meget vigtig at den nye reciver jeg søger ik er mere end max 16 cm i højden.

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

ok, har bare været hos flere der ikke helt forstod det med at der skal være luft oven over receiveren, og har brændt deres ting af, fordi at varmen der stiger opad, ikke kunne komme væk, og at der ikke var tilstrækkelig cirkulation.

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Tjek link

Der står der at den kun er 15.1cm i højden. mange andre steder står der at den er 16.5cm i højden... Hvad kan man stole på ??

Kim: så må jeg installere nogle 140mm støjsvag 12v blæser :D

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:

Tjek link

Der står der at den kun er 15.1cm i højden. mange andre steder står der at den er 16.5cm i højden... Hvad kan man stole på ??



Uden at kende din anden kilde ville jeg selv stole mest på producentens oplysninger.


__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Gerdes:

1. En herinde siger at manualen siger 16.5cm i højden.

2. Alle web butikker pånær en skriver 16.5cm i højden.

Men HK skriver selv at den er 15.1cm i højden, så jeg bliver lidt forvirret, men tror som sagt at jeg selv går ud og måler i en butik hæhæ :)

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1886
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Det ene mål er med fødder og det andet uden.
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi
 
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 599
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Hej Sune. Jeg har adgang til en AVR 255, og jeg har målt efter. Den er nøjagtig 16cm høj i hele kabinettet, og forpladen er 1mm højere end kabinetsvøbet, altså 16,1cm. Det er så de forreste ca. 2cm, som er højere. Men husk at der jo skal være plads til køling over apparatet, meget gerne 5-10cm. Noget af højden udgøres af de tynde gummipuder under fødderne. Jeg ved ikke, om de kan falde forskelligt ud i tykkelsen, så man for en sikkerheds skyld har skrevet 16,5 cm, men helt så høj er den altså ikke.



__________________
venlig hilsen Klogesen.
Til top Vis klogesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klogesen
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hej Klogesen :)

 

Mange tak skal du have :)

Er der mulighed for at kunne pille de fødder af ? for kæresten vil rigtig gerne have at den nye forstærker er gemt helt væk, og så har jeg overvejet at lave noget aktiv køling inde i hifi møblet, noget med 2 x 200mm blæser ved lave omdrejninger så det ikke larmer...

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 599
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke rigtig se det. De er ikke skruet på ligesom de var i gamle dage. Foden er en slags aflang og kasseformet plastdims, med en skive ved bundpladen. Det skulle ikke undre mig om de er klikket på, men om man kan klikke dem af uden at skulle have fat på indersiden af bundpladen kan jeg ikke afgøre. De kunne også være limet på, men det tror jeg nu ikke rigtig på. Jeg vil helst ikke rode med at skille noget ad, men hvis jeg finder ud af et eller andet skal jeg nok skrive.

__________________
venlig hilsen Klogesen.
Til top Vis klogesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klogesen
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Hej Klogesen

Tak for dit svar :)

Mit hifi møbel et mål der hedder max 17,1 cm, så hvis den max er 16.1cm høj, kan det godt stå derinde, men der vil kun være 1 cm fri luft oven på reciveren.

Og jeg er selvfølgelig meget nervøs for at brænde mit udstyr af...

Så hvor varm bliver denne HK forstærker? og hvis jeg nu montere 2 x 140 eller 2 x 200mm blæser, burde det så ikke kunne klare jobbet ??

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

"Lillebroren" AVR 247, blev temmelig varm, da H/Ks køleløsninger i de billigere modeller ikke er særlig gode. Vil dog mene, at de to 2x200mm blæsere burde kunne klare problemet. Du kan f.ex. sætte én i den ene side, til at blæse kold luft ind, og én i den anden side, til at blæse varm luft ud... 

__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

varmeudviklingen på de allernyeste kender jeg faktisk ikke.

men alle de tidligere modeller blev ret varme, og til dem der ikke har haft dem eller deres konkurrenter åbne, kan jeg oplyse at harman'erne faktisk har en langt bedre og mere effektiv køling end eks nad og rotel. (skal siges det kun var de dyre udgaver jeg sammenlignede køling på, men jeg tvivler på at det produktionsteknisk kan betale sig at lave differentieret køling i samme serie)

selv med turbineblade kan jeg på ingen måde anbefale at du kun har 1 cm eller deromkring luft for oven, du bliver nød til at forklarer din bedre halvdel at det svarer til at kører på motorvejen i første gear,

det går ikke med så lidt luft for oven, næsten uanset hvordan du vælger at lave et forceret airflow i møblet.

om ikke andet, så have en temperaturmåler på konstant, lad din forstærker få maks belastning i "fri natur", og mål hvor varm den bliver. test dine forskellige køleløsninger,og sørg for at fjerne belastningen (skue ned) så snart den bliver mere varm end den er i "fri natur".

køling og at kunne slippe af med varmen er alfa og omega hvis din forstærker skal kunne overleve og sprede glæde de næste mange år.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes