Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 16:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Baghøjttaler eller sidehøjttaler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kimC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Er der ikke en venlig sjæl, der en gang for alle kan skære ud i pap for mig, hvorvidt man i et 5.1 setup skal have baghøjttalere eller sidehøjttalere. Mener at have læst et sted at sidehøjttalere faktisk er den korrekte placering, men alle har jo baghøjttalere
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Har for sjovet prøve at bruge mine sidehøjtale som baghøjtaler med det reslutat at der komme en stor lyd hul mellem front højtale og baghøjtale, så
det korrekt er i en 5.1 opsætning er at bruge sidehøjtale, baghøjtale komme først ind i bilde i en 7.1 opsætning, og der er med garanti rigtig mange
der har sat deres surrund anlæg forkeret op, det hele må bero på en misforståelse og folks logi.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
troelsfilm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

Ved et 5.1 setup skal du placere dem ud for din siddeposition -altså som sidehøjtalere.

De skal sidde ca 60-90cm over hovedhøjde

et hurtigt overblik finder du her

http://www.thx.com/home/setup/speakers/51.html

http://www.dolby.com/consumer/home_entertainment/roomlayout. html

og et par meget grundigere gennemgange finder du her

http://www.4seating.com/audio_DolbyReference.htm#chapter3

http://www.practical-home-theater-guide.com/home-theater-spe aker-placement.html

 

mvh

Troels

7.1 M&K THX-ultra setup

 

Til top Vis troelsfilm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsfilm
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes