Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 22:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny Reciver, men en del krav ! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg vil gerne ud og invester i en ny surround reciver og så en blu-ray afspiller.

Jeg har cirka 10k til dette projekt. Men har også en del krav.

- Må ikke være større end B:X H:16 D: 39 cm (X = ligemeget)

- Må ikke blive monster varm (Ejer pt en Onkyo, og den er for varm)

- Skal være med mindst 2 x HDMI input og være ver. 1.3

Grunden til at jeg krav til størrelsen og varmen er at den skal være gemt væk i et hifi møbel fra Bo Concept. der er hul på bagsiden af dette hifi møbel, så varmen kan komme ud...

Jeg har kigget lidt på følgende.

- HK 255  (er lidt usikker på størrelsen)

- NAD T755

Være velkommen til at nævne andre muligheder jeg burde kigge på :)

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

hvorfor SKAL det være med hdmi 1.3? Hvis det er pga HD lydformaterne, så understøtter NAD T755 dem ikke...

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

brasch: ok du har ret...

Hmmm... Ja det var netop pga. HD lydformaterne.

Så er der kun HK eller Onkyo ?

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
2ben.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 347
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Køb en PS3 som blue Ray afspiller - har selv lige købt en på anbefaling af andre herinde fra. Den er bare super.

__________________
Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
Til top Vis 2ben.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2ben.dk
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:

brasch: ok du har ret...

Hmmm... Ja det var netop pga. HD lydformaterne.

Så er der kun HK eller Onkyo ?

nu har jeg ikke lige 100% styr på dimensionerne, men yamaha, sony, denon, pioneer og marantz (og sikkert flere?) understøtter også.

Ang. PS3, så kan den ikke sende bitstream ud. Det vil være lidt spild af intern dekoder i receiveren. Ment på den måde at så kan du "nøjes" med helt ned til HDMI 1.1 der understøtter 7.1 PCM. Jeg ville under alle omstændigheder ikke være fokuseret på om hvorvidt den kører med hdmi 1.1 eller 1.3, dog med SACD skal man min. bruge 1.2



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

brasch: kan du evt linke til nogle modeller ?

Hvordan er Pioneer og Marantz i 6000 - 7000 kr pris klassen ?

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:

brasch: kan du evt linke til nogle modeller ?

Hvordan er Pioneer og Marantz i 6000 - 7000 kr pris klassen ?

nu har jeg jo ikke lige lyttet på alle modellerne, faktisk kun 1 eller 2 fra hver producent i klassen 10k+



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes