Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 16:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: endnu en reciever-tråd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

hej

jeg har valgt at købe det dali sæt bestående af concept 6, concept 1 og concept ct, som svarer til hifiklubbens dali consept-sæt og dertil concept 12 subwoofer

men så mangler jeg recieveren.
jeg har ikke de store krav, da jeg ikke har det store rum og playstation3'en står får afkodning.
jeg har valgt et par modeller ud, som ligger i prisklassen 400 euro og nedad, hvis man køber hjem fra tyskland. og det er også ca. hvad jeg regner med at bruge

hvilke af de modeller får jeg mest ud af

Denon AVR 2308 (414 euro)
Yamaha RX-V 663 (419 euro) eller 861 (367 euro) 861 har kun version 1.2 hdmi, har det nogen indflydelse, hvis jeg gerne vil sende billed og lydsignal fra min ps3 og 861'eren skal tage imod lyden og sende billedet videre?
Onkyo TX-SR606 (410 euro men svinger meget på dagen)

mange af priserne er fra medianess eller technikdirekt, som jeg har hørt godt om, men hvis i har andre forslag i den prisklasse eller kommentare til forhandlere eller noget, så ville jeg også være glad
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Jeg ville droppe den Onkyo. Den har simpelthen INGEN power og de DAli'er du har har godt af noget effekt. Ved godt der står 7x140 eller der omkring i deres opgivelse, men den er blevet testet og den yder kun 7x33 watt så den ville jeg droppe.

Jeg ville også kunne på de nye Harman Kardon f.eks. AVR 255, den har masser af effekt og HDMI 1,3 og det hele



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

onkyo virkelig ikke noget værd i den klasse?

harman modellen der koster jo også ca. 150 euro mere, og det er lige lidt for meget til min pengepung
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
cst1967
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Jeg ville skynde mig at købe denne som ligger over 1000 kr billigere end de andre i DBA.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55789394
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55789394


M.v.h

Christian


__________________
Christian

Mit DIY-Højtaler
Til top Vis cst1967's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cst1967 Besøg cst1967's Websted
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

cst1967 skrev:
Jeg ville skynde mig at købe denne som ligger over 1000 kr billigere end de andre i DBA.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55789394
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55789394


M.v.h

Christian


jeg skal vel bruge en Hdmi indgang for at få det fulde ud af blu-ray lyden?
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

er der en, som bare har en af de nævnte receivere, som kan sige god for den?
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

Jeg ville droppe den Onkyo. Den har simpelthen INGEN power og de DAli'er du har har godt af noget effekt. Ved godt der står 7x140 eller der omkring i deres opgivelse, men den er blevet testet og den yder kun 7x33 watt så den ville jeg droppe.

Jeg ville også kunne på de nye Harman Kardon f.eks. AVR 255, den har masser af effekt og HDMI 1,3 og det hele



Hvad er det for noget vrøvl? Onkyo 606 har masser af effekt, og den vil uden problemer kunne trække det ovennævnte Dali-concept-sæt. Hvis trådstarter kigger nogle forskellige steder på nettet, vil han se hvor mange der anbefaler og er meget glade for deres Onkyo 606, så jeg kan slet ikke forstå "nemligja's" udtalelse!
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

lige nu står jeg og overvejer onkyo 606 eller yamaha 861. receiveren skal bare kunne modtage pcm gennem hdmi og så selvfølgelig passe til concept sættet. yamaha'en er 3-400 kroner billigere, men har jo så heller ikke evnen til at dekode hd-formater, men det gør ps3'en jo. så skal jeg vælge yamaha'en pga af flere watt og billigere pris?
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Zirio: Du har aldrig skrevet noget dårligt om Onkyo

Nemligja: du har aldrig skrevet noget godt om onkyos nye surroundrecievere

Trådstarter: held om lykke med valget
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Zirio: Du har aldrig skrevet noget dårligt om Onkyo

Nemligja: du har aldrig skrevet noget godt om onkyos nye surroundrecievere

Trådstarter: held om lykke med valget


Fuldstændig korrekt. Men det har jeg så sandelig også masser af grunde til ikke at have gjort.

De har masser af kræfter. De har masser af nye features. Og de gør det ekstremt godt til pengene.

- Så fuldstændig korrekt, jeg har aldrig sagt noget dårligt om Onkyo, fordi jeg ikke syntes det er noget dårligt ved dem - Design (smag og behag).

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Vælg den Yamaha RX-V861. Den kan alt hvad du har brug for, og den er både billigere og kraftigere end de to andre alternativer. Jeg ville prioritere maskinerne således:

1. Yamaha
2. Denon
3. Onkyo

Jo, Onkyo har HDMI 1.3 og afkodning af HD lyd, men når du nu har en afspiller, der kan tage aig af afkodningen, så er det ligegyldigt. HDMI 1.3 er også lige meget på nuværende tidspunkt, da ingen af funktionerne er implementeret i materialet (filmene).

I dette tilfælde er den billigste også den bedste.



__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

kanon, tak skal du have. når man ikke har så meget forstand på det, så er det meget rart med et par fornuftige råd.
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 11 August 2008 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

jeg havde tænkt mig, at købe hos medianess.de, men de har hverken 861 eller 606. de har en denon 2308 til 417 euro. er den pengene værd i forhold til yamha'en som jo havde en del flere watt. jeg ved godt det hele ikke handler om watt, men jeg prøver, at få så mget ud af mine små penge. så denon 2308 (417 euro) eller skal jeg finde en anden forhandler?
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 11 August 2008 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

chrfog skrev:
jeg havde tænkt mig, at købe hos medianess.de, men de har hverken 861 eller 606. de har en denon 2308 til 417 euro. er den pengene værd i forhold til yamha'en som jo havde en del flere watt. jeg ved godt det hele ikke handler om watt, men jeg prøver, at få så mget ud af mine små penge. så denon 2308 (417 euro) eller skal jeg finde en anden forhandler?

€417 for en 2308 er ret billigt. Effekten er ikke noget jeg ville gå ret meget op i. 2308 er sat til 100w pr. kanal og med de Dali højttalere du har, så vil de teoretisk kunne spille op til 110-115dB hvilket er skadelig for hørelsen i løbet af ½-1 time. Det forudsætter så at forstærkeren rent faktisk kan levere 100w pr. kanal (hvilket den nok reelt set ikke kan i alle kanaler kontinuerligt i ret langt tid af gangen). Problemet ligger primært hvis højttalerne dykker i impedans og forstærkeren pludselig skal levere den dobbelte effetk, men så vidt jeg ved er Dali's højttalere generelt meget impedans stabile imodsætning til f.eks. b&w. Denon 2308 er bestemt en kapabel receiver, specielt set i forhold til de højttalere den skal spille på.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 11 August 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

nu har jeg bare læst så meget om onkyo. folk her har lidt delte meninger og på recorder lovpriser de den jo nærmest som et helligt tempel. jeg tror, at jeg nupper 2308 fra tyskland, da jeg synes at denon virker som et godt mærke. det er mit første surroundsystem, så jeg har jo ikke ligefrem "kender"-øre. jeg var bare lidt træt af mine billige logitech computerhøjtalere. så nu skulle det altså være.
jeg tror, at jeg bliver godt tilfreds med mine køb. jeg er jo godt klar over, at man ikke for verdens bedste anlæg for 10k. men derfor skal man jo ikke snydes for at få mest for mønten. nu bruger jeg mest ps3'en som afspiller af blu-ray film og spil. jeg er ikke den store fan af optagede live koncerter, men spiller da lidt guitar hero. musik hører jeg ikke så meget via ps3'en. der bruger jeg bare de gamle højtalere via computeren.
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 11 August 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

chrfog skrev:
nu har jeg bare læst så meget om onkyo. folk her har lidt delte meninger og på recorder lovpriser de den jo nærmest som et helligt tempel. jeg tror, at jeg nupper 2308 fra tyskland, da jeg synes at denon virker som et godt mærke. det er mit første surroundsystem, så jeg har jo ikke ligefrem "kender"-øre. jeg var bare lidt træt af mine billige logitech computerhøjtalere. så nu skulle det altså være.
jeg tror, at jeg bliver godt tilfreds med mine køb. jeg er jo godt klar over, at man ikke for verdens bedste anlæg for 10k. men derfor skal man jo ikke snydes for at få mest for mønten. nu bruger jeg mest ps3'en som afspiller af blu-ray film og spil. jeg er ikke den store fan af optagede live koncerter, men spiller da lidt guitar hero. musik hører jeg ikke så meget via ps3'en. der bruger jeg bare de gamle højtalere via computeren.

du kan jo sætte pc'en til forstærkeren



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 12 August 2008 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

det kunne jeg sagtens, men jeg sidder ikke just i højtalernes retning. min bærbar har dog hdmi udgang, som jeg har brugt en gang imellem. bare ærgeligt, at den ikke kan sende lyd ud via udgangen. så det må blive næste projekt. et usb lydkort. men først receiver ellers kan det jo være lige meget :D og tak for hjælpen iøvrigt. ikke nemt at være førstegangs køber og så blive kastet ud i de mange højtalere, mærker, udtryk og forskellige wattangivelser og en stram studiepung. ;)
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 12 August 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

chrfog skrev:
det kunne jeg sagtens, men jeg sidder ikke just i højtalernes retning. min bærbar har dog hdmi udgang, som jeg har brugt en gang imellem. bare ærgeligt, at den ikke kan sende lyd ud via udgangen. så det må blive næste projekt. et usb lydkort. men først receiver ellers kan det jo være lige meget :D og tak for hjælpen iøvrigt. ikke nemt at være førstegangs køber og så blive kastet ud i de mange højtalere, mærker, udtryk og forskellige wattangivelser og en stram studiepung. ;)

så længe du er førstegangskøber, så er det meget lettere, da du ikke rigtigt har nogen reference at sammenligne med, så jeg tror du ville blive lige glad for alle de nævnte modeller.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Baagland
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Sælger, Expert Jyderup. Tildelt 1/3 adva

Bruger siden: 07 August 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 16 August 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
nemligja skrev:

Jeg ville droppe den Onkyo. Den har simpelthen INGEN power og de DAli'er du har har godt af noget effekt. Ved godt der står 7x140 eller der omkring i deres opgivelse, men den er blevet testet og den yder kun 7x33 watt så den ville jeg droppe.

Jeg ville også kunne på de nye Harman Kardon f.eks. AVR 255, den har masser af effekt og HDMI 1,3 og det hele



Hvad er det for noget vrøvl? Onkyo 606 har masser af effekt, og den vil uden problemer kunne trække det ovennævnte Dali-concept-sæt. Hvis trådstarter kigger nogle forskellige steder på nettet, vil han se hvor mange der anbefaler og er meget glade for deres Onkyo 606, så jeg kan slet ikke forstå "nemligja's" udtalelse!

Har I nogensinde hørt de to overfor hinanden?? Ikke for at forsvare nemligja for hans udtalelser står han naturligvis selv for. Jeg har hørt begge receivere (H/K 255 og Onkyo 606) og de er MEGET forskellige i lyden. Onkyo'en er noget mere lys i lyden end H/K er.

Til top Vis Baagland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baagland Besøg Baagland's Websted
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 16 August 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

jeg har bestilt en denon 2308, så for mit vedkommende er det lidt lige gyldigt.
en af grundene til, at jeg valgte denon var, at den ikke skulle blive så varm som onkyo. ikke bange for at der går ild i den, som skrønen siger. men har allerede lcdtv, ps3 og computer på et ikke særligt stort areal, så har ikke brug for en radiator mere.
h/k var for dyr iforhold til de andre. og da pengene ikke hænger på træerne hos mig, så valgte jeg altså denon. onkyo og h/k ville jeg sikkert også være blevet glade for.
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes