Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Bedste IEMs til prisen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjrn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har mig en iTouch, som jeg er fint tilfreds med, og nu da de forfærdelige tilhørende earplugs er begyndt at falde fra hinanden, skal jeg have mig nogle nye. Jeg har ingen anelse om, hvad jeg skal kigge efter, hvilke mærke der er gode og hvor der er mest value for money. Derfor: Hvilke IEMs kan i anbefale?

Til top Vis bjrn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjrn

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Jays d-jay eller q-jays. De er små og giver god lyd til pengene. Ellers Shure E210.

Jays d-jay og Shure E210 kan fåes for under 900kr hvis du finder de "rigtige" butikker.
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

hvad prislag snakker vi om ?
d-JAYS koster under 800, så vidt jeg husker, men er du parat til at smide den slags penge, ville jeg selv give den extra plov og få et par q-JAYS, jeg synes q-JAYS er mere "value for money" end d-JAYS og helt sikkert også Shure 210...

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

I det billige prisleje er der Creative ep-630, det er faktsik mere eller mindre et par sennheiser cx300, bare til kun 160kr

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=134820&se archArea=&Soegeord=
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

bjrn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Puha, umiddelbart synes jeg det virker som mange penge for et par ørepropper. Desuden bruger jeg kun min ipod til og fra arbejde (på cykel), i ny og næ på arbejdet og altid hvis jeg kører med bus/tog. Tecgtrino, vil du mene at disse creative er okay til det? :)

Nu når jeg tænker over det, tror jeg egentligt ikke jeg har noget i mod at ofre 800-1200 kr på IEMs, sålænge kvaliteten på dem er i orden og sålænge de ikke har tilbøjelighed til at gå i stykker lige så nemt, som jeg synes dem der fulgte med til ipod'en gjorde.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

bjrn skrev:

Jeg har mig en iTouch, som jeg er fint tilfreds med, og nu da de forfærdelige tilhørende earplugs er begyndt at falde fra hinanden, skal jeg have mig nogle nye. Jeg har ingen anelse om, hvad jeg skal kigge efter, hvilke mærke der er gode og hvor der er mest value for money. Derfor: Hvilke IEMs kan i anbefale?

Jeg er lidt i tvivl om du mener "in ears" eller "ear buds", for det er vist ikke "in ears" der følger med en iPod,
men du vil måske prøve "in ears" i stedet for ?

Hvis du vil have samme type som dem der fulgte med din iPod, kan jeg anbefale YUIN P2.
De kan købes i USA for ca. 80 dollars (+ fragt og told). De er alle pengene værd.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke har lyst til at give alt for meget, så er CX300 faktisk ganske fine, eller hvad med et par DTX50? f.eks. her, jeg syntes de er ganske fine til pengene, måske nok lidt bas fikserede og ikke så meget definition i mellemtonen. Det kommer jo alt sammen an på, hvor meget du vil smide og ikke mindst, hvad du forventer
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

bjrn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Jeg er lidt i tvivl om du mener "in ears" eller "ear buds", for det er vist ikke "in ears" der følger med en iPod,
men du vil måske prøve "in ears" i stedet for ?

Hvis du vil have samme type som dem der fulgte med din iPod, kan jeg anbefale YUIN P2.
De kan købes i USA for ca. 80 dollars (+ fragt og told). De er alle pengene værd.

Jeg vil gerne prøve de såkaldte "in ears" for jeg får/fik altid meget ømme øre, af at gå rundt med mine gamle ear buds  jeg har tilgengæld læst at folk synes de såkaldte "in ear"-IEM's har tendens til at falde ud. Nogen der kan bekræfte dette?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Nja de falder ik ud, kun hvis man bruger for store propper, der følger normalt 3 forskellige str med.

Mht at du for ondt af de alm ear-bus til ipoden, så er de også større end eks. Yuin pk2, mine Pk1 har samme størrelse og sidder super i mine ører, mens i eks. Kolinds ører sidder af h... til, mener jeg

Hvis du bare skal have nogen til at cykle med osv, så bør du starte med et par Creative... De er ik så dyre og hvis du kan lide dem, så ved du meget mere om hvad du skal vælge næste gang. De forskellige IEM´s er nemlig meget forskellige lydmæssigt, så at have en klar ide om hvordan de skal være er en god ide, for der er ikke nogen steder, end det vores head-fi meets at du kan prøve dem.

Så min opfording er helt klar et par ep-630, også når du er blevet medlem at head-fi sekten, så begynder vi at råde dig til at bruge mange flere penge

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Du bør slet ikke cykle med in-ears......

Jeg nævnte bare q-JAYS fordi de propper du nævnte lå i prisklassen lige under, men et par d-JAYS er også ganske fine og meget durable og skulle der ske noget så bytter JAYS lynhurtigt og med et smil..

Men hvorom alting er så bør du få dig et par YUIN de skulle være kongen af earbuds.....

Et par Senn PX100 var da også en mulighed..

Måske var det også værd at kigge på JVS FX33 eller FX55, som er fine økonomi propper, de første ligger på omkring 150 kroner og de andre på cirka 250...

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Ja de JVC er også en mulgihed for budget IEM´s, men som Claus også siger til cykling bør du nok tage et par earbuds, og der finder du ik bedre en Yuin PK2 når du ik har forstærker og til 60usd er de også et fund

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

hvorfor bør man ikke cykle med in-ears?
Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Altså jeg gør det selv engang imellem, men vil mene det kan være ret farligt for man mister jo lige en af sanserne fuldstændigt

bjrn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Jeg takker mange gange for svarene. Jeg forsøger mig nok med et par Yuin PK2, og så kan jeg jo evt supplerer med sådan et par in-ears :)

Der er vel ingen, som kan hjælpe mig med et link til et site hvorfra de kan bestilles? Jeg har googlet det, men jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde et site hvor de kan bestilles fra

FrederikS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Creative EP-630 hvis det skal være billigt og med masser af bass. De er de samme enheder som Sennheisers små in-ears. Ved slet ikke om man kan få en ren Fostex version af de in-ears eller om de kun levere dem ud af huset til andre fabrikanter.

Hvis du vil have masser af lyd for pengene så gå ligsom techtrino siger efter Yuin PK2/3 eller evnt. OK3. Du kan få dem til en ret god pris her i sommeren fra head-direct.com.

Til top Vis FrederikS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FrederikS

bjrn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

FrederikS skrev:
Creative EP-630 hvis det skal være billigt og med masser af bass. De er de samme enheder som Sennheisers små in-ears. Ved slet ikke om man kan få en ren Fostex version af de in-ears eller om de kun levere dem ud af huset til andre fabrikanter.

Hvis du vil have masser af lyd for pengene så gå ligsom techtrino siger efter Yuin PK2/3 eller evnt. OK3. Du kan få dem til en ret god pris her i sommeren fra head-direct.com.

Hurtigt reply, fedt! :D Så går jeg ind og kigger lidt der. Mange tak :)

EDIT: Yuin PK2 er bestilt!

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Juli 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

ahh.. af sikkerhedsmæssige årsager.... i see..
Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes