| Forfatter |
|
II DoMain II Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey HIFI'ere ;)
Jeg står og skal skifte mit gamle DENON setup ud, da jeg vil prøve noget nyt, og jeg mangler hdmi i min gamle løsning. :)
(DENON AVR-1804 & DVD-1400).
-------------------------------------------
Jeg har set på følgende brugt:
1.
DENON AVR-2807. (Sølv).
Link: http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3038.asp
DENON DVD-1930. (Sølv).
Link: http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3299.asp
2.
ONKYO TX-SR 705. (Sølv).
Link: http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_2008_5875701.htm l
ONKYO DV-SP 405. (Sølv).
Link: http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_2008_5875691.htm l
-------------------------------------------
Brugtpriserne for de 2 setups er ca. den samme.
Det skal tilsluttes et Samsung 40" 100Hz. 1080p FullHD TV. og en SAMSUNG HDD Optager med upscall til 1080p (Dog bliver den kun brugt optagelser, og ikke dvd afspilning).
Af højtalere bliver det et sæt Dali Concept 8 til front, Concept C til center, og Concept 1 til bag. (5.1 setup i første omgang, men udvider måske senere til 7.1 med 2 stk. Concept 1'ere mere).
Jeg er sq blevet lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, da de begge har fordele, og ulemper. :)
Så jeg vil lige høre jer herinde om nogen har noget de kan fortælle omkring disse, eller noget at sige for, eller imod dem?
/ Hvad ville i have valgt?
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en 2807 - den er ganske cool...og designmæssigt ligner den lidt mere kvalitet end Onkyo.
Lyden kender jeg ikke noget til (udover at Denon klarer det ok...)
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
II DoMain II Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan seriøst ikke finde ud af hvilket setup jeg skal vælge..
- Nogen må da kunne fortælle noget? 
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du tager da ud og lytter... Det kan vel ikke være så svært... Der er alt for mange der bare vælger at stole på den første forum-brugers råd, uden at vide hvor erfaren han er...
Men uanset hvor erfaren han er, så kan han have en anden mening end dig, derfor skal du selv tage ud og høre hvad du synes lyder bedst...
Når det så er sagt, så lyder Denon og Onkyo rimelig ens, omend Denon er en anelse lysere i lyden end Onkyo, for nogen er det et plus, og for andre er det et minus... Sådan er det.
EDIT: Du skal også tænke på hvilket sæt der funktionsmæssigt og designmæssigt opfylder dine krav... Den ene receiver kan have flere ind-/udgange end den anden...
Dernæst så har Denon's DVD-Afspillere altid haft et godt ry, og vinder meget ofte tests mod konkurrenterne i samme prisklasse... Og personligt har jeg gode erfaringer med Denon's produkter, hvorimod jeg ikke har erfaring med Onkyo, men jeg er overbevist om at det er lige så "godt" som Denon hvis man kan kalde det det...
Derfor må du gøre op med dig selv hvad det er du har brug for indenfor kategorierne: Lyd/billede, Ind-/udgange, Design, funktioner osv...
Men igen... Du bør ikke bare ligge din lid til andres råd... Du bør tage ud og lytte til noget forskelligt... Det gør dig også mere erfaren, og det gør det nemmere for dig at vælge næste gang når du ved hvilke forskelle og kriterier du skal have med i dine betragtninger...
|
| Til top |
|
| |
Manson Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ud og lyt personlig kan jeg best lik Onkyo
syntes man for noget for signe penge.
find ud af hvad du vil ha og få den hjem fra tyskland kan godt svare sig
http://www.hifinesse.com/heimkino/av-receiver/onkyo-tx-sr875 -silber.html
den rykker og har hvad man skal bruge.
__________________ Samsung 46 LE46F86BD LCD
Onkyo TX-SR875
Onkyo Dv-Sp406 dvd
PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62
B&W ASW750
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som der blev skrevet, er de 2 setups meget ens, lydmæssigt. Hvis du ikke har mulighed for at lytte til dem, hvilket ofte kan være tilfældet, da sælger nogle gange køber nyt, og pakker det "gamle" ned igen, skal du vælge det setup du synes er pænest eller har de bedste funktioner.
IMO er Denon i dette tilfælde langt pænere, og det oser lidt mere af kvalitet. På den anden side har Onkyo receiveren THX Select certificeringen, men efterhånden synes jeg ikke at det har så meget at sige, hverken om bygge-eller lydkvalitet...Logitechs computer højttalere bærer jo THX mærket!  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
II DoMain II Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme -> Det er lidt svært at lytte på noget brugt, da det vil være i forskellige rum, med forskellige højtalere osv..
Har altid selv kørt med Denon, men hvis ikke man prøver noget nyt, finder man jo ikke ud af om der er andet man bedre kan lide ;)
Manson -> Hvis jeg skriver jeg har set på en brugt toyota, og en brugt mazda, hvad hjælper det så du foreslår mig en ny jaguar? 
Som jeg ser det:
Onkyo fordele: HDMI 1,3a, Flere HDMI indgange, 192 kHz/24-Bit, DTS HD, THX. Mange funktioner. Onkyo ulemper: Designet, varmen, (Ved ikke om dvd'en kan køre 1080p upscaling). Ser lidt plastic-agtig ud.
Denon fordele: Designet, Ligner mere kvalitet, Skulle vist være en smule kraftigere, Kender mærket og lyden, DVD'en har vist 1080p upscaling. Denon ulemper: HDMI 1,1, Kun 2 HDMI indgange, 96 kHz/24-Bit.
Spørgsmål:
1. Nogen der ved hvilke af DVD'erne der kan køre 1080p upscaling?
2. Ved Denon'en står der 7.1 CH/5.1+2 ?
3. Vil det være en stor ulempe ved denon'en at den kun har HDMI 1,1 når jeg har et Full HD tv?
Hjælp mig i mit valg her ! - Er helt lost 
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil så på det kraftigste advare mod at bestille en Onkyo fra tyskland... Der er flere brugere herinde og flere andre steder der har købe en fra tyskland (også nogle i resten af verden) og de er både eksploderet og brudt i brand osv...
Her kan du læse om nogle få af problemerne: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60161&K W=onkyo+brand
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
II DoMain II skrev:
| Exxtreme -> Det er lidt svært at lytte på noget brugt, da det vil være i forskellige rum, med forskellige højtalere osv.. |
|
|
Det vil da rigtigt nok være nemmere hvis du kunne lytte til dem i samme rum med de samme højttalere, men det kan man sjældent... Heller ikke selvom man køber fra nyt...
Men jeg ville alligevel lytte til begge når du ikke ved hvordan de lyder i forhold til hinanden (eller to andre tilsvarende forstærkere denon+onkyo)
|
| Til top |
|
| |
II DoMain II Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Én ting er helt fast.. Det bliver en af de omtalte, og de bliver købt brugte.
Nogen der kan svare på spørgsmålene?
Og har nogen noget at sige der kunne hjælpe mig i mit valg? :)
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Det er mig der har Onkyo sættet til salg :)
Og jeg har da lige lidt at sige, og nu tænker I sikker at han vil talte for sin syge moster...
Men nej, jeg kender ikke Denon, har aldrig ejet sådan en fætter, og som jeg har sagt flere gange snart, så må du danne dig dit helt eget indtryk af de 2 produkter.
Dog vil jeg da lige sige at Onkyo er pænere i virkeligheden end på diverse billeder, og når man holder og rør ved det føles det langt fra plastik agtigt, men igen det er vel smag og behag...
Hvis jeg skal komme med mit personlige indtryk af Denon, virker den lidt som klassens tykke dreng, den virker buttede, rund i kanterne og det er jeg ik så vild med. Igen smag og behag...
Hvilke der spiller bedst kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke kender denon, men jeg har tilbudt dig at komme og høre mit setup spille, og det skal du helt sikkert være velkommen til :)
Jeg ser den fordel ved onkyo at den understøtter True-HD, DTS-HD osv. samt 3 x HDMI 1.3 og så er det super lækkert med auto kalibering :)
Dvd har upscalering til 1080P, bare så vi har det på det rene :)
Du siger at du vil prøve noget nyt, du har Denon nu men du overvejer en ny Denon? jo den har da nok nogle nye spec, men hvis du er typen der lever livet så vælger du Onkyo, er du typen der lever livet trygt og forsigtigt så vælger du Denon...
Du kender Denon langt bedre end mig, du ved hvad du kan forvente ved Denon, det ved du ik ved Onkyo, så skal du have noget helt nyt, så vælger du Onkyo, men hvis du vil have noget du kender og ved hvad er så vælger du Denon :)
Valget er dit :)
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
II DoMain II skrev:
|
Én ting er helt fast.. Det bliver en af de omtalte, og de bliver købt brugte.
Nogen der kan svare på spørgsmålene?
Og har nogen noget at sige der kunne hjælpe mig i mit valg? :) |
|
|
Du har jo fået nogle gode råd efterhånden...  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
II DoMain II Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint -> Ja, at jeg skal lytte mig frem.. (Hvilket ikke bliver en mulighed). At jeg skal købe en ny fra tyskland.. (Hvilket jeg aldrig ville gøre).
Sune -> Denon'en har også auto setup ;)
Nogen der har noget at tilføje omkring dette? :
Som jeg ser det:
Onkyo fordele: HDMI 1,3a, Flere HDMI indgange, 192 kHz/24-Bit, DTS HD, THX. Mange funktioner. Onkyo ulemper: Designet, varmen, (Ved ikke om dvd'en kan køre 1080p upscaling). Ser lidt plastic-agtig ud.
Denon fordele: Designet, Ligner mere kvalitet, Skulle vist være en smule kraftigere, Kender mærket og lyden, DVD'en har vist 1080p upscaling. Denon ulemper: HDMI 1,1, Kun 2 HDMI indgange, 96 kHz/24-Bit.
Spørgsmål:
1. Nogen der ved hvilke af DVD'erne der kan køre 1080p upscaling?
2. Ved Denon'en står der 7.1 CH/5.1+2 ?
3. Vil det være en stor ulempe ved denon'en at den kun har HDMI 1,1 når jeg har et Full HD tv?
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ralf.: Jeg har lige skrevet at DVDén godt kan opscalere til 1080P :P
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen du kan ikke rigtigt bruge vores hjælp til mere når nu du ikke vil ud og lytte...
Denon og Onkyo ligger tæt op af hinanden lydmæssigt, så det du skal koncentrere dig om er design, funktioner og ind-/udgange... Og det kan du læse dig til...
Begge mærker laver kvalitetsprodukter, så der er der heller ikke en der er i front...
Du vil altid opleve nogen der har både positive og negative ting at sige om begge mærker, så det er bare at gøre op med dig selv hvad der tiltaler dig mest, og så købe...
|
| Til top |
|
| |
II DoMain II Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sune -> Syntes bare ikke rigtig jeg kan se det på siden? - Dog reklamere de stort med den nye 406'er kan gøre det? :)
Exxtreme -> Som sagt giver det jo ingen mening at lytte, da det ikke kan blive på samme højtalere osv.
Er der seriøst ingen der kan hjælpe med fordele/ulemper, eller de 3 spørgsmål? 
|
| Til top |
|
| |
Sune Thomsen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juni 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ralf: Tjek deres manual, så vil du se at 405éren også understøtter det :o)
1. Onkyo 405
2. Dunno, kender ik Denon
3. Mener ik at HDMI 1.1 understøtter HD lyd ? ret mit hvis jeg tager fejl :)
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes absolut ikk at designet er grimt på det sorte onkyo, men det er selvfølgelig en subjektiv holdning og kvaliteten er også i top synes jeg. jeg er ihvertfald super glad for min 805 og 405 dvdafspilleren er også en fin spiller til pengene __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu ved jeg ikke om det er to specifikke sæt der er til salg, men 1930'eren er et "best buy" i prisklassen for dvdafspillerne, så det er i min verden en no brainer.
Receiveren er straks værre, men jeg har en denon receiver (4306) nu og købte en onkyo 605 da denon'en skulle til rep og blev meget negativt overrasket. Rent klangmæssigt synes jeg de er ret ens. Min denon er langt bedre, men det vil heller ikke være helt fair at sammenligne de to. Det jeg var mest irriteret over var fjernbetjeningen og menusystemet, der er jo slet ingen indstillingsmuligheder. Uanset hvad, tror jeg du vil blive gladest for denon'en, fordi du er vant til det. Den onkyo jeg har er da helt fin lydmæssigt i forhold til andre i sammen prisklasse, men jeg blev mere og mere irriteret på den manglende brugervenlighed.
Ang. dine spørgsmål:
1. Denon'en opskalerer til 1080p, ved ikke med onkyoen
2. Det skal forstås sådan at du kan bruge den til 7.1, hvis du kører 5.1 kan du bruge de resterende 2 kanaler til enten bi-amp fronten, trække zone 2/3 højttalere eller bruge dem til front B
3. nej, HDMI 1.1 understøtter også 1080p. Den umiddelbart eneste ulempe er at du ikke kan bitstreame HD lydformaterne
PS. for en anden gangs skyld er det nok smartere at bruge denon.co.uk, da modellerne og funktionerne ikke er 100% ens i hele verden __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Manson Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 25 Juli 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Exxtreme]
Jeg vil så på det kraftigste advare mod at bestille en Onkyo fra tyskland... Der er flere brugere herinde og flere andre steder der har købe en fra tyskland (også nogle i resten af verden) og de er både eksploderet og brudt i brand osv...
Her kan du læse om nogle få af problemerne: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60161&K W=onkyo+brand
JA det kan godt være for lang tid siden der har været Fejl i Onkyo fra 805-905
men kan du finde en for nylig der er futte af nej vel
har selv købt min der nede og den fejler ikke en pind
den kom hjem med den nyest firmware version
ja de bliver lidt varme men thor du ikke et andet mærke i den klasser i den samme størlse bliver
det som kan det samme __________________ Samsung 46 LE46F86BD LCD
Onkyo TX-SR875
Onkyo Dv-Sp406 dvd
PS3
WII
Onkyo DX-7355 CD
Panasonic DMP-BD50EG
B&W DM604S3
B&W DM685
B&W HTM62
B&W ASW750
|
| Til top |
|
| |