Emne: 6½" aktiv sub fra Audio Pro, god? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
mhca Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
EDIT: Jeg har ændret overskriften, da jeg hurtigt fik svar på mærket. Så nu vil jeg hellere bruge denne tråd til at få noget at vide om subwooferen. I stedet for at fylde forummet med en ny tråd.
Hejsa
Jeg var inde i TopSound Hifi på Østerbro forleden, hvor jeg skulle have mig et par andre earplugs til min iPod. Jeg har gået lidt med tanken om en aktiv sub til mit anlæg, og vi talte derfor lidt om det.
Han havde i øjeblikket en subwoofer fra vistnok et svensk mærke, der kun kostede 2000 kr. der ellers normalt havde en vejl. pris oppe omkring de 5000 kr. Det var dog kun modellen i hvid. Mener han sagde, at den kun havde en 6 tommers enhed, men at de producerede utroligt god dyb bas. Lige da jeg ankom forlod en kunde butikken, der også havde kigget på samme mærke (muligvis en større model) til sit 80.000 kr.'s anlæg, så mærket skulle vist være ganske fornuftigt.
Logoet var ikke super letlæseligt synes jeg, så jeg fik ikke rigtigt bidt mærke i, hvad det var for et mærke. Ville ellers gerne kunne læse lidt om mærket og deres subwoofere og evt. spørge til deres højttalere herinde.
Er der nogen, der kan hjælpe mig med hvilket mærke og subwoofer det kan være?
Mvh. Martin __________________ Mit anlæg:
Audio Pro Black Diamond V2 bi-wired + Audio Pro Sub Allroom
Harman Kardon 3480 (2x120 W stereo receiver)
Harman Kardon DVD22
Sony 32V4500
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne måske være AudioPro? Svensk og laver en lille frækkert i læder med 6" enhed.
|
| Til top |
|
| |
mhca Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ER sq da Audio Pro . Dem havde jeg bare udelukket, da mine egne gulvhøjttalere er fra Audio Pro, og det logo ikke ser sådan ud på mine speakers.
Mine gulvhøjttalere, som det fremgår af min signatur, er Black Diamond V2, der også 6½" enheder, som denne woofer ifølge hjemmesiden har. http://www.audiopro.com/templates/audio_pro_products/?id_pro ducts=160
Vil denne subwoofer være et godt valg til mit anlæg? Jeg bor på et kollegieværelse pt., så jeg er lidt bange for at det er overkill og jeg bare bliver uvenner med mine naboer.
Og vil den kunne give mig den fede følelse ved film ved eksplosioner og tordenvejr o.l. eller skal man op i en større sub for at rigtigt få noget ud af det, når jeg allerede har et par gulvhøjttalere, der giver ok lyd? __________________ Mit anlæg:
Harman Kardon DVD22
Sony 32V4500
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har desværre ikke hørt den selv, men de anmeldelser jeg har læst har været positive blot man ikke forventer max lydtryk.
Tror det vil være et godt valg til et lille værelse 
|
| Til top |
|
| |
mhca Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg flytter nok om 2 år ca, og vil helst ikke være nødsaget til at opgradere mit anlæg der. Så hifi-nørd er jeg ikke. Jeg har pt. et dobbeltværelse med åben dør ind til det ekstra værelse. Hvert værelse er knapt 12 m². Når jeg engang flytter bliver det nok til en lejlighed, hvor værelset nok ikke bliver enormt, medmindre jeg er heldig og kan få en stue på 20-25 m² til den tid. Vil den mon kunne spille ind i den størrelse stue?
Søgte lige på Google og fandt en 4 år gammel tråd (hvor Tapeconnection solgte en enkelt til 1500 kr.). Her skrev køberen: Jeg har smidt den imellem mine to audiovector c2 mk2, og den er faktisk blevet justeret meget fint, så bassen ikke stikker af fra højttalerne. Den har helt klart givet et tiltrængt boost i de lave toner, så musikoplevelsen er blevet en kende mere interessant. Til min stue på 16 kvm er den helt perfekt, og der opstår ikke problemer med stående eller på andre måder irriterende bulder-bølger. Det er ikke en sub, hvor man fysisk får et tryk 16, men den indgår fint i det samlede lydbillede, hvilket var meget vigtigt for mig.
Har man en større stue, så er den ikke det rette valg, da den så vil mangle noget pondus. Men til en pris på 1500 kr er jeg helt overbevist om, at jeg ikke kunne have gjort en bedre opgradering. Til 5000 kr. ville jeg dog ikke røre den.
Så det lyder som, at den ikke er så voldsom igen. Men det er måske meget velegnet til mit kollegieværelse.
__________________ Mit anlæg:
Harman Kardon DVD22
Sony 32V4500
|
| Til top |
|
| |
mhca Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg siddet og brugt alt for meget tid denne flotte dag på at stene på nettet samt lidt andre småting.
Jeg bliver ved med at cirkle omkring muligheden med at tilføje en subwoofer.
Jeg kan få den nævnte Sub Allroom, dog kun den hvide model, ved kun at skulle lægge 1600 kr., hvor jeg altså får den fra ny og med 2 års garanti. Det er dog kun et begrænset tilbud, så kan nok ikke gå og vente i evigheder. Derudover skal jeg selvfølgelig lige have et subwoofer-kabel til at koble den på min pre-out kanal.
Vil I ikke mene, at det er et super tilbud min situation taget i betragtning? Er det ikke sandsynligt at jeg kan måske sælge den for måske 1000-1500 kr. igen om 1-2 år, hvis jeg skal flytte og ikke vil tabe for mange penge på den?
Hvordan har det fungerer for jer at integrere en hvid højttaler i jeres setup? Den er jo umiddelbart rimeligt pæn, men kommer muligvis til at stå bag mit TV-møbel, så ved ikke om det får betydning at den ikke er identisk med mine andre højttalere.
Jeg ville blive glad for lidt inputs til om det vil være et godt valg til mit setup . Til dem der ikke kender til mine gulvhøjttalere er her et link: http://www.audiopro.com/templates/audio_pro_products/?id_pro ducts=176
Mit værelse er som nævnt knap 12 m² med en åben dør ind til et identisk værelse. Og flytter jeg i lejlighed vil jeg nok ikke få et værelse meget større end 20 m².
Hvis jeg får positive tilbagemeldinger, kan det være jeg ofrer pengene. Det er både i film og så til fester med høj musik, at jeg savner en lille smule mere spark i de lave toner. Jeg kan få lov at låne den med hjem i en weekend og teste, hvis jeg er interesseret. Men jeg vil gerne lige have undersøgt lidt om det virkeligt er interessant før jeg roder mig ud i den slags besvær, også for forhandlerens skyld.
Harman Kardon DVD22
Sony 32V4500
|
| Til top |
|
| |
mhca Forum Bruger

|
| Sendt: 01 August 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endte med at jeg købte subwooferen idag. Det er modellen i pearl white, så den er ikke cremfarvet hvid som på hjemmesidens billeder. Det er super lækkert.
Den har givet et enormt løft i de dybe toner til mit setup, men jeg skal endnu nok tweake lidt på den. Den står bag mit TV, så er lidt besværligt.
Pt. står Low-pass filteret til omkring 70 Hz. Jeg har ikke rigtigt noget fornemmelse for, hvordan jeg får indstillet det... Så dygtige ører har jeg ikke :-/ Så beholder den helt sikkert, selvom jeg fik tilbuddet om at teste den.
Hvis I har nogen fif til at lytte sig til hvordan low pass filteret skal indstilles, så er jeg lutter øre :-)
Harman Kardon DVD22
Sony 32V4500
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|