Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 17:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Fysisk Mastervolume med digital indgang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sunsse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 02 August 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Efter at jeg oplevede begge mine diskanter i begge mine system audio højtalere sprang pga analog forbindelse direkte fra lydkort til effektforstærker, har jeg bestemt mig for at købe mig en form for mixer eller for forstærker.

Jeg leder efter noget med digital indgang, da jeg ikke tør satse på analog med min effektforstærker igen. Kan i anbefale noget? Mest af alt skal den bare kunne skrue op og ned for signalet, men en equalizer er altid velkommen. Prisen skal bare være så billig som mulig, men alligevel ikke i den ende hvor den forvrænger lyden.

Håber i kan hjælpe mig, vil gerne spille mine højtalere op igen :) Har lige bestilt nye diskanter.

Søren
Til top Vis Sunsse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sunsse

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 August 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Bruger du et onboard lydkort? Et USB / FireWire lydkort vil også forhindre dine højttalere i et springe. Du vil ovenikøbet få bedre lyd

En billig forforstærkere med digital indgang kunne være Denon DAP 2500 eller DAP 5500, men da det ikke er så normalt i hi-fi-sammenhænge, kan det være du skal kigge efter noget DJ-udstyr.

Sunsse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 August 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej. Tak for svaret. Jeg har et onboard og et eksternt lydkort, creative x-fi extreme audio. De har begge digital udgang, men det eksterne kræver at jeg køber en lille omformer til 150 kr. Overvejer kraftigt at gøre det lige af den grund lyden bliver bedre :)

Jeg tror det bliver til en billig dj mixer. DAP 2500 er svær at få fat på til billige penge. :(
Til top Vis Sunsse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sunsse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes