Som der står på
DR.dk´s info-side:
Er det nødvendigt at udskifte min nye DTT boks?
Ikke førend til november 2009, hvor DIGI-TVs MUX2 og den
kommercielle gatekeeper begynder at sende i MPEG-4. Hvis du kun ønsker
at modtage de nuværende DIGI-TV programmer, kan du vente indtil 2012,
hvor der slukkes for MPEG-2 transmissionen.
Hvis du ønsker at modtage de kommende MUX2 programmer - og tilbudene
fra den kommercielle gatekeeper - skal du imidlertid skifte settop boks
senest til efteråret 2009.
Dette vil sige, at der kommer nye kanaler og funktionaliteter, men at de nuværende kanaler vedbliver med at sende som de gør nu indtil 2012. Men det nye udbud at tjenester (?) og kanaler vil blive med den nye teknologi / komprimering der ligger i MPEG-4 formatet.
Altså... Der er endnu ikke bud på, hvad der kommer, så derfor - køb det TV du vil - der er alligevel ikke noget der er "fremtids-sikret" i mere end 6 mdr. - og herefter er prisen på en ny boks jo faldet til 300 kroner.. sikkert med HDMI og det hele.. så derfor - køb bare den gode gamle model nu, og spar pengene, køb en multi.remote og en ny boks når du synes der er noget af det nye du ikke vil undvære!!.
Jeg kører selv med satelit, da der pt. er langt flere HD-kanaler på CanalDigital end kabel etc.(fibernet etc. er også langt bagud)
Derfor - vælg hvad der løser dit behov nu - uden bekymring om opgradering - det er billigere og bedre at vente alligevel!. (Så længe du ikke er ude i en top-skærm til 30-50.000 som gerne skulle kunne være god i mindst (!) 5-10 år.... håber man.
Gav selv 27K for mit tv - og det er da stadig godt - og bedre end det til 10K nu - meen - det holder nok ikke meget længere end til næste år, så er prisen for noget "tilsvarende" sikkert 1/3 af hvad jeg gav....
Sådan er gamet - jeg ville have det "NU" - og betalte - men er så stadig glad endnu - og min sattelit-box har DTT-tuner, og min remote til TVét kan programmeres til alle mine dimser pånær min PS3 som desværre(?!) er BluRay og ikke IR..
Håber det afklarede det lidt.
Mvh. Offcourse
[EDIT]. Den nye DR-by er fuldt bygget til HD-produktion - de mangler "bare" distributions-nettet. Og når regeringen bliver ved med at skyde fremtiden i foden ved at sælge MUXérne (frekvens-bånd/sæt på sendenettet i DK) til tosse-firmaer som ikke er interesseret i HD-kanaler, som optager plads som 4 almindelige.. så kommer der ikke HD-tv inden en omlægning af MUXérne, eller satelit-nettet tages i brug (Ha - har det allerede, og det er FEDT)Så - Hr. teknologi-minister... tag dig sammen - vælg fremtids-orienterede udbydere som krav når i udbyder det danske TV´s fremtid i licitation.. ALTSÅ...
)