Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 20:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Gode råd !?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 07 August 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil lige høre jeres gode råd - og måske kender jeg svaret ....

Jeg er ved at købe en 32" fladskærm med DB-T tuner - da jeg overvejer at droppe Stofa.

Det er desværre kun en mpeg2 tuner - så den vil jo ikke fungere om 1½ år!

Hvilke muligheder har jeg.

1. Købe den nyeste model - der koster 4000 mere.

2. Købe en ekstern tuner, når det bliver nødvendigt og leve med 2 fjernbetjeninger
    (Der er stik til PCcard - kan man få tunere som PC-card og undgå 2 fjernbetjeninger)

3. Beholde Stofa og evt købe en "smart" boks

På forhånd tak

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 August 2008 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Har den fladskærm ikke ne programmerbar remote ?
Ellers så køb til den tid en ekstern tuner-box med Mpeg4 eller hvad der kommer, og så vælg en med multi-remote til den tid = 1 remote, og billigere tv nu!

(I vhert fald hvis det er eneste grund til at give 4K mere - ville jeg vælge ovenstående løsning. Eller spare 4K, købe ekstern boks(lad os sige 500), samt multiremote (selv en dyr til 1000) sparer dig for 2.5K !!! Det er en hel PS3 eller anden BluRay afspiller fx...

Held og lykke med det - tror ikke der er mulighed for PC-card tuner, hverken nu eller senere.. men hvem ved. Der er ihvertfald problemer med fx. Sonys kortlæsere til kabeltv.. og sattelit-tv kræver kort koblet specifikt til en specifik boks.. så det kan man heller ikke - slet ikke med HD som jo er en ganske rar ting - specielt fremover.

Mvh. Offcourse

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 August 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hej Offcourse

Tak for svaret - hvis Hifi er en jungle - så er alt det her digitale tv-halløj en helt fremmed planet.

Synes heller ikke forretningerne forklarer særlig tydeligt - eller tager ansvar - for at forbrugerne vælger en løsning der også er brugbar fremover.

For lige at Få det på plads:

November 2009 går DR osv. over til at sende i Mpeg4 format.

Hvad er det så der sker i 2012 ?

mvh

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 August 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej Offcourse

Tak for svaret - hvis Hifi er en jungle - så er alt det her digitale tv-halløj en helt fremmed planet.

Synes heller ikke forretningerne forklarer særlig tydeligt - eller tager ansvar - for at forbrugerne vælger en løsning der også er brugbar fremover.

For lige at Få det på plads:

November 2009 går DR osv. over til at sende i Mpeg4 format.

Hvad er det så der sker i 2012 ?

mvh

Nørd

OL i London ellers ikke rigtigt noget, andet end at DR overvejer at gå over til HD produktion af deres programmer, hvilket så vist iøvrigt er helt ligegyldigt, når Boxer ikke har tænkt sig at udbyde HD kanaler sådan lige med det samme. Nu er det svært at spå om de laver alting om igen, men ellers betyder der ikke det store, da HD TV efter al sandsynlighed vil blive MPEG4 komprimeret

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 August 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Som der står på DR.dk´s info-side:

Er det nødvendigt at udskifte min nye DTT boks?

Ikke førend til november 2009, hvor DIGI-TVs MUX2 og den kommercielle gatekeeper begynder at sende i MPEG-4. Hvis du kun ønsker at modtage de nuværende DIGI-TV programmer, kan du vente indtil 2012, hvor der slukkes for MPEG-2 transmissionen.

Hvis du ønsker at modtage de kommende MUX2 programmer - og tilbudene fra den kommercielle gatekeeper - skal du imidlertid skifte settop boks senest til efteråret 2009.

Dette vil sige, at der kommer nye kanaler og funktionaliteter, men at de nuværende kanaler vedbliver med at sende som de gør nu indtil 2012. Men det nye udbud at tjenester (?) og kanaler vil blive med den nye teknologi / komprimering der ligger i MPEG-4 formatet.

Altså... Der er endnu ikke bud på, hvad der kommer, så derfor - køb det TV du vil - der er alligevel ikke noget der er "fremtids-sikret" i mere end 6 mdr. - og herefter er prisen på en ny boks jo faldet til 300 kroner.. sikkert med HDMI og det hele.. så derfor - køb bare den gode gamle model nu, og spar pengene, køb en multi.remote og en ny boks når du synes der er noget af det nye du ikke vil undvære!!.

Jeg kører selv med satelit, da der pt. er langt flere HD-kanaler på CanalDigital end kabel etc.(fibernet etc. er også langt bagud)
Derfor - vælg hvad der løser dit behov nu - uden bekymring om opgradering - det er billigere og bedre at vente alligevel!. (Så længe du ikke er ude i en top-skærm til 30-50.000 som gerne skulle kunne være god i mindst (!) 5-10 år.... håber man.

Gav selv 27K for mit tv - og det er da stadig godt - og bedre end det til 10K nu - meen - det holder nok ikke meget længere end til næste år, så er prisen for noget "tilsvarende" sikkert 1/3 af hvad jeg gav....

Sådan er gamet - jeg ville have det "NU" - og betalte - men er så stadig glad endnu - og min sattelit-box har DTT-tuner, og min remote til TVét kan programmeres til alle mine dimser pånær min PS3 som desværre(?!) er BluRay og ikke IR..

Håber det afklarede det lidt.

Mvh. Offcourse

[EDIT]. Den nye DR-by er fuldt bygget til HD-produktion - de mangler "bare" distributions-nettet.
Og når regeringen bliver ved med at skyde fremtiden i foden ved at sælge MUXérne (frekvens-bånd/sæt på sendenettet i DK) til tosse-firmaer som ikke er interesseret i HD-kanaler, som optager plads som 4 almindelige.. så kommer der ikke HD-tv inden en omlægning af MUXérne, eller satelit-nettet tages i brug (Ha - har det allerede, og det er FEDT)

Så - Hr. teknologi-minister... tag dig sammen - vælg fremtids-orienterede udbydere som krav når i udbyder det danske TV´s fremtid i licitation.. ALTSÅ... )

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 August 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26           

Sørme Så

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes