| Forfatter |
|
junkwavepete Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet tilbudt et sæt Celestion 700 i en byttehandel, men kender ikke rigtigt til mærket eller højtaleren?
Kender nogen disse og hvordan spiller de, og hvad er de værd?
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
junkwavepete skrev:
Jeg er blevet tilbudt et sæt Celestion 700 i en byttehandel, men kender ikke rigtigt til mærket eller højtaleren?
Kender nogen disse og hvordan spiller de, og hvad er de værd? |
|
|
Ja, jeg har haft sådan et sæt engang for en menneskealder siden... Dengang (vel ca 15 år siden) var de ret funky og teknologisk noget af det vildeste, specielt deres kabinetter, der er lavet af aerolam. En ultralet og ultrastiv konstruktion i aluminum (som en bicellestruktur mellem to aluminiumsplader). Først og fremmest skal du sikre dig, at de er med de originale standere. Dernæst, at finishen er i orden. De er i nextel finish, og der kan let slås flager af. De er sindsygt ineffektive, så der skal nogle watt til at få dem til at sige noget. Som jeg husker dem er de meget homogene og med et virkelig godt perspektiv, hvor lyden virkelig kommer fri af kasserne. Det er dog ikke verdens mest dynamiske og levende højttalere... De var vildt dyre, men jeg aner ikke, hvad de er værd i dag.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
junkwavepete skrev:
Kender nogen disse og hvordan spiller de, og hvad er de værd? |
|
|
Har du prøvet at søge lidt på Google?? Jeg fik 222.000 hits på Celestion 700! Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nok effekt til dem, har NAD Master series sættet... Så effekt mangler jeg ikke... Ja har hørt de var vildt dyre i sin tid, omkring 23-25.000 kr...
Men skal de have sub og sådan, og hvordan spiller de egentligt? for mine "gamle" er 805'ere fra B&W ;-)
Gidder ikke rigtigt google, det er så uoverskueligt, og nemmere lige at spørge herinde jo...
Er det disse? http://www.puntomusica.org/immagini/Diffusori/Diff_celestion 700_BIG.JPG
|
| Til top |
|
| |
dichael Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er odds på, at der i samme tråd er to tidligere Celestion SL 700 ejere???
Jeg har også haft et sæt og det var en fin højttaler til en lejlighed. Så længe man ikke presser dem, spiller de meget homogent og med fin luft og placering.
Jeg synes, de var et par fede standerhøjttalere og som tidligere nævnt er standen helt nødvendig, da den er en del af det samlede system. Der var vidstnok også en dipol-sub til dem, men jeg er ikke sikker; måske var det til SL600, der var forgængeren. Søg evt. på SL6000. Jeg har aldrig hørt den.
Kender du historien bag "dit" sæt oghvad skal de koste?
Mvh. Michael.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så det skal altså være de originale standere til dem... Hvorfor egentligt? Spændes de fast på så de spiller helt optimalt eller?
Historien, altså hvor de kommer fra og hvor mange der har haft dem?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nogen en ide om hva de skulle være værd med originale standere?
|
| Til top |
|
| |
dichael Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke helt huske detaljerne omkring foden, men der var et sindrigt arrangement af 3 spikes, der vendte nedefra og op i bunden af højttaleren. Samtidig var højttaleren spændt fast til foden, så den ikke væltede af foden.
Standeren er i øvrigt fyldt med blyhavl og er tuns som bare f...
Med "historien" mener jeg bare, at højttaleren er vitterligt en sjældenhed i DK (måske fordi kun nogle få af os kumme holde ud at høre på dem, haha!). Der er næppe solgt 10 sæt.
Michael
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spiller de da ikke godt eller hvordan, siden du siger at du ikke kunne holde ud at høre på dem ;-)
|
| Til top |
|
| |
dichael Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som du nok har bemærket, er alt skrevet i datid....det var vel omkring 1990 :-))
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg må nok hellere prøve at lytte lidt på dem tror jeg... og se hvad jeg synes om lyden...
|
| Til top |
|
| |