Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 04:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Endnu en Hjemmebio (Opdateret d. 15/10) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Her er min hjemmebio v3.0

(Nu opgraderet til v3.2 d. 15/10-2004, se side 3)

 

TV: Philips 150MT2  15" LCD

Lærred: DIY  83" 16/9  Screengoo digital gray malet på en melamin plade.

Front

Projektor:  Panasonic PT-AE 700E

Baghøjtalere: Jamo Classic 4

bag

Front Ht.: Jamo 707

Center Ht.:  Jamo center 200

Sub:  Yamaha YSTW 300

Video: JVC S5000 H S-VHS (bruges som tuner til projektoren)

Laserdisk samling  (ca. 100 styk)

Video og sub

DVD:  Philips DVD 963 SA

Laserdisk:  Pioneer DVL 909

Reciver: Yamaha RX-V1200

Effekt forstærker til Buttkicker:  NAD 2700

 

DIY ophæng til projektor, justerbar aluminiums kryds.

Lidt kabelsalat

 

Lærred maskeret til 2:35/1

Derudover så er der monteret et DVI-D kabel fra min Pc'er som kører med en opløsning på 1072*600.

Det er så min nuværende hjemmebio 

 

 

 



__________________
::::::::::

J. Skovgaard
Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard
 
andebio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Har faktisk kun at sige lækkert

__________________
mvh
Anders V
Til top Vis andebio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andebio
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Flot setup.Hvad synes du om billede kvaliteten når du ser laserdiscfilm .Jeg har selv en panasonic pt-ae300 men synes ikke billede kvaliteten er god når jeg ser laserdiscfilm   men billedet på dvd er super godt .Du kan se min hjemmebio og screen shots på http://www.biojensen.dk/
Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
Carsten R.B
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 68
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hello.

Det ser fint ud dit setup.

Debatten om hvorvidt man skal have et lærrede til 2500-5600 kr er der nogle stykker af her i forumet. Hvordan synes du dit "malet" lærrede tager sig ud? i forhold til et færdigt lærrede?? Hvor kan man købe screengoo digital gray maling?

Til top Vis Carsten R.B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten R.B
 
J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=biojensen] Flot setup.    Tak.

Hvad synes du om billede kvaliteten når du ser laserdiscfilm .Jeg har selv en panasonic pt-ae300 men synes ikke billede kvaliteten er god når jeg ser laserdiscfilm   men billedet på dvd er super godt .Du kan se min hjemmebio og screen shots på http://www.biojensen.dk/

[/QUOTE]

Jeg må nok også indrømme at jeg ikke har brugt min LD afspiller så meget efter at jeg har fået en projektor, det går lige, når det drejer sig om animations film, det er nu også mest på grund af Star Wars 4, 5 og 6 at jeg har den stående endnu, men de kommer jo på dvd i løbet af i år, så den lever på lånt tid.  

Lækker hjemmebio du har samlet dig der, det er utroligt hvilken billedkvalitet man kan få for så få penge, første gang jeg så på en projektor, (en sharp et eller andet) da kostede den på den forkerte side af 50K, og var ikke særlig imponerende, og det er "kun" 5 år siden.

Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard
 
J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Carsten R.B skrev:

Hello.

Det ser fint ud dit setup.

Takker.

Debatten om hvorvidt man skal have et lærrede til 2500-5600 kr er der nogle stykker af her i forumet. Hvordan synes du dit "malet" lærrede tager sig ud? i forhold til et færdigt lærrede?? Hvor kan man købe screengoo digital gray maling?

Jeg var ude for at  se på forskellige lærrederstyper, inden jeg besluttede mig for at selv gå igang, og er rigtigt godt tilfreds med mit valg med at male mit eget lærred.

Jeg købte malingen i USA hos http://www.goosystems.com/ , de er efterfølgende begyndt at sælge det i Tyskland og England, der skulle man nok kunne spare lidt penge i fragt, som næsten kostede det samme som malingen, ialt kom jeg af med ca. 800,- for hele projektet lød den samlede pris på 1050,- .

Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard
 
Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2004
Status: Offline
Indlæg: 317
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Det er en flot hjemmebio. Kunne du ikke fortælle mig lidt om hvordan du har lavet dit "lærred".

Jeg har selv lavet et af en bemalet MDF plade. Det virker ok, men måske går jeg glip af noget billedkvalitet?

 

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru
 
andebio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Ved du hvor man kan købe det maling i tyskland el. england. Skal nemlig selv have malet mit DIY fastramme lærred, og har kigget lidt efter det, men kan ikke finde noget bestemt egnet til dette formål.

Har også selv pt-ae300. Den er helt fantastisk, men det er jo vigtig at lærredet virker ordentlig, så jeg håber at finde en god løsning.



__________________
mvh
Anders V
Til top Vis andebio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andebio
 
J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 05 Februar 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Angående lærred

Det var meget nemt at arbejde med screengoo, jeg brugte en el-sprøjtespitol (Wagner), og brugte de retningslinjer producenten anbefalede, 2 lag grundmaling(basecoat) og 2 lag Topcoat, og så var det bare at læne sig tilbage og nyde nogle film, tørretid mellem hver lag var ca. 2 timer. Ifølge producenten, så skulle en "digital gray" lærred have en gain på ca. 1,0 - 1,2.

I kan læse meget mere inde på  http://www.goosystems.com/ hvor der også er en forhandler liste, det ser dog ud til at Tyskland ikke er der lige nu. http://www.goosystems.com/goosystems.cgi/distributors

Jeg vil prøve om jeg kan tage nogle rimelige screenshots Fredag aften, så har i lidt mere at kikke på.

 

 

Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard
 
J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Her er så lige et par screenshots, kvaliteten er nok ikke det bedste, men det skyldes en god blanding af fotografen, og kameraet

Lige først et billede af lærredet, hvor jeg har sat et stykke hvid A4 papir på, så man kan se farven på "digital gray" screengoo.

Jeg har monteret et Hoya HMC FLD 67mm filter på min AE300, dels for at tilpasse farverne, men det giver også lidt bedre sortniveau, efter min mening.

og så et par screenshots, først 2 fra Finding Nemo

 

Underworld, meget mørk film, billederne ser bedre ud i virkeligheden.

 

Og så lige en fra Pirates of the Caribbean.

Det var alt lige nu, men hvis der er en der gerne vil se nogle screenshots fra andre film, og jeg har filmen, så sig bare til, jeg skal gøre mit bedste, og hvem ved, måske bliver jeg bedre til det med lidt øvelse

 

Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hvor har du købt dit Hoya HMC FLD 67mm filter og hvad koster det .
Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

biojensen skrev:
Hvor har du købt dit Hoya HMC FLD 67mm filter og hvad koster det .

Hos den lokale foto foretning,   pris 349,-

Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard
 
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har også set det ved www.technikdirekt.de
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß
 
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Din projektor er forbundet med din pc, men hvordan afspiller du dvd? På philipsen eller på pc'en? eller er de forbundet?
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß
 
J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Don Räß skrev:
Din projektor er forbundet med din pc, men hvordan afspiller du dvd? På philipsen eller på pc'en? eller er de forbundet?

På dem begge, bruger Powerdvd 5.0 på Pc'en 

Det er lidt forskellig om det er Philips'en eller Pc'en der bliver brugt, de har begge deres fordel, Philips'en skal jo bare tændes, i med skiven og se film, Pc'en afspiller til gengæld alt hvad jeg hælder i den, har lidt bedre billede, er lidt mere arbejdskrævende, men så kan man jo også rippe filmene ind på harddisken, det har jeg gjort ved de 2 "Lord of the rings - EE", så slipper man for at skifte skive midt i det hele.  

Jeg brugte Philips'en da jeg tog screenshots'ene, iøvrigt med en Canon Ixux II.

Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard
 
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Ok, tak for svaret.

Har du overvejet at sætte Philipsen til din pc? Så kan du bruge pc'en som scaler, samtidigt bevarer du den nemme betjening...

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß
 
J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Don Räß skrev:

Ok, tak for svaret.

Har du overvejet at sætte Philipsen til din pc? Så kan du bruge pc'en som scaler, samtidigt bevarer du den nemme betjening...

Ikke før nu, det kunne være sjovt at prøve, men det er jo det gode ved denne hobby, der er altid noget nyt man kan gå i gang med, det eneste det kræver er "bare" lidt penge og tid.  

Lige nu, bruger jeg trådløs tastetur og mus som fjernbetjening, når det er pc'en der bliver brugt, det går an, men er godt nok ikke det nemmeste at bruge i mørke.

Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Der ser godt ud Hr. Skovgaard, og lækkert gear !

Hvordan har du lavet masking på dit lærred. Er det et projekt du vil fortælle lidt om, eller det er måske mere simpelt en man tror ??.
Jeg har selv leget med tanken om at lave en form for masking, da man typisk har flest film i cinemascope formatet.

PS: Din Star Wars boksen står helt rigtigt placeret .



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
hifreak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 247
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Flot setup og det er da lækkert at se nogke der roder med lidt gør det selv

__________________
/hifreak

Til top Vis hifreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifreak
 
J. Skovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 107
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Robert skrev:

Der ser godt ud Hr. Skovgaard, og lækkert gear !  Tak.

Hvordan har du lavet masking på dit lærred. Er det et projekt du vil fortælle lidt om, eller det er måske mere simpelt en man tror ??.
Jeg har selv leget med tanken om at lave en form for masking, da man typisk har flest film i cinemascope formatet.

Maskeringen er stadigvæk på forsøgsbasis, jeg skal nok vende tilbage når  projektet er færdig. Lige nu bruger jeg 2 stykker masonitplade beklædt med sort filt, lidt snortræk til den øverste, og 2 stykker gardinstænger monteret lodret til den nederste, det skulle gerne blive automatiseret engang når jeg er færdig.   Jeg har læst om maskering, og fået et par gode ide'er på   http://www.avsforum.com/avs-vb/ 



__________________
::::::::::

J. Skovgaard
Til top Vis J. Skovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af J. Skovgaard
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes