| Sendt: 13 August 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke, at jeg vil give mig af med, hvad værdien på sådan én er - den er vel, hvad du vil betale -
Her er et par links til diskussioner vedr denne amp.
http://audiokarma.org/forums/showthread.php?t=69259&high light=citation+16a
Jeg har selv sådan én (16A) (derfor gider jeg ikke snakke pris) - og jeg er enormt glad for den, men der er vel nærmest to lejre - nemlig tilhængere og afvisere.
I mit anlæg kan jeg kun lade mig imponere af dens styrke og særdeles flotte og styrede bund - mange har op igennem tideren syntes at den havde en lidt for påtrængende top, men det lider min bestemt ikke af på trods af, at jeg bruger compressiondrivere til mellem/top (måske fordi det er en "A"-model?)
Den er opbygget som to forstærkere på et chassis og har masser af gode kræfter og dejlig lyd (min mening)
Nyprisen i ca. 1977 var ca. 13.000 kroner
Jeg synes med andre ord, at det er en ualmindelig fed amp - og jeg kan anbefale den. Dog ville jeg lade den underkaste et eftersyn og evt en "justering, da fx DC-offset og bias kan være skredet lidt henover årene. Desuden kunne det vel være på sin plads at få checket elektrolytkondensatorer/modstande for evt. værdiændringer og andre aldersbetingede skavanker.
Vh
Freddy
|