Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 11:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Exposure vs. Roksan vs. Audiolab (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 August 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Så må vist endnu engang være tid til at søge assistance herinde..

Problemet er denne gang jeg skal have en gang ordentlig stereo grej istedet for den halve surround løsning jeg pt bruger. Jeg hører næsten ingen musik fordi det lyder bare trælst pt

Jeg har fået et par tilbud fra nogle flinke forhandlere, og det jeg har fået tilbud på er:

Exposure 2010S CD + Amp

Roksan Kandy MkIII CD + Amp

Dereudover har hififreak lige sat priserne ned på

Audiolab 8000SE + Audiolab 8000CDE

Så det kunne måske også haver interesse. Priserne er nogenlunde i samme prisklasse, nu er spørgsmålet bare hvilket setup der passer mig bedst. Hvad er jeres erfaringer med disse sæt?

Højttalerne jeg spiller på er Focal Chorus 807v med VdH CS122 kabel, og musikken jeg lytter til er meget blandet, men helhed, dynamik og detelaje er præreferencer jeg meget pris på.

Vh
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 August 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Har hørt det Audiolab sæt der og lyden var desværre under alt kritik. Ingen bas og tynd mellemtone, nærmest transitorradio agtigt. Virkelig ikke noget jeg kan anbefale. Når det er sagt var det så skidt så jeg sad og tænkte om det måske var defekt, men sælger virkede ikke berørt.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Sendt: 17 August 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Okay, det lyder da ikke så spændende. Nogen der har erfaringer med de andre sæt, for det var egentlig også mest dem jeg er interesseret i ? :)

HE88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 August 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en Exposure 2010 S i 3 år. Jeg er meget glad for den. Jeg kender ikke CD afspilleren.
Til top Vis HE88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HE88

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 18 August 2008 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

hej,
jeg har haft en Roksan forstærker og den gjorde faktisk jobbet på en superbehagelig måde.
Jeg ville nok overveje det sæt, men som sagt mange før, er det allerbedste ikke vores erfaringer, men at komme ud at lytte selv (hvis man kan!)

ThomasDJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Har hørt det Audiolab sæt der og lyden var desværre under alt kritik. Ingen bas og tynd mellemtone, nærmest transitorradio
agtigt. Virkelig ikke noget jeg kan anbefale. Når det er sagt var det så skidt så jeg sad og tænkte om det måske var defekt, men sælger virkede
ikke berørt.

Enig audiolab er dødkedeligt. Exposure derimod spiller musik. Roksan kender jeg ikke, men deres lydfilosofi skulle efter sigende være meget lig
exposure's dvs. rytme, timing og drive.

lån sættene med hjem det er det eneste der dur.
Til top Vis ThomasDJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasDJ

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 August 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

selvfølgelig exposure

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 18 August 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Har hørt det Audiolab sæt der og lyden var desværre under alt kritik. Ingen bas og tynd mellemtone, nærmest transitorradio agtigt. Virkelig ikke noget jeg kan anbefale. Når det er sagt var det så skidt så jeg sad og tænkte om det måske var defekt, men sælger virkede ikke berørt.

Var det et brugt sæt? Mon ikke, at det VAR defekt så

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Mastervol skrev:

Det var et demosæt i Tape Connection, ikke lang tid efter de havde taget Audiolab til sig, så jeg regner med at det funkede fint. Og der skete altså ting og sager da Atoll kom på!

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Sendt: 18 August 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
MathiasFB skrev:
Mastervol skrev:

Det var et demosæt i Tape Connection, ikke lang tid efter de havde taget Audiolab til sig, så jeg regner med at det funkede fint. Og der skete altså ting og sager da Atoll kom på!

Nu er det måske også lidt unfair at sammenligne de 2. Det er nok nærmere Audiolab 8000S og 8000CD der skal sammenlignes med de 2 andre sæt.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
Mastervol skrev:
MathiasFB skrev:
Mastervol skrev:

Nu er det måske også lidt unfair at sammenligne de 2. Det er nok nærmere Audiolab 8000S og 8000CD der skal sammenlignes med de 2 andre sæt.

Det er rigtigt, men i så fald håber jeg virkelig det manglende E har betydninger for lyden.

Uden at det skal være en hetz mod Audiolab, er det også værd at nævne hvordan finishen er. Det ser generelt meget billigt og plastik agtigt ud og føles også sådan. Samtidig er terminalerne noget fesne på et apperat til den pris.

Det er min oplevelse med Audiolab. Ikke videre positiv, men ikke desto mindre min ærlige mening.

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Sendt: 18 August 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Og det er det vi har dette forum for! Udveksle meninger.

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 29 September 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Skal vi ikke have gang i tråden igen. Jeg kigger selv på Audiolab sætter 8000S og 8000CDE.

Nogle inputs?

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 30 September 2008 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Sikke en kritik af Audiolab! Må da lige komme med lidt positive inputs da jeg selv har været meget begejstret for dette mærke i sin tid

Nu skal det understreges jeg IKKE har set eller hørt de nye Kina producerede modeller, men har haft den gamle sorte 8000S i to omgange, og den skulle ellers være ret identisk med den nye. Kvalitetsindtrykket her var godt med et flot enkelt design uden på nogen måde at virke billigt eller plasticagtigt. Højtalerterminalerne var store og helt i guldbelagt metal og der var dobbeltup af dem til biwiring. Lyden havde masser af saft, kraft og drive. Den velkendte og måske lidt kliniske Audiolabklang havde den dog et snert af, men ikke udpræget sterilt overhovedet. En af de bedste små integrerede forstækere jeg har haft, men enten elsker eller hader man den...ligesom med andet Audiolab grej som ikke er kendt for en ukompliceret og behagesyg lyd, og af samme grund er det bestemt ikke hvad som helst af andet udstyr det går godt i spænd med.

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 September 2008 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

ThomasDJ skrev:
Mastervol skrev:

Har hørt det Audiolab sæt der og lyden var desværre under alt kritik. Ingen bas og tynd mellemtone, nærmest transitorradio
agtigt. Virkelig ikke noget jeg kan anbefale. Når det er sagt var det så skidt så jeg sad og tænkte om det måske var defekt, men sælger virkede
ikke berørt.

Enig audiolab er dødkedeligt. Exposure derimod spiller musik. Roksan kender jeg ikke, men deres lydfilosofi skulle efter sigende være meget lig
exposure's dvs. rytme, timing og drive.

lån sættene med hjem det er det eneste der dur.

Jeg er enig i din beskrivelse af Roksan. Roksans klangfilosofi og ide med hvorledes man skal kommunikere musikken ud til lytteren således man får en engagerende og medrivende oplevelse deler de bla. med Exposure & Naim.

Den primære forskel på Exposure & Roksan ligger i, at Exposure har lidt mere attack i basområdet og fyldigere bas, hvor Roksan har en hurtigere basgengivelse. Gengivelsen i de øvre registre har Exposure en varmere grundklang, men Roksan gengiver med mere definition og opløsning.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes