| Forfatter |
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må vist endnu engang være tid til at søge assistance herinde.. Problemet er denne gang jeg skal have en gang ordentlig stereo grej istedet for den halve surround løsning jeg pt bruger. Jeg hører næsten ingen musik fordi det lyder bare trælst pt  Jeg har fået et par tilbud fra nogle flinke forhandlere, og det jeg har fået tilbud på er: Exposure 2010S CD + Amp Roksan Kandy MkIII CD + Amp Dereudover har hififreak lige sat priserne ned på Audiolab 8000SE + Audiolab 8000CDE Så det kunne måske også haver interesse. Priserne er nogenlunde i samme prisklasse, nu er spørgsmålet bare hvilket setup der passer mig bedst. Hvad er jeres erfaringer med disse sæt? Højttalerne jeg spiller på er Focal Chorus 807v med VdH CS122 kabel, og musikken jeg lytter til er meget blandet, men helhed, dynamik og detelaje er præreferencer jeg meget pris på. Vh
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 16 August 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt det Audiolab sæt der og lyden var desværre under alt kritik. Ingen bas og tynd mellemtone, nærmest transitorradio agtigt. Virkelig ikke noget jeg kan anbefale. Når det er sagt var det så skidt så jeg sad og tænkte om det måske var defekt, men sælger virkede ikke berørt.
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 17 August 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, det lyder da ikke så spændende. Nogen der har erfaringer med de andre sæt, for det var egentlig også mest dem jeg er interesseret i ? :)
|
| Til top |
|
| |
HE88 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en Exposure 2010 S i 3 år. Jeg er meget glad for den. Jeg kender ikke CD afspilleren.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, jeg har haft en Roksan forstærker og den gjorde faktisk jobbet på en superbehagelig måde. Jeg ville nok overveje det sæt, men som sagt mange før, er det allerbedste ikke vores erfaringer, men at komme ud at lytte selv (hvis man kan  !)
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
ThomasDJ Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Har hørt det Audiolab sæt der og lyden var desværre under alt kritik. Ingen bas og tynd mellemtone, nærmest transitorradio
agtigt. Virkelig ikke noget jeg kan anbefale. Når det er sagt var det så skidt så jeg sad og tænkte om det måske var defekt, men sælger virkede
ikke berørt. |
|
|
Enig audiolab er dødkedeligt. Exposure derimod spiller musik. Roksan kender jeg ikke, men deres lydfilosofi skulle efter sigende være meget lig
exposure's dvs. rytme, timing og drive.
lån sættene med hjem det er det eneste der dur.
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
selvfølgelig exposure  __________________
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Har hørt det Audiolab sæt der og lyden var desværre under alt kritik. Ingen bas og tynd mellemtone, nærmest transitorradio agtigt. Virkelig ikke noget jeg kan anbefale. Når det er sagt var det så skidt så jeg sad og tænkte om det måske var defekt, men sælger virkede ikke berørt.
|
|
|
Var det et brugt sæt? Mon ikke, at det VAR defekt så  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
Var det et brugt sæt? Mon ikke, at det VAR defekt så 
|
|
|
Det var et demosæt i Tape Connection, ikke lang tid efter de havde taget Audiolab til sig, så jeg regner med at det funkede fint. Og der skete altså ting og sager da Atoll kom på! 
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
MathiasFB skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Det var et demosæt i Tape Connection, ikke lang tid efter de havde taget Audiolab til sig, så jeg regner med at det funkede fint. Og der skete altså ting og sager da Atoll kom på!  |
|
|
Nu er det måske også lidt unfair at sammenligne de 2. Det er nok nærmere Audiolab 8000S og 8000CD der skal sammenlignes med de 2 andre sæt.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
Mastervol skrev:
MathiasFB skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Det var et demosæt i Tape Connection, ikke lang tid efter de havde taget Audiolab til sig, så jeg regner med at det funkede fint. Og der skete altså ting og sager da Atoll kom på! 
|
|
|
Nu er det måske også lidt unfair at sammenligne de 2. Det er nok nærmere Audiolab 8000S og 8000CD der skal sammenlignes med de 2 andre sæt.
|
|
|
Det er rigtigt, men i så fald håber jeg virkelig det manglende E har betydninger for lyden. 
Uden at det skal være en hetz mod Audiolab, er det også værd at nævne hvordan finishen er. Det ser generelt meget billigt og plastik agtigt ud og føles også sådan. Samtidig er terminalerne noget fesne på et apperat til den pris. 
Det er min oplevelse med Audiolab. Ikke videre positiv, men ikke desto mindre min ærlige mening.
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er det vi har dette forum for! Udveksle meninger.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi ikke have gang i tråden igen. Jeg kigger selv på Audiolab sætter 8000S og 8000CDE.
Nogle inputs? __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke en kritik af Audiolab! Må da lige komme med lidt positive inputs da jeg selv har været meget begejstret for dette mærke i sin tid 
Nu skal det understreges jeg IKKE har set eller hørt de nye Kina producerede modeller, men har haft den gamle sorte 8000S i to omgange, og den skulle ellers være ret identisk med den nye. Kvalitetsindtrykket her var godt med et flot enkelt design uden på nogen måde at virke billigt eller plasticagtigt. Højtalerterminalerne var store og helt i guldbelagt metal og der var dobbeltup af dem til biwiring. Lyden havde masser af saft, kraft og drive. Den velkendte og måske lidt kliniske Audiolabklang havde den dog et snert af, men ikke udpræget sterilt overhovedet. En af de bedste små integrerede forstækere jeg har haft, men enten elsker eller hader man den...ligesom med andet Audiolab grej som ikke er kendt for en ukompliceret og behagesyg lyd, og af samme grund er det bestemt ikke hvad som helst af andet udstyr det går godt i spænd med.
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 30 September 2008 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ThomasDJ skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
Enig audiolab er dødkedeligt. Exposure derimod spiller musik. Roksan kender jeg ikke, men deres lydfilosofi skulle efter sigende være meget lig exposure's dvs. rytme, timing og drive.
lån sættene med hjem det er det eneste der dur. |
|
|
Jeg er enig i din beskrivelse af Roksan. Roksans klangfilosofi og ide med hvorledes man skal kommunikere musikken ud til lytteren således man får en engagerende og medrivende oplevelse deler de bla. med Exposure & Naim.
Den primære forskel på Exposure & Roksan ligger i, at Exposure har lidt mere attack i basområdet og fyldigere bas, hvor Roksan har en hurtigere basgengivelse. Gengivelsen i de øvre registre har Exposure en varmere grundklang, men Roksan gengiver med mere definition og opløsning. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |