Forfatter |
|
Obbobo Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 16 August 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg kom til at købe denne KENWOOD TK 250 på Ebay, men jeg kan overhovedet ikke finde noget om den nogle steder. Er der nogen der ved noget??
|
Til top |
|
|
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 16 August 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Obbobo skrev:
Hej. Er der nogen der ved noget??
|
|
|
Mit bedste bud er, at den er fra mellem 1966, hvor Kenwood lavede deres første Solid State forstærker og ca 1975, mere præcist vil jeg tro at modellen er fra 1968-1970, så det er en ældre sag du har fået fat i der. Virker den?
Mvh Klaus
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 16 August 2008 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er faktisk mærkeligt for omkring 1968-70 kaldte Kenwood deres tunere KT og deres forstærkere KA - din forstærker har sammen knapper i bunden som KA 2000 så den er sq nok fra før 68 ?
Prøv evt at se efter "trio" - Kenwood hed i nogle lande trio
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 16 August 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
den er sq nok fra før 68 ? Prøv evt at se efter "trio" - Kenwood hed i nogle lande trio
|
|
|
Du har ret, den er fra 1967; i TRIO versionen hedder den TW-61. TK i modelbetegnelsen blev brugt af Kenwood til både forstærkere og receivere og jeg kunne mistænke at det stod for TrioKenwood, men det er et gæt.
Følg dette link, så er der data på og billeder af forstærkeren, omend lidt af det er på Japansk:
http://audio-heritage.jp/TRIO-KENWOOD/amp/tw-61.html
Mvh Klaus
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er det oversat fra japans til altavistayahoobabelfish engelsk ¥31,600 (around 1967)
|
The solid-state pre- main amplifier which loads abundant function.
We
remove output transformer by the complimentary circuit, because of this
low we cancel the problem which happens from trance connection such as
clipping strain of the limits and the strain where high pass may be.
In addition, in operation we load the protection network which has the
repetition operation which checks the safe condition of the circuit
protect the power transistor.
Changing the selector switch, in order for offensive click sound not to come out, coping is done.
Low
[haihuiruta], loading the mono output terminal, the headphone terminal
and the circuit of loudness and the like, it increases. |
< ="text/">
< style="display: none;" ="text/" src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js ">
|
|
|
Type |
Solid stay toss tele operation remaining amplifier |
Effective output |
20W/20W (8Ω and strain 0.8%) |
Music power (strain 0.8%) |
50W (25W+25W) |
Frequency characteristic (AUX→ output terminal, 1W) |
20Hz - 50kHz ±1dB |
Output zone quality (strain 1%, effective output) |
18Hz - 60kHz -3dB |
Distortion factor (1kHz) |
0.8% or less (output 20W/20W) 0.5% or less (output 18W/18W) 0.15% or less (output 14W/14W) 0.15% or less (output 0.7W/0.7W) |
Profit |
MAG1, 2: 2.0mV Tape HD: 2.5mV Tuner, AUX and Tape Play: 140mV |
Tone control |
50Hz: ±11dB 10kHz: ±11dB |
Loudness control |
+10dB (100Hz), +5dB (10kHz) |
[ikoraiza] |
MAG: RIAA Tape HD: NAB |
Filter |
Low Filter: 50Hz, - 5dB High Filter: 10kHz, - 6dB |
signal-noise ratio (Volume maximum and tone control flat) |
MAT and Tape HD: - Above 65dB AUX, Tuner and Tape Play: - Above 75dB |
Residual noise (Volume minimum) |
Below 1.5mV |
Damping factor |
23 (8Ω) 46 (16Ω) |
Attachment circuit |
Protection circuit Loudness control Headphone jack Mono output terminal Output selector Tape monitor switch DIN standard record re-connector High filter Low filter Front panel record re-switch |
Use semiconductor |
Transistor: 19 Diode: 7 |
Power supply voltage |
AC100V/117V and 50Hz/60Hz |
Electric power consumption |
Signalless time: 20W At the time of effective output: 90W |
External size |
Width 330× height 105× depth 237mm |
Weight |
5.9kg | |

|
Til top |
|
|
Obbobo Forum Bruger

|
Sendt: 17 August 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for hjælpen. Nu mangler jeg bare at finde et par højtalere til sådan en gammel TRIO. Jeg er fuldstædig blank når det kommer til sådan noget. Så hvis I kan give mig nogle fif til hvad jeg burde lede efter vil jeg være yderst taknemmelig.
Skal jeg kigge på at den har 2*20 W out ved 8 Ohm og finde højtalere derudfra eller hvordan gør I? Højtalere skal helst være lige så vintage som TRIO´EN.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 17 August 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
optimalt et par letdrevne kenwood fra samme periode med udskåret trægitter - men dem er der langt imellem herhjemme - sansui lavede også ht med udskåret gitter eller et par fede pioneer ht. Et par voigt horn med fuldtoneenhed for puristen
|
Til top |
|
|
Obbobo Forum Bruger

|
Sendt: 17 August 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det. Jeg vil gå på jagt med det samme.....selvom det lyder til at blive svært at finde nogle af dem. De er i hvert ikke på Ebay, der har jeg ledt.  Og ikke for at fornærme Hifi-entusiaster, men er velg af kabel ikke irrelevant når jeg kun bruger vintage udstyr? Kan det virkelig gøre så stor forskel?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 17 August 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
undgå de helt billige sorte lakridskabler og de helt tynde ledninger til højtalerne - ok højtalerkabel til vintageudstyr kan du købe i harald nyborg
oak three i usa har kenwood ht'er en gang i mellem
Jeg har et overskudslager af vintage ht så du er velkommen til at sende en PM hvis du står og mangler noget at spille på
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 17 August 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot amp der! Start evt. med et par tovejs Dynaco A-25, som blev produceret fra 1969 og i visse (rør-)sammenhænge har kultstatus i USA. De er nemme at finde på loppemarkeder og i genbrugsbutikker her i DK, hvor de oftest hedder Scandyna A-25. De har gummiophæng i basserne, så der er sjældent noget galt med dem. Og giver man 100,- kr. for dem, har de været dyre.  Læs også her: http://home.indy.net/~gregdunn/dynaco/components/speakers/in dex.html Jeg havde indtil fornylig et par Sansui sp-2500 højttalere, flotte m. gittetræfront, nemme at trække og hæderlige mht. lyd. Happy hunting. PQR PS: for nogle måneder siden stod der et par amerikanske vintage højttalere hos en antik/møbelmand ude af Nørrebrogade, ind gennem en gård på venstre hånd, lige før Nørrebro station. Mon de står der endnu.
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Obbobo Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Tak for hjælpen, jeg må straks på jagt. Det er også en del af det sjove, men hvis jeg ikke finder noget inden for den næste tid, kan det godt være jeg kontakter dig R-L-B. Tak for tilbudet ihvertfald. Pqrannes, jeg kender godt antikmanden og har tænkt mig at smutte derud og kigge senere på dagen. Tak for tippet. Jeg vender tilbage med billeder når det hele er på plads. Jeg ved jo ikke engang om forstærkeren virker endnu.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er et par dynaco på KBS lige nu til 750 kr. - Jeg ved ikke om det er prisen de går for men PQR synes at prise denne højtalere (dog til en lavere pris) og han har uden tvivl en sympatisk vintage lydopfattelse  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
balbrech Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 151
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan du ikke mene __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Obbobo Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Phonocord 505 sl? Er der nogen der kender til dem? Det eneste jeg har kunne finde ud af er at de er fra midten af 70´erne.
750 kr er de Dynaco nok værd, men jeg kan godt lide jagten efter vintage udstyr. Men ellers tak for tippet.
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 20 August 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Der er et par dynaco på KBS lige nu til 750 kr. - Jeg ved ikke om det er prisen de går for men PQR synes at prise denne højtalere (dog til en lavere pris) og han har uden tvivl en sympatisk vintage lydopfattelse
|
|
|
Fin pris, i alt fald i USA. Men på en eller anden måde er de nok det værd, også i Danmark. Især hvis de er rigtigt flotte! Selv fandt jeg mit tredie par i tirsdags til 40 kr. I lørdags slæbte jeg et par Coral Beta-8 m. ukendte hornkabinetter hjem og i går et par Pioneer CS-R500, som er vintage fra midt 70erne, og som jeg ikke har nået at høre endnu Der er højttalere nok derude! Tak for de pæne ord, r-l-b, om min "sympatiske vintage lydopfattelse". PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 31 August 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Der er et par dynaco på KBS lige nu til 750 kr. - Jeg ved ikke om det er prisen de går for men PQR synes at prise denne højtalere (dog til en lavere pris) og han har uden tvivl en sympatisk vintage lydopfattelse
|
|
|
Der er stadig et par Dynaco på kbs. Og læg venligst mærke, at de her er rigtige 'amerikanere' med lyst hesian-agtigt stof på fronterne og med en impedans på 8 ohm (og ikke 4 ohm som de fleste 'danske' Scandyna-højttalere). PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|