| Sendt: 18 August 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens Da jeg er er flyttet i lejlighed sammen med kæresten, så står menuen på nyt HIFI til stuen... Efter meget tidssøgen er mit valg faldet på en Harman Kardon AVR 255 forstærker, da den indeholder de ting som jeg længe har ledt efter, samtidig med at forstærkeren er i en fornuftig prisklasse... Til forstærkeren skal der jo også nogle ordenligt højttalere, og det er så her I kommer ind i billedet, fordi jeg aner sku ikke en skid om højttallere. På nuværende tidspunkt har jeg et sæt Logitech Z 680, som jeg syntes er ganske glimrende til TV og film brug ( så I kan se hvor mit niveau er pt.). Som overskriften beskriver, så er jeg interesseret i nogle kompakte højttalere, da jeg hverken har lyst eller har stuen til nogle store mastodonter, som sikkert spiller skide godt, men som også fylder hele stuen. Nej, jeg er ude efter nogle små sattelitter med en fornuftig sub i en 5.1 konfiguration, som senere skal opgraderes til 7.1. Derudover må højttalerne gerne være pæne at se, altså WAF-faktoren skal være ganske høj, da jeg prioritere design lige så højt som lyden. Mit maximale højttalere budget ligger på omkring 10.000,-, men ville gerne under dette. I min søgen på at finde nogle mulige kandidater, har jeg selv fundet følgende: System-Audio TalentFordele- Fedt design
- Mulighed for at vælge imellem flere størrelser
Ulemper- Fysisk store, lidt for store
Jamo A-400-serien
Fordele
- Fedt design
- Lille størrelse
- Ganske billig
Ulemper
- Ikke så stor effekt
- Lille sub
 Jamo A-70-serien
Fordele
- Yderst fedt design
- Lille størrelse
Ulemper- Rigtig dyre i forhold til A-400 serien

Har I andre kandidater som I syntes kunne være intessante? Bose? Derudover ville jeg gerne høre om der var nogle som havde erfaringer med Jamo højttalerne? Og om nogle kendte den præcise forskel imellem A400 og A70?
|