| Forfatter |
|
E-m@il Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle sammen
Jeg har et lille problem med mit system!!!! jeg har et KEF 2005.2 og en harman kardon 2550 og det spiller virkelig godt men jeg synes at det lydder som om at suben er lidt for "langsom" som om at den slår 1sec for sent?? der er en omskifter bag på suben og den står på music... så det er ikke det... og jeg har kigget lidt på det der delay eller hvad det hedder men jeg synes ikke rigtigt at det giver nogle mening... og det er kun når jeg høre musik ikke når jeg ser film... og det er lige meget om det er radio, DVD, TV eller computeren jeg bruger som afspiler... kan det være fordi jeg har en 10m lang ledning til suben at den opfører sig mærkeligt???
PLEASE HJÆLP MIG
Tak __________________
Mine film
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øøøhhhh 10 meter ledning.... nej Det giver et delay på ca. 0.00000003 sekund. SÅ det er nok ikke lige der prolemet er. Men et langt tyndt kabel kan tilgengæld have så høj modstand, at bassen kommer til at virke slap.
Ellers ka du jo prøve at flytte lidt rundt på subben.. det er ikke uden betydning.
Hvis det ikke virker, så drop den... hvad skal man med en sub?? Dine højtalere burde vel kunne klare opgaven uden en sub...
I mine ører, er en sub noget man finder i en gammel sænket skrigende grøn Opel Kadet, ejet af en fyr ved navn Brian (undskyld til alle der hedder brian!). Og hvor anlægget har mere en fordoblet bilens værdi!
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Hvis det ikke virker, så drop den... hvad skal man med en sub?? Dine højtalere burde vel kunne klare opgaven uden en sub...I mine ører, er en sub noget man finder i en gammel sænket skrigende grøn Opel Kadet, ejet af en fyr ved navn Brian (undskyld til alle der hedder brian!). Og hvor anlægget har mere en fordoblet bilens værdi! |
|
|
Nu skal du ikke slå ørene så meget ud at de dækker for øjnene, vel?  Læs indlæget igen. Et KHT2005-surround-sæt kan altså ikke klare sig uden sub.
/U.
|
| Til top |
|
| |
Saunter Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
skift subben.....
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næsten alle subber er for langsomme til musik, men de lyder godt på film.Dem der ikke er for langsomme koster det samme som et godt højtalersæt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
Hurtig skrev:
| Hvis det ikke virker, så drop den... hvad skal man med en sub?? Dine højtalere burde vel kunne klare opgaven uden en sub...I mine ører, er en sub noget man finder i en gammel sænket skrigende grøn Opel Kadet, ejet af en fyr ved navn Brian (undskyld til alle der hedder brian!). Og hvor anlægget har mere en fordoblet bilens værdi!
|
|
|
Nu skal du ikke slå ørene så meget ud at de dækker for øjnene, vel? Læs indlæget igen. Et KHT2005-surround-sæt kan altså ikke klare sig uden sub.
/U. |
|
|
Sorry!! Min fejl!! Men jeg er stadig modstander af Sub-tendensen... som mest hører til i en ungdomskultur omkring gamle sænkede biler med alufælge og tonede ruder... men det er jo bare min mening
|
| Til top |
|
| |
jfinderup Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Sorry!! Min fejl!! Men jeg er stadig modstander af Sub-tendensen... som mest hører til i en ungdomskultur omkring gamle sænkede biler med alufælge og tonede ruder... men det er jo bare min mening
|
|
|
Jeg vil give dig ret i at et par gode basfyldte højtalere er at foretrække, men har man nu ikke lige plads til to store gulvhøjtalere, og alligevel gerne vil mærke bassen, er en subwoofer vel ikke så tosset.
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
CarrotMan skrev:
Hurtig skrev:
| Hvis det ikke virker, så drop den... hvad skal man med en sub?? Dine højtalere burde vel kunne klare opgaven uden en sub...I mine ører, er en sub noget man finder i en gammel sænket skrigende grøn Opel Kadet, ejet af en fyr ved navn Brian (undskyld til alle der hedder brian!). Og hvor anlægget har mere en fordoblet bilens værdi!
|
|
|
Nu skal du ikke slå ørene så meget ud at de dækker for øjnene, vel? Læs indlæget igen. Et KHT2005-surround-sæt kan altså ikke klare sig uden sub.
/U. |
|
|
|
|
|
Well... Hvis du kigger under hans profil, kan du se at han er født i 1987. Så han hører vel under ungdomskulturen? __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Ancher Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er fra 74, men jeg er stor tilhænger af at køre mit stereo setup med en sub.
Mit set består i øvrigt af B&W 604S3 fronthøjttalere med en B&W ASW675 sub.
Den sub får de dybe toner med, og har en fantastisk bas herunder er den meget præcis.
Men det er vel en smagssag
|
| Til top |
|
| |
E-m@il Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEY HEY hvad har min alder at gøre med mit anlæg... jeg havde ikke råd til mere så tror lige i skal tænke jer lidt om... ikke for at lyde sur eller noget men jeg spurgte om det var noget jeg kan gøre noget ved og ikke om jeg kom fra en kultur hvor det er sejt at have en sub  men tak for de brugbare råd!!! __________________
Mine film
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
E-m@il skrev:
HEY HEY hvad har min alder at gøre med mit anlæg... jeg havde ikke råd til mere så tror lige i skal tænke jer lidt om... ikke for at lyde sur eller noget men jeg spurgte om det var noget jeg kan gøre noget ved og ikke om jeg kom fra en kultur hvor det er sejt at have en sub men tak for de brugbare råd!!! |
|
|
Der er desværre mange der skriver bare for at brokke sig, men desværre uden reelt indhold for spørgeren, det må du desværre lære at leve med.
På din sub er det muligt at vende fasen, har du prøvet dette? Fasen er dog vigtigst, hvis man har lidt større fronter.
Med så små fronthøjttalere, bør subben stå midt mellem fronterne, det er dog ikke sikkert rummet lyder godt her. En placeringstest kan udføres ved, at du placerer subben midt på gulvet, smid en CD på med masser af bas, og kravl så rund på gulvet. Du vil tydeligt høre, hvor bassen lyder hurtig og stram, og andre steder vil du høre, at den ikke rigtigt slipper rummet. Når du har fundet ud af hvor den lyder bedst, så er der ikke andet for end at møblere efter dette. Når du har fundet den rette placering, skal du lege lidt med delefrekvensen (på sub, eller i receiver) indtil det lyder helt rigtigt. Det kan sagtens tage et par dage eller en uge før det er blevet helt rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sub hører i allerhøjeste grad også hjemme i alm stereo brug og ikke kun i brians bil Der er masser af akustiske fordele ved at skille (lav) mellemtone fra bassen. Og det er ikke kun unge mennesker der har den opfattelse. Se bla. billedet herunder, som er fra Bob Katz's masterings studie (Til dem der ikke er bekendt med hans arbejde kan jeg anbefale google)

Iøvrigt en lækker detalje med det der plastic forhæng ???? 
mvh
Lars
|
| Til top |
|
| |
Glady Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej E-M@il
Jeg har selv KEF KHT 2005, bare den gamle udgave med 8"tommer bas i subwooferen.
Har du prøvet at flytte rundt på subben som Hurtig sagde???
Hvis ikke det hjælper ved jeg desværre ikke hvad det kan skyldes, men hvordan har du tilsluttet den til Avr 2550???
Det kan være der er noget i opsætningen på din receiver, der måske skal stå anderledes(kender ikke opsætningen på Harman receivere)???
Håber du finder en løsning
|
| Til top |
|
| |
E-m@il Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ENDELIG tak for de brugbare svar... subwooferen sidder i en udgang på fordstærkeren der hedder Sub pre-out og det er et RCA-kabel jeg bruger!!! har prøvet at flytte rundt men synes ikke at det hjælper... men der er meget forskel på hvor meget man kan høre suben... prøver at snakke med en fra hifi klubben det kan være han kan trylle!!! __________________
Mine film
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ancher skrev:
|
Jeg er fra 74, men jeg er stor tilhænger af at køre mit stereo setup med en sub.
Mit set består i øvrigt af B&W 604S3 fronthøjttalere med en B&W ASW675 sub.
Den sub får de dybe toner med, og har en fantastisk bas herunder er den meget præcis.
Men det er vel en smagssag
|
|
|
Man kan heller ikke sige at ASW675 er langsom. Uden tvivl en lækker sub. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
marvin Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Øøøhhhh 10 meter ledning.... nej Det giver et delay på ca. 0.00000003 sekund. SÅ det er nok ikke lige der prolemet er. Men et langt tyndt kabel kan tilgengæld have så høj modstand, at bassen kommer til at virke slap.
Ellers ka du jo prøve at flytte lidt rundt på subben.. det er ikke uden betydning.
Hvis det ikke virker, så drop den... hvad skal man med en sub?? Dine højtalere burde vel kunne klare opgaven uden en sub...
I mine ører, er en sub noget man finder i en gammel sænket skrigende grøn Opel Kadet, ejet af en fyr ved navn Brian (undskyld til alle der hedder brian!). Og hvor anlægget har mere en fordoblet bilens værdi!
|
|
|
bare lige for interessens skyld. Hvordan når du frem til ca. 0.00000003 sekunds delay?  __________________ "boy the things you see when you haven't got your gun" - Allan Holdsworth
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Signalhastigheden er vist omkring 2/3 af lysets hastighed, hvilket er omk. 200.000 km/s. Eftersom afstanden er 10 meter, må det være 20.000.000 m/s, som så må give et delay på 0.0000002 sekunder.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 17 Februar 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke helt korrekt:
200.000 km/s svarer til 200.000.000 m/s, da k jo betyder 1000 (200.000*1000).
Dernæst skal vi så dividere 200.000.000 m/s med 10 og får derved:
0,00000005 s
|
| Til top |
|
| |