Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 19:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Hvad er det folk ikke forstår?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder og undrer mig lidt.

Hvorfor er det, at folk bliver ved med at stille de samme spørgsmål omkring lavpris produkter??

Man ser næsten hver dag en ny person spørge, om ikke det er et vildt godt tilbud han har fået på nogle ELTAX, DANTAX, DENVER, PROSONIC eller andre skrammel højtalere. Og hver gang kommer samme svar! NEJ!

Kan folk ikke bruge deres sunde fornuft... Hvis disse mærker var så utrolig gode, så ville de nok live forhandlet af lidt mere hifi-seriøse firmaer end Bilka og Electric City.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Eltax er god!

Sidst jeg var i Bilka bankede jeg på siden af en Eltax højttaler og det runger endnu!

Kender du måske andre højttalermærker der kan gøre det?

/Per Ejvind
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

ville da til enhver tid vælge eltax eller lignende HT istedet for et micro/mini anlæg.. har da hørt enkelte modeller der med lidt medvind kan lyde bedre end mange af de mærker som mange herinde sværger til... de spørger vel fordi de er i tvivl og hvis du så kan få dem til at se det rimelige i at de istedet skal bruge 40000 på to ht og en forstærker, og så købe resten næste år hvis de har penge til den tid er det jo os ok.. men enig, high end er det ikke    hvis hifiklubben smed teralabs air og en forstærker til 20 k på et par eltax til samme pris som gale eller dali blue ville der ik være mange der kan skelne dem

men hvis folk brugte søge funktionen lidt mere ville de fleste gentagelser nok kunne fjernes..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Den mere alm.Dansker tror jo at når de har køber noget billigt, så har de sparet en masse penge hvilke de jo ikke har, de glemmer at de rent faktisk for det meste  bare har fået en dårligere vare.

Det er dog en helt ærlig sag hvis folk ikke har råd til mere, der skal jo mange penge til i det danske samfund, men her kunne jeg også bare ønske mig at de ikke sidder og prøver at bilde andre ind at det er skide godt det de har købt i bilka.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Eltax er god!

Sidst jeg var i Bilka bankede jeg på siden af en Eltax højttaler og det runger endnu!

Kender du måske andre højttalermærker der kan gøre det?

/Per Ejvind

JA DANTAX

Skybums
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jeg undrer mig lidt over at folk ikke har mere tolerance for hinanden i dette forum. Der går næsten ikke en dag hvor man ikke ser , at folk sviner hinanden til !!

Jeg kan dog godt give dig ret i, at folk kan bruge deres sunde fornuft og se at det ikke ligefrem er HIFI de køber i Bilka. Men det ændrer ikke på at der faktisk findes ganske udemærkede produkter (til prisen) i Bilka og Elgiganten mm. Og hvorfor så ikke spørge for sig, det kunne jo være at der var en eller to i dette forum der havde en erfaring med et lavpris produkt som han havde handlet til sin gamle mor .

Men det kunne være at der skulle oprettes en speciel gruppe til den slags spørgsmål. MidFI, LowFI eller NoFI kunne den jo hedde .

Allan R.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Husk lige at dette fora hedder hifi4all ! jeg ser ikke noget problem i at der stilles spørgsmål ved. musikanlæg i alle prisklasser, low-end som high-end.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jeg sidder og undrer mig lidt.

Hvorfor er det, at folk bliver ved med at stille de samme spørgsmål omkring lavpris produkter??

Man ser næsten hver dag en ny person spørge, om ikke det er et vildt godt tilbud han har fået på nogle ELTAX, DANTAX, DENVER, PROSONIC eller andre skrammel højtalere. Og hver gang kommer samme svar! NEJ!

Kan folk ikke bruge deres sunde fornuft... Hvis disse mærker var så utrolig gode, så ville de nok live forhandlet af lidt mere hifi-seriøse firmaer end Bilka og Electric City.

Jeg har på fornemmelsen at de ikke ved hvordan denne vidunderlige side fungerer, og hvordan de skal begå sig i dette forum - og derfor bare spørger løs i stedet for at researche lidt i dettes, eller andre foras arkiver.

Det skal dog lige tilføjes - er en anelse stolt  - at jeg selv har lært at gøre dette. Derfor har jeg lav "rating" herinde på trods af jeg er en af dem der har været her i længere tid. Det er, som du selv siger, fordi at mange af de svar jeg har ledt efter står her i forvejen.

Men jeg mener stadig at der skal være plads til spørgsmål ang. Eltax, Dantax, Panasonic osv. da denne side er hifi4all - om det så er HiFi er en andet sag.
Når det kommer til sagen om de "dumme" spørgsmål vedrørende netop de mærker som hele tiden går igen og pisser mange af, vil jeg vil jeg være diplomatisk og afvise som en tilfældighed.

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

I skal jo også huske at efterspørgelsen blandt de unge aldrig har været større. De unge har jo ikke lige pengene til det, deriblandt mig selv som køber en brøkdel af gangen. De fleste unge går jo heller ikke så meget op i detaljerne. Der skal bare være noget med meget bas og skal kunne spille uhyre højt. Det galdte om at finde en højtaler med så mange watt som muligt og 10-12-15 tommer enheder. Noget ala CW som jeg var helt vilde med for nogle år siden. Nu er CW kun til vilde fester efter min mening.

Derudover er ørene heller ikke lige så trænet i den alder. Jeg føler stadig at lyden bliver bedre og bedre. Jeg var f.eks. vildt imponeret over den store forbedring efter at have skiftet fra en receiver i 2.000 kr. klassen, til en receiver i 10.000 kr klassen. Jeg kender én gut på 16 år som ikke kunne hører forskel. Det er et eksempel på at de unge ikke stiller så mange krav som de mere erfarene entusiaster.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes