| Forfatter |
|
auchenberg Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Da jeg er færdig som studerende, og den første fuldtidsløn snart ruller ind, så har jeg besluttet at jeg vil forkæle mig selv med et par nye high-end in-ear hovedbøffer.
De skal primært anvendes sammen med den bærbare og mobilen, hvor der stort set kun bliver spillet elektronisk musik, hvilket jo betyder at jeg elsker en god bass.
Efter at have læst lidt på forummet, har jeg kunne forstå at Ultimate Ears Super.fi 5 Pro er en god kandidat, men samtidig skulle bassen i Ultimate ears ikke være den største i volumen.
Mit budget ligger på maksimalt 2000,-, hvilket jeg mener det burde være muligt at få noget kvalitet for.
Hvilket sæt hovedtelefoner vil I anbefale mig? Derudover vil jeg også høre om i kender nogle butikker i københavnsområdet som sælger Shure, Ultimate Ears osv, så har jeg en mulighed for at prøve modellerne inden køb.
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 26 August 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA!!! ENIG.
Jeg har Shure SE530 + Ultimate Ears Super.fi 5 Pro - og mine Super FreQs slår dem af banen med flere meter. Jeg havde eller været meget glad for mine SE530 men nu bruger jeg KUN mine FreQs. Jeg havde lige den anden dag for sjov skyld en A/B sammenligning igen hvor jeg fandt SE530 frem af skuffen. De ER stadig gode - men lyden - soundstagen især - er virkelig god i FreQs. Det har taget dem nogen tid at blive spillet til men det har kun gjort at de har overhalet SE530.
Og så var min samlede pris for SuperFreQs kun 1300,- - de er jo formstøbte. Så det er med aftryk, porto og importtold. Nu er dollar-kursen steget lidt - så jeg ved ikke hvad dagsprisen er. Men overvej lige at se på et par FreQs inden du beslutter dig. Desværre kan du ikke komme til at prøve dem da de ikk epasser til dit øre - men du er velkommen til at prøve både mine SE530 og UE Super.fi 5 Pro til vores head-fi meet hvis du vil....
|
| Til top |
|
| |
auchenberg Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
#burning777
Det lyder jo for alvor interessant, hvis du syntes Freq er bedre end SE530, fordi mine google søgninger er indtil videre kronet SE530 som den ubesejret konge. FreQ lyder jo som et rigtig billigt alternativ i forhold til UE og Shure.
Kan se at Freq er kommet med en større model end SuperFreQ,som hedder FreQ Show, til 50$ mere.
Hvordan foregik processen? Tog du selv aftryk af dine ører eller hvordan?
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 27 August 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA - det er lidt mere besværligt end at gå ned og købe et sæt SE530 med hjem med det samme.
Men det foregår således:
1) Bestil tid hos hørecenter / ørelæge. De laver et aftryk af dine ører i noget vokslignende som størkner. Let og smertefrit - tager 5-10 minutter - jeg gav 150 kr. for dette aftryk. Men prisen kan variere. Inde på FreQs side er der en beskrivelse som du skal have med til ørelægen så han kan se hvor meget af øret han skal have med.
2) Du bestiller dine FreQs - tror da jeg ville vælge den nye model? men har ikke lyttet til dem - inde på FreQs side. Du vælger farver, indre, ydre og ledning. Jeg vil anbefale at du fortæller dem at du gerne vil have ledningen OP OVER øret. Det mindsker kabelstøj.
3) Når du har ordrenummeret på din FreQs ordre får du en adresse, hvor du kan sende dine afstøbninger (impressions) med ordrenummer på. Og så skal du bare vente i en uge + det løse så har du et sæt skabt 100% til dig.
Eneste minus er at de spiller ufatteligt højt. SÅ jeg ved ikke om man kan få nogle med højere impedans eller lignende. Jeg lytter næsten kun ved absolut minimums styrke på min iPod og også via min Headsix forstærker - der spiller på LOW-output. Men om det er fordi alt andet støj bliver effektivt udelukket ved jeg ikke. Men du skal ikke være bage for at den elektroniske musik mangler punch.
|
| Til top |
|
| |
auchenberg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld det forsinkede svar, men har haft en hulens masse at se til. FREQ lyder som det helt rigtige valg, derfor har jeg også bestilt tid hos Audionova her i København, som skal have hele 300,- for afstøbninger af mine øre.
Du skriver at beskrivelsen af hvordan afstøbningerne skal være, findes på deres hjemmeside, men jeg kan ikke finde denne. Har du et link?
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den beskrivelse finder du her...
Den kan du printe ud og tage med ned til ørelægen.
Jeg kan i øvrigt nævne at jeg havde en af de der gåsehudsoplevelser igen her til morgen på vej i bilen med mine Super FreQs. Det er næsten uanset hvilken musik de spiller så gør de det godt. I morges var den på shuffle og Rage Against The Machine, NHØP Jazz, Bob Dylan, Bowie, Portishead - det hele gør de bare rigtigt godt. Men om det er fordi de nu har spillet 200 timer+ sammen med min Headsix forstærker ved jeg ikke. Jeg synes bare de bliver bedre og bedre.
|
| Til top |
|
| |
ThreadStarter Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
1300 det er søreme billigt med forsendelse frem og tilbage til USA. Slap du for at betale dansk moms?
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej desværre....kabler kan ikke skiftes.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 22 September 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt er det også slut med at bestille FreQs for i år. Så du må nok kigge efter noget andet hvis det skal være formstøbt  ... fik denne mail fra dem: "Attention all FreQs, We have some good news and we have some bad news: The Bad News: In an effort to make our growth as successful as possible, we have made some key decisions to help keep The FreQ on track for continued success. We have decided to temporarily stop taking any new sales for all of The FreQ products until after the New Year. For those of you who were thinking about purchasing, you are going to have to wait until we reopen in the New Year. The Good News: Good things come to those who wait! Having a temporary halt on new orders will give us the time and resources we need to do a complete evaluation of our company. This includes our website, products, processes and customer service. In turn, this will increase your entire experience with our company. Not only do we have our own ideas, but we have also received very valuable feedback from all over the globe. Now we would like to implement some of those suggestions into our company. Although it might seem disappointing now, never fear, because it will have been well worth the wait when we return. We are very excited about where we will be at this time next year, and we know that you will feel the same. Your Support: We have not forgotten about you, our valued customer. We have every intention of servicing your FreQs as needed. We will have limited resources to service your requests. In the event something should arise, we plan on handling those requests to the best of our ability. All orders that were placed today and prior to today will be run as usual. Consider yourself one of the lucky ones for the time being, because tomorrow we will not be accepting new orders. Our toll-free number will be directed to a voicemail box that will be checked regularly. We will also be monitoring the freqorders@freqonline.com email box daily. We really appreciate your understanding in this matter. Please look forward to our “Grand Re-Opening” in the New Year. No need to FreQ out! We will return stronger than ever and have our competition scratching their heads once again. Mr. FreQ A.k.a. Todd Boring CEO The FreQ Customer Service www.freqonline.com Please do NOT hesitate to call us if you have any questions regarding this email or your order. Toll Free: 877-Freq-Love (373-7568) 10500 University Center Dr., #275Tampa, FL 33612F: 813-987-2496"
|
| Til top |
|
| |
auchenberg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er keiser nedern! Jeg havde flettet en mail sammen til dem omkring custom wiring, fordi jeg gerne ville have et Apple iPhone kabel monteret på mine kommende FreQ show ( det er muligt!, og andre har fået det gjort), men så fik jeg også dette kedelige svar.. Nu ligger mine afstøbninger bare og venter til Nytår.. suk! #Angel
Det var/er muligt at få monteret et andet kabel, hvis du blot vedlægger dette når du bestiller dem. Folk har fået monteret deres FreQs på Apple kabler, så de har en microfon med - super cool.
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var nu ikke derfor. Jeg havde engang et par Shure E500, hvor kablet var knækket hele vejen rundt diverse steder, så man kunne se ind til kobberet. Det skete uheldigvis flere gange, så har fået byttet dem for 2. gang nu, hvor jeg fik den nye E530 model. Købte dem hos Aage.dk og de havde svært ved at overbevise Shure, at det var pga. kablets kvalitet, da der var været flere reklamationer hos dem ang. dette og der gik 1½ måned denne gang, før jeg fik et par nye, så er på udkig efter noget nyt, hvor man har mulighed for at bestille et nyt kabel, hvis det andet skulle gå i stykker. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA - det kunne være rigtigt fedt om man kunne få FreQs med en kabel kobling på samme måde som Ultimate Ears. Der kan man skifte kablet når
det går i stykker. Men jeg har oplevet firmaet som værende extreme med kundeservice og det skulle ikke undre mig om man kan få dem til at
sætte sådan noget på hvis man ønsker. Så kan kablet skiftes på et tidspunkt. Jeg er lidt påpasselig med mine. Hvis kablet går i stykker så er hele
sættet ødelagt. Og det ville jeg være meget træt af.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 25 September 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ThreadStarter skrev:
1300 det er søreme billigt med forsendelse frem og tilbage til USA. Slap du for at betale dansk moms?
|
|
|
Nej det var INKLUSIVE, afstøbninger, porto, moms og told!!! Men dengang var de 179 USD ca. 820 DKK idag er det lidt mere. Men stadig et godt
køb.
|
| Til top |
|
| |
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er satme billigt...
har desværre lige fået stjålet min clix2 og dertilhørende V-moda vibes, så jeg står faktisk og mangler noget nyt lige nu... damn at de ikke sælger mere i år..
fik jeg nævnt at jeg HADER tyve?
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående det med om man kan udskifte kablet i FreQs så har jeg lige fundet ud af at der er mange, der har fået sat "stik" i deres FreQs. På den
måde vil man kunne skifte kablerne.
Se nogle af billederne her i denne
tråd.
I øvrigt er der også en del udtalelser fra andre FreQs ejere....
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yuin PK1 - kan absolut anbefales !!.. Bedste transportable lyd jeg kender !
Koster 1000 kr fra usa
|
| Til top |
|
| |