Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 31 August 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
egentlig synes jeg ikke luxmans bånoptagere er særligt fede - I den perioden hvor luxman lavede flotte forstærkere - dvs. fra 70erne og fem til starten af firserne hvor din L550 er fra fulgte deres båndoptagere ikke designet - tunere og i sær pladespillere var flotte men dere båndoptagere kunne ligesågodt have været akai eller technics - lidt synd - sammenlgnet med fx Pioneer der fik lavet nogle ret flott maskiner.
Jeg roder altid rundt i K numrene på luxman men fx den nogenlunde flotte Luxman K5 0g K4 var i virkeligheden en Alpine 90 0g 85 i forklædning.
Jeg har Luxman L58A og T50A og har valgt at sætte det sammen med en Pioneer CT 9191 F istedet da de ser meget mere vintage flot ud - at den så ikke har computerstyret claibrering etc og kun 30 hz til 16khz kan jeg sagtens leve med
Jeg har ogs byttet mg til en luxman kasette maskine - den er sort og lyder ikke godt selv om det var en top model i slut 80erne -
LUXMAN K 321 en måske den der vil matche din L550 bedst udseende mæssigt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
Sendt: 31 August 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
Two Chanel skrev:
Må jeg være fræk?
Kassettebåndoptager, dur ikke til andet, end at starte et spil på en Commodore 64
Men jeg vil helt sikkert gerne bifalde din Lux 550 Den er fee
Jeg har en Revox B710 MK II og en Studer A710 - Begge leverer en fortræffelig lydgengivelse selv med er standard chrome-bånd
Tandberg, Nakamichi og Pioneer har ligeledes lave fremragende Kassettebånoptagere - så vær fræk du bare for jeg vil hævde at Kassettebåndoptagren har et potentiale til mere
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum