Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 17:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: DJ udstyr, Diskoteks lyd system o.s.v (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CraZy-Max
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 31 August 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Haløj,

Mig og en kammi går og overvejer lidt om vi skal købe noget DJ udstyr til et par fester vi holder årligt eller om vi skal leje et såkaldt mobilt diskotek.. Men da der er ingen af os der har prøvet dette før ville vi lige høre nogle folk til råds.

Er der nogen der enten kender et godt sted man kan leje udstyr eller købe det? hvis vi skal købe noget udstyr hvad skal vi så have fat i?

Jeg på tænker lidt (for at det ikke bliver for dyrt i første omgang) at enten så køber vi lyd systemet eller også køber vi DJ udstyr dvs. Mixer pults CD afspillere o.s.v.

Jeg har også læst lidt omkring hjemmebyg af f.eks højtalere o.s.v men er meget i tvivl om det kan betale sig og om det bare lige er noget man umilddbart gør? og self om det er for dyrt.

Vi tænker nok mest på at købe DJ udstyreet også bare leje et grande lyd system der kan flytte en fandes masse luft. Bemærk også at dette er et gentage event dvs. 2-4 gange om året så derfor vil vi jo overtid måske kunne spare lidt penge på det ved at købe det? :P

Systemet skal bruges til Hardstyle, Trance, Hardtrance, Harddance o.s.v. Altså en musik genre hvor det er vigtigt at der er god bund og gerne der hvor i det frekvens område hvor man kan mærke det :)

Anyways nogle der har efaringer med lignene ting eller hvor vi evt. kan henvende os til at få nogle råd. Jeg har et par venner der er DJs de er svære at få fat i pt så har ikke lige kunne spørge dem til råds.

Håber at der er nogen der kan hjælpe :)

Mange tak.
Til top Vis CraZy-Max's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CraZy-Max

skodpc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 August 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har selv spillet mobildisko, så jeg burde da kunne komme med et par ideer:

Om i vil leje eller købe er nok mere et spørgsmål om mængden af penge på kontoen her og nu. Jeg vil tro at højttalere, forstærker, mixerpult og cd-spiller vil kunne fås i brugbar kvalitet for ca. 15000 kroner. Hvis i kan leje det for en tusse pr. gang, vil det så tage 4-8 år, før det er tjent hjem.

Jeg ville selv kigge på brugtmarkedet på www.djz.dk, der kan man nogen gange gøre et fornuftigt køb.

Hjemmebyg af højttalere kan ikke svare sig i det billigste segment, men hvis i overvejer højttalere til 10000 kr. stykket, vil man måske kunne hente lidt der.

Men prøv at komme med en ide om hvor mange penge i vil kaste efter det, samt måske lidt om hvor stort et lokale i skal spille op, så er det nemmere at komme med brugbare forslag.

Til top Vis skodpc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skodpc

CraZy-Max
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Mange tak for dit svar :)

Jeg har flere steder set leje priser til omkring de. 2500-4500 pr dag men det er så også det med det hele.

Vi satser på et anlæg der ville kunne spille til 150 menesker og en mindre hal/forsamlings hus.

Vi snakker nok omkring 15-20 K hvis det er MED højtalere, forstæker o.s.v og pult. Pulten i sig selv ville jeg måske bruge 4-5k på også ca. 10-15 K på Højtalere/forstæker

CraZy-Max
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Men igen. Vi har jo som sagt også overvejet bare at købe DJ grejet også leje et grande lyd system.. 

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 August 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

jeg spiller selv på 1210'ere/djm 600/kaosspads  men hvis det skal være cd afspillere ville jeg gå efter et rent pioneer setup. de har de, efter min mening, bedste produkter på markedet

CraZy-Max
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Djaan har du et link til det setup du har ?.. Vi har også overvejet bare at få fat i en bærbar med masserer af MP3ere på men kan de fleste mixere idag ikke tage Mp3?

CraZy-Max
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Andre der har nogle bud på noget udstyr hvis nu vi bare siger jeg skal have DJ udstyr og venter med anlæg?

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

CraZy-Max skrev:
Djaan har du et link til det setup du har ?.. Vi har også overvejet bare at få fat i en bærbar med masserer af MP3ere på men kan de fleste mixere idag ikke tage Mp3?

2 af dem her: http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=5098
med dem her på: http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=42884
og sådan en her: http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=8900
og med sådan et par her: http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=40469

det er så godt nok en del over dit budget til pult men det var også bare for at fortælle hvad jeg selv spiller på.

"kan de fleste mixere idag ikke tage mp3?" øh ikke forstået.. en mixer skal ikke kunne "tage" noget i den forstand, du forbinder bare en eller anden signalkilde med et phonokabel(eller jack hvis du bruger andet end pioneer mixere)

skodpc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 September 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Det er svært at komme med et bud ud fra det vi får at vide. 1210'ere og en mixer giver jo ikke megen mening hvis der ikke skal fræses vinyl. Hvem skal vende skiver, kunne man starte med at spørge? Og har vedkommende CD'er, vinyl eller begge dele?
Til top Vis skodpc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skodpc

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 September 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Prøv at låne/leje udstyret den første gang? Hvis det så er noget i synes der kunne være sjovt at blive ved med så sæt jagten ind på godt, men brugt udstyr til at starte med. Så kan i jo lade det vokse med opgaven.

Hæderligt PA udstyr er desværre ikke billigt...

Mvh. Henrik

jackson stuart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 01 September 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hvis i har lyst til at lege dj´s derhjemme så køb mixer og afspillere. men start med at leje lydsystemet, så har i sikkert også råd til lidt disco lys, ellers bliver det sku for kedeligt !

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

skodpc skrev:
Det er svært at komme med et bud ud fra det vi får at vide. 1210'ere og en mixer giver jo ikke megen mening hvis der ikke skal fræses vinyl.

nej men som jeg skrev var det også bare for at fortælle hvad jeg selv spiller på. jeg anbefalede pioneers produkter hvis der skulle spilles cd'er...

men men, jeg er heller ikke mobildisko dj, så det kan være kravene er lidt anderledes

mvh anders

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes