Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 22:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hovedtelefoner som ikke forstyrrer andre. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
meek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 September 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Vi er nogle stykker som sidder i et åbent kontormiljø som har sat os for at få indkøb nogle hovedtelefoner man kan sidde med og høre musik som ikke forstyrrer de andre - der er ikke noget mere irriterende end at høre med på andres musik gennem et par hovedtelefoner.

Vi har ikke nogle krav til mærke/model osv osv.. Vi er blot ude efter at finde nogle som IKKE forstyrer andre, og så må de selvfølgelig godt have god lyd for ham der har dem på ;-)

Hvad sir I? Hvad skal vi gå efter?

Meek
Til top Vis meek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meek

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 September 2008 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Det skal helt klart være lukkede hovedtelefoner så, og helst også dem der omslutter hele øret, ellers slipper der alligevel en smule ud.

Sennheiser plejer at være et sikkert bud - god kvalitet og god tilgængelighed, dvs. de kan købes mange steder. Alternativet er nok Beyer Dynamic, men de er vist ikke så tilgængelige.

Du nævner ikke noget om pris? Det er nemt at anbefale hovedtelefoner uden at kende den maximale prisgrænse

Prøv også at kigge lidt i nogle af de andre tråde - emnet "hovedtelefoner der ikke forstyrrer andre" har været diskuteret tidligere, her finder du sikkert en masse tips til hvilke hovedtelefoner der kan "anbefales"

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

meek
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

tak, jeg har faktisk kigget lidt omkring, men andre folk plejer kun at have det her med "forstyrre andre" som noget der er "rart" at have - for os er det afgørende.

Prisklasse, tja.... alt under 1000,- vil være noget vi ville kigge nærmere på.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 September 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Tja jeg gør ud fra at i ikke har en amp eller en Dac, så hvis det skal være lukket osv, vil jeg kigge efter noget Audio technica, eks. a700 eller Beyerdynamic dt770 pro 80ohms. Det vil jeg mene nok er dem der lukker mindst ud og som er mest behagelige at have på, og som til prisen også spiller super godt, og de ligger begge 2 omkring 1000kr.

Man kan sige hvis i gerne vil have Bas er beyer bedst, hvorimod hvis i gerne vil have soundstage og en super mellemtone så tag ATH.

Beyer kan findes inde på Thomann.de og ath her: http://www.dolphinmusic.co.uk/shop/flypage/product_id/19919

Jeg har vidst smidt billeder op før af a700 herinde, fra dengang jeg havde et par
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 September 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Jeg er traditionel Sennheiser-mand fordi de er nemme at få fat på - de kan købes i Hifi-Klubben, hos andre forhandler (se f.eks. www.edbpriser.dk), og i Media Markt i Flensborg hvor jeg også af og til er forbi.

Sennheiser HD-280 er det bedste lukkede jeg har. De duer endda til bussen. HD-215 er også ganske udmærkede. De er begge af den type der helt omslutter øret. Der findes også en del andre modeller der sikkert er udmærkede.

Så er der typen der omfatter PX-200, men de ligger på øret, og det gør at lyden kan trænge lidt ud. Jeg synes heller ikke at de er særligt behagelige.

Sidst er der også In-Ear modellerne - de skærmer også rigtigt godt, men ikke alle synes om at skulle proppe dem ind i ørerne, og min erfaring med dem siger også at kvaliteten er meget afhængig af hvordan de sidder i øret: Det er afgørende for hvordan bassen opfattes (hos mig er der ikke særlig meget af den), og lyden afhænger også af at du ikke "skærer grimasser", dvs. hvis du gaber, tygger på tyggegummi, eller i det hele taget bare bevæger munden, så ændrer pasningsformen sig så meget at du kan høre det  Mine indtryk er baseret på Sennheiser CX-300 (hedder de vist) og Shure E4.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 September 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Techtrino ved meget om hovedtelefoner, så lyt til ham

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hehe jamen tak Det gør du da også

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 September 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Hehe jamen tak Det gør du da også

Det er så primært Sennheiser og også Grado - jeg er ikke så fantasifuld  Jeg kunne egentlig godt tænke mig at afprøve de andre, men på den anden side er mit "forbrug" af hovedtelefoner faldet, nu hvor jeg ikke har problemer med bare at sparke til anlægget

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Du kunne jo tage med til næste meet Desværre kan jeg ikke komme, men alle de andre kommer jo stort set, så kan du få prøvet lidt af hvert

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 September 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Techtrino - Jeg syntes altid at du kommer først til disse DT770/AHT-anbefalinger :P

whatever he said    Har ikke selv hørt andet fra aht end L3000  (dog var disse også rimeligt imponerende ) men A700 f.eks vil nok være gode.. eller "klassikeren" DT770 som har en imponerende bas og fin "klarhed" i diskanten IMO..

Sennheiser.. njah.. så skulle det jo være HD-280.. men vil påstå at de andre to ville være at foretrække.

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 September 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Du kunne jo tage med til næste meet Desværre kan jeg ikke komme, men alle de andre kommer jo stort set, så kan du få prøvet lidt af hvert

Uhh... Meets... Jeg synes jeg har rigeligt at se til hverdag rent transportmæssigt, og er egentlig bare et asocialt røvhul  Jeg tror det eneste jeg kan svinge mig op til - på årsbasis - er måske at dukke op til messen i Odense

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 September 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
A700 f.eks vil nok være gode.. eller "klassikeren" DT770 som har en imponerende bas og fin "klarhed" i diskanten IMO..

For Meek's skyld skal vi jo nok lige tilføje at A700 produceres af Audio Technica, og DT770 af Beyer Dynamic

meek
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

jeg takker, ser nærmere på det...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes