| Sendt: 03 September 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ! Har som mange før mig kæmpet med min sub og styringen af de famøse bas bølger. Meget kan ordnes med placeringen måske, men min sub kan kun stå 3 mulige steder - front venstre - front midt eller front højre. Jeg har lavet sådan et regnearks diagram baseret på min radio shack og min kurve ligner en bedre rutschebane i tivoli - jeg har nu fundet ud af at det er helt normalt. Især har jeg et krafigt dyk ved 70 hz og stort peak ved 45 hz.
Nå, men løsningen som jeg har læst mig til er noget bas styring. Her kommer Velodyne's sms-1 frem - koster kassen, men er nem at bruge. Alternativt anbefales Behringer (som er væsentligt billigere) og især med noget room EG wizard:
http://www.hometheatershack.com/forums/rew-forum/11707-room- eq-wizard-rew-information-index-links-guides-articles-sticki es-please-read.html
har læst lidt og det lyder smart - har også læst BFD guiden - og - ja - jeg blev sgu hægtet af der. Jeg er ikke idiot til engelsk - men måske er det fordi jeg ikke havde den i hånden at jeg følte det som russisk.
Så ? er - hvad bruger I andre (er sikker på at andre har været igennem det her før mig) - er Behringer noget man skal være lydenginør for at kunne betjene ?
Bruger I selv det der REW software og har alt tilsluttet til pc'en (mange kabler) - virker meget avanceret på mig.
Prisen gør helt klart at jeg ikke bare ryger på sms-1 men hælder til Behringer.
Hilsen
Thomas __________________ Hilsen
Thomas
|