Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 17:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gamut L7 / Neeper (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 September 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Godaften!

Jeg sad og tænkte lidt på om der egentlig var nogen der havde hørt både Gamut's L7 og Neepers Perfektion one.

Jeg skal ikke købe nogle af højtalerne men umiddelbart lyder det som nogle jeg engang kunne finde på at købe hvis "tiden" blev til det.  Lyden fra Gamut L3/L7 er lige mig men jeg har ikke hørt neepers højtalere og kunne derfor godt tænke mig en form for beskrivelse af dem.

Det bedste ville jo være hvis der var nogen der havde hørt begge og kunne komme med deres personlige mening om eventuelle forskelle, forser/mangler i forhold til hinanden eller for den sags skyld andre højtalere de syntes gør det bedre eller dårligere i forhold til L3/L7.

Blot en tanke der strejfede

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 06 September 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt både Gamut og Neeper. Der er jo ikke "en verden" til forskel på dem, idet de benytter grundlæggende meget identiske Scan Speak enheder. Nu er jeg aldrig blevet helt gode venner med Scan Speaks bas mellemtone enheder. Syntes de spiller tørt og klinisk.

Hvis jeg skulle vælge højttalere i det prislag (hvilket nok ikke bliver foreløbig ), er jeg slet ikke i tvivl om, at det blev et par Verity Audio Rienzi http://www.abaudio.dk/index.php?page=verity-audio-rienzi

Et højttalermærke der ikke er så kendt herhjemme endnu, men det tror jeg bestemt det bliver

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 06 September 2008 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Det er vist så første gang, jeg har hørt nogen beskylde dem - eller for den sags skyld andre højttalere med papirbaserede enheder - for at spille tørt og klinisk. -Det sædvanlige skudsmål for begge højttalere er vel lige omtrent det modsatte.

-Heldigvis er det jo blevet muligt, at gå ud og lytte til både Gamut og Neeper selv...

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Jaa man kan køre fra det mørke jylland og til København meen det er noget af en tur for 1,5 times lyttesession. Derfor spørger jeg. Hvis nogle skulle have neeper til at står her i Jylland/Fyn så vil jeg gerne kigge forbi en dag hvis der kunne aftales noget.

Jeg har ikke hørt om de speakere du nævner mr. Tweaker. Så næste "problem" er jo lige at finde en der har dem og få hørt lidt musik

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Jaa man kan køre fra det mørke jylland og til København meen det er noget af en tur for 1,5 times lyttesession. Derfor spørger jeg. Hvis nogle skulle have neeper til at står her i Jylland/Fyn så vil jeg gerne kigge forbi en dag hvis der kunne aftales noget.

Jeg har ikke hørt om de speakere du nævner mr. Tweaker. Så næste "problem" er jo lige at finde en der har dem og få hørt lidt musik

Det er da meget fint at spørge, men du kan jo dybest ikke bruge det til noget som helst - du har på den måde stadig ikke fundet ud af hvordan de spiller. Det eneste du får, er folks vidt forskellige meninger, og så er du jo lige vidt!

Du må nok desværre bare ud på køreturen, og få det overstået - er højttalerne gode nok, er det hurtigt køreturen værd

Du kunne jo evt. høre om nogle af brugerne herinde, der i forvejen har nogle af nævnte modeller, om de vil åbne deres døre og lade dig lytte lidt med!

gx55
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 September 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

jeg har ikke hørt Gamut L7, men L5 har jeg hørt og var dybt inponeret, over dem dov med lidt for slap bas til min smag.
Neepers Perfektion one har jeg også hørt, og de over haler godt nok Gamut L5 i bas/mellemtone områet meget stramer bas og meger præsis mellemtone (minder enhed med samme mortor) og nej er er ikke pap Neepers menbran er lavet af men træfiber. Men diskanten kunne gode dæmpets en 1-2 db efter min smag.

Jeg havde valdt Neepers Perfektion one og så fået ham til og dæmpe diskanten lidt.    

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 06 September 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg vil nu stadig kalde det papirbaseret. Du ved, papir og træfibre.... Men det kan være, at træfibre er mere kliniske i lyden.

-Gad vide hvordan man så skal betegne lyden fra højttalere med poly-, metal- eller måske ligefrem keramiske enheder???

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
DPetersen skrev:

Det er da meget fint at spørge, men du kan jo dybest ikke bruge det til noget som helst - du har på den måde stadig ikke fundet ud af hvordan de spiller. Det eneste du får, er folks vidt forskellige meninger, og så er du jo lige vidt!

Du må nok desværre bare ud på køreturen, og få det overstået - er højttalerne gode nok, er det hurtigt køreturen værd

Du kunne jo evt. høre om nogle af brugerne herinde, der i forvejen har nogle af nævnte modeller, om de vil åbne deres døre og lade dig lytte lidt med!

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 06 September 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da ikke se noget forkert i, at efterlyse meninger og evt alternativer. Er vel en af grundene til at dette forum eksisterer. Andres meninger kommer vel aldrig til at afgøre hvad man i sidste ende køber, men kan da hjælpe til at spore sig ind på det rette.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 September 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

gx55: Undrer mig, at du syntes, L5'erens bas var slap i det. Monstro du har hørt den med en lidt for strømsvag forstærker, for jeg synes da, at en af forcerne ved L5'eren er, at den har en meget tør og præcis bas.

Men det kan jo også være, at vi bare har forskellige opfattelser af, hvad en "slap" bas vil sige

gx55
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Yoshimura skrev:
gx55: Undrer mig, at du syntes, L5'erens bas var slap i det. Monstro du har hørt den med en lidt for strømsvag forstærker, for jeg synes da, at en af forcerne ved L5'eren er, at den har en meget tør og præcis bas. Men det kan jo også være, at vi bare har forskellige opfattelser af, hvad en "slap" bas vil sige

det var jo ikke så jeg ikke kunne leve med det. for den spille sku godt, men lidt for slap er den til mig
men vi høre jo forskælidt

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Det er vist så første gang, jeg har hørt nogen beskylde dem - eller for den sags skyld andre højttalere med papirbaserede enheder - for at spille tørt og klinisk. -Det sædvanlige skudsmål for begge højttalere er vel lige omtrent det modsatte.

-Heldigvis er det jo blevet muligt, at gå ud og lytte til både Gamut og Neeper selv...

Mvh.

Det modsatte af tørt og klinisk? Øh: vådt og uhygiejnisk? Jeg elsker hifi-termer! Undskyld Kongruens. Det var ikke møntet specifikt på dig.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Ja sådan er vi jo forskellige.

Jeg oplever det sådan at L3 faktisk skal have en kraftigere forstærker end L5, også selv om målinger siger andet. Ja jeg har hørt alle 3 i serien, og syntes umiddelbart efter hvad jeg kan huske ( det er nok 8 mdr. siden jer har hørt L7) at L7 spiller lige så kontant og nuanceret i bassen som L3 kan, men med større åbenhed/lydbillede når den er rigtig stillet op.

Men men men selv om jeg er blevet indviteret til ø'en så ville det da være rart hvis en venlig sjæl åbnede sine døre for sine neeper's og bød mig velkommen til et lyt.

Yoshimura, hvor lang tid har du haft dine herlige L5?? Jeg kunne kun forestille mig det lød rigtig godt med Pathos Logos. Jeg har selv hørt L5 med deres "Classic One", men de kunne dog ikke spille så højt

mr. gx55 hvilke højtalere har du og hvilken effekt driver du højtalerne med hvis man må være så nysgerrig?

Vi skal også passe på der ikke går helt gamut i den

gx55
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Ja sådan er vi jo forskellige.

Jeg oplever det sådan at L3 faktisk skal have en kraftigere forstærker end L5, også selv om målinger siger andet. Ja jeg har hørt alle 3 i serien, og syntes umiddelbart efter hvad jeg kan huske ( det er nok 8 mdr. siden jer har hørt L7) at L7 spiller lige så kontant og nuanceret i bassen som L3 kan, men med større åbenhed/lydbillede når den er rigtig stillet op.

Men men men selv om jeg er blevet indviteret til ø'en så ville det da være rart hvis en venlig sjæl åbnede sine døre for sine neeper's og bød mig velkommen til et lyt.

Yoshimura, hvor lang tid har du haft dine herlige L5?? Jeg kunne kun forestille mig det lød rigtig godt med Pathos Logos. Jeg har selv hørt L5 med deres "Classic One", men de kunne dog ikke spille så højt

mr. gx55 hvilke højtalere har du og hvilken effekt driver du højtalerne med hvis man må være så nysgerrig?

Vi skal også passe på der ikke går helt gamut i den

du kan se det helle her

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Ser spændende ud med de højtalere du har gang i. Hvor langt er du med dem?

gx55
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:
Ser spændende ud med de højtalere du har gang i. Hvor langt er du med dem?

ikke længer vender på og få dem skåret ud   

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Ok.

Det hele koster tid og ta'r penge. Det ser ellers ud til at det er en kompetent effekt du har der. Lyder den også som en krell eller hvordan??

gx55
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

det vil nok være beder hvis du skriver til mig i min tråd så vi ikke øderlækker den der

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Ok fint nok. Så holder vi os til min tråd

gx55
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Ok.

Det hele koster tid og ta'r penge. Det ser ellers ud til at det er en kompetent effekt du har der. Lyder den også som en krell eller hvordan??

men svaret er at det er den føste krell jeg høre spille så der må jeg være dig svar skyldi

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes