Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 10:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: dårlig erfaring med kunstige "før" priser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 September 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

På efterårets hifi-messe præsenterede enkeltmandsfirmaet High Sound CAV forstærkere / receivere

Bl.a. model A 12 som kunne erhverves til messe tilbud på 15.995 kr. de blev revet væk da normalprisen var 20.995 kr. Jeg købte selv en og fik endda prisen yderligere ned til 14.000 kr. da jeg købte et par Bertram kabler.

Har handlet flere gange med Jesper fra High Sound og kan altid presset prisen omkring 30 – 40 % ned, hvilket altid har undret mig.

Her den anden dag havde jeg en kammerat på besøg og da han så min forstærker spurgte han hvad jeg havde givet, da jeg stolt fortalte om mit super gode køb, så han underlig ud, og sagde at jeg havde givet næsten dobbelt pris af hvad forstærkeren var værd. Vi kom hurtig på nettet og til min ærgrelse havde han ret. Her kunne man købe omtalte CAV forstærker til under 8.000 kr,- endda uden at stå på venteliste som i High Sound.

Nu har jeg set at High Sound igen i uge 38 for en sending CAV A 12 forstærkere hjem, og som sædvanlig kan man få den til tilbudspris på 16.000 kr.

Syntes sgu det er frækt.

Eksempler:

http://www.highsound.dk/list.php/type/3/id/131/

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=344035

http://www.highsound.dk/list.php/type/3/id/50/

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=344037

Dette er bare et par eks. kan finde flere bl.a. på de højtalere High Sound sælger.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 September 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Undskyld mig, men High Sound har ikke snydt dig, for en forhandler må vel sætte den pris han vil.

Du har fået præcis den vare du har forventet, og det til den pris der er aftalt mellem dig og forhandler. Så der er dig som kunde der ikke har gjort forarbejdet godt nok, hvis du nu bagefter ikke er tilfreds med den aftale du har indgået.

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 September 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

nu kan man vel ikk forvente at hr og fru danmark skal lede nettet igennem for at finde priser. der findes jo stadig folk i 2008 som ikke har en computer og med en merpris på så meget er det at p***e på kunderne. men om det er ulovligt ved jeg ikk, men moralsk forkert er det

just my 2 cents

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 06 September 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Morten A

Kan du gå i www.komplett.dk forretning og lytte på udstyret inden du køber? Kan du få information om produktet i forhold til andet inden du køber? Kan du låne forskellige kabler hjem og høre forskel?

Det koster jo at drive en forretning, og de eneste som kan betale de udgifter er kunden.

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Torben: prøv at se merprisen...er ikk selv villig til at gi 14k mere for at få lov til at høre det

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 September 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hvis man søger på nettet, kan man blandt andet via pricerunner se, at komplett.dk har den til 14.000,- når man så går ind på derees side, står den til den lave pris. Så måske er der lige sket et stort prisfald p dem ?
Man kunne forhøre sig hos highsound, hvad han siger til den store prisforskel. Men det er en MEGET lav pris hos komplett.dk, som endda er lavere end hvad de tager i deres norske afdeling.
De 3 produkter de har hos komplett.dk af mærket CAV er godt nok billige, er det så original eller en eller anden billig kineserkopi ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Undskyld mig, men High Sound har ikke snydt dig, for en forhandler må vel sætte den pris han vil.

Du har fået præcis den vare du har forventet, og det til den pris der er aftalt mellem dig og forhandler. Så der er dig som kunde der ikke har gjort forarbejdet godt nok, hvis du nu bagefter ikke er tilfreds med den aftale du har indgået.

Det sjove er faktisk at jeg gjorde et stort forarbejde. men du har helt ret det er min egen skyld ingen tvivl om det. Syntes stadig det lugter.

Iøvrigt vil jeg også gerne gøre andre opmærksomme på den store prisforskel.

Jesper har selv fortalt mig at langt de fleste af hans kunder køber over nettet så servicen er for de flestest vedkommende den samme om de handler andre steder.

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 September 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Uolvligt ikke meeen godt nok noget af en vild prisforskel og så kalde det et godt tilbud og skrive "Bestil nu hvis du vil være sikker på at få en fra vores næste leverence" Der kunne ligeså godt have stået "bestil nu inden du er bliver klar over at min pris er MERE end doppelt så høj som en anden forhandler"  . Og Torben dit argument om at High sound er en fysisk butik retfærdiggør LANGT fra en dobbelt pris på produkterne, det har jeg endnu aldrig set før, sammenlign f.eks. Tapeconnections tv priser med nogle på nettet osv. Når firmaet Komplet (aldrig hørt om dem før) kan sælge til en pris som er under halv pris og stadig tjene på det (bare rolig det skal de nok) så skal High sound nok tjene en endnu mere og faktisk så meget at jeg finder det usmageligt. Men det virker som om han kører den strategi som på økonomi studiet hedder skimming prisstrategi (http://en.wikipedia.org/wiki/Price_skimming). udnytter markedet da han først er eneste udbyder af produkter og derfor kan sætte en høj pris. Men nu går den ikke længere - medmindre folk er godt dumme - Ikke møntet på dig Morten A. Jeg føler nemlig virkelig for Morten A, hold kæft hvor må du føle sig taget ved røven. USMAGELIG PRIS FILOSOFI

MVH cand.oecon studerende Rasmus 

Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Har også lagt mærke til at Jesper har flere profiler herinde så han kan rose sine produkter eller forsvare dem.

Ved godt af det er en hård båstand og jeg sikkert bliver frosset nu. men har set adskellige tråde hvor det forkommer.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:

Har også lagt mærke til at Jesper har flere profiler herinde så han kan rose sine produkter eller forsvare dem.

Ved godt af det er en hård båstand og jeg sikkert bliver frosset nu. men har set adskellige tråde hvor det forkommer.

Æhh, hvad mener du med han har flere profiler, hvordan vil du påvise det ?

Har du forelagt highsound priserne fra komplett.dk eller hvad ?

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

på en så hård påstand skal du lige sørge for at have beviserne i orden og det behøver jo ikk være bevidst at han har sat prisen så høj på forstærkeren. men snak med ham og se om han ikk har en fornuftig forklaring på det

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

xiuxiu skrev:
på en så hård påstand skal du lige sørge for at have beviserne i orden og det behøver jo ikk være bevidst at han har sat prisen så høj på forstærkeren. men snak med ham og se om han ikk har en fornuftig forklaring på det

Jeg for svært ved at bevise hans fake bruger profil(er) når jeg ikke har adgang til ip-adresserne.

Hvad angår at jeg ikke kan bevise prisforskellen mellem produkterne, skal du klikke på linket.

Gider ikke snakke med den mand. Han har taget røven på mig og sådan er det. Er bare lidt rystet over ar have brugt flere timer i den forretning og så finde ud af man er blevet fyldt med pis.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 06 September 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:

Har du henvendt dig direkte til administratin/redaktion vedr. dette?
Hvilke tråde har du som bevis?

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 September 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Rigtigt surt Morten. Ikke så meget mere at sige om det.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Morten A skrev:

Har du henvendt dig direkte til administratin/redaktion vedr. dette?
Hvilke tråde har du som bevis?

Niels

Her er en hvor der bliver snakket om Cav fi 2 ht. Ham der heder Rico er Jesper fra High Sound, det er tydligt for mig da jeg har snakket med ham irl og kender hans formuleringer. Han forsvare også hternes pris og henviser til at kontakte forhandler.

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 September 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:

På efterårets hifi-messe præsenterede enkeltmandsfirmaet High Sound CAV forstærkere / receivere

Bl.a. model A 12 som kunne erhverves til messe tilbud på 15.995 kr. de blev revet væk da normalprisen var 20.995 kr. Jeg købte selv en og fik endda prisen yderligere ned til 14.000 kr. da jeg købte et par Bertram kabler.

Har handlet flere gange med Jesper fra High Sound og kan altid presset prisen omkring 30 – 40 % ned, hvilket altid har undret mig.

Hvem rev dem væk, var det sælgeren der fortalte dig det?

Hvorfor køber man en komponent man ikke kender på en messe bare fordi den er sat 5k ned?

Du gav 14k, var det et godt køb absolut set, eller kun fordi den var sat ned? Du har indtil nu godtet dig over at du er en helvedes handelskarl (Mr. -40%), nu har du fundet ud af sandheden.....du har aldrig gjort dit hjemmearbejde....

Flere forhandlere er kendt for at lave en god "vennepris" som så åbenbares når tingene skal sælges brugt

Ærgelsen over et fejlkøb varer alt den tid man har produktet, glæden over en god pris kort...

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Morten A skrev:

Hvem rev dem væk, var det sælgeren der fortalte dig det?

Hvorfor køber man en komponent man ikke kender på en messe bare fordi den er sat 5k ned?

Du gav 14k, var det et godt køb absulut set, eller kun fordi den var sat ned? Du har indtil nu godtet dig over at du er en helvedes handelskand (Mr. -40%), nu har du fundet ud af sandheden.....du har aldrig gjort dit hjemmearbejde....

Flere forhandlere er kendt for at lave en god "vennepris" som så åbenbares når tingene skal sælges brugt

Ærgelsen over et fejlkøb varet alt den tid man har produktet, glæden over en god pris kort...

Hæ hæ din sidste linie var god.

Mit hjemmearbejde bestod i flere timers lytning hos High Sound, både på sælgeren og på CAV kæmpen. Har også hørt på det meste i prisklassen omkring 15.000 kr. Syntes stadig den lyder godt selv om den er faldet i værdi.

Og ja det var sælgeren der sagde at de blev revet væk, hvilket han stadig giver udtryk for på sin hjemmeside med udtryk som "Bestil nu hvis du vil være sikker på at få en fra vores næste leverance"

Da jeg fandt ud af at man kunne handle forstærkeren langt under listeprisen spurgte jeg selvfølgelig hvordan det kunne lade sig gøre, Jesper svarede at han solgte til indkøbspris for at komme ind på marked.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Det var dog et tyndt grundlag du bygger din påstand på, en bruger med ialt 10 indlæg og på disse kan du konkludere det er Jesper pga. formulering, formuleringer som ikke er specielle i nogen retning.

Du har ikke engang taget fat i ham da du fandt ud af de lave priser.

Sikke dog en gang Ekstra Blads snik snak .

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Det var dog et tyndt grundlag du bygger din påstand på, en bruger med ialt 10 indlæg og på disse kan du konkludere det er Jesper pga. formulering, formuleringer som ikke er specielle i nogen retning.

Du har ikke engang taget fat i ham da du fandt ud af de lave priser.

Sikke dog en gang Ekstra Blads snik snak .

Formuleringer som jeg bare kan høre ham sige når jeg læser tråden, kender du ikke det?? Håber bare at folk der har læst tråden her tænker sig om før de handler med High sound.

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes