Forfatter |
|
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
I må meget gerne efterlade en begrundelse for jeres valg da der er mange meninger om dette. __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
Til top |
|
|
BA007 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at grejet lyder bedst når det har stået tændt i en længere periode, men desværre har jeg andet at bruge pengene på end strøm.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit står tændt når jeg er hjemme. Skal jeg væk i længere tid slukker jeg det dog da det er nytteløst at det bare står og summer, og at slukke det engang imellem er for mit vedkommende ikke noget der tærer synderligt meget på tingene! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står tændt 24 timer i døgnet. Mener selv det lyder bedst når det er varmt og tro heller ikke at det har godt af at blive tændt og slukket for i tide og utide. Hvad angår prisen på el, tjaeee så er der nogen der ryger, drikker eller har andre vaner og hang til ting. Men jeg bruger så lidt x-tra på el regningen hvert år i stedet for.
__________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit anlæg står på standby, men det er jo ikke det samme som tændt. Det tager ca 15min fra standby inden det spiller optimalt(ifølge brugsanvisning).
|
Til top |
|
|
Mdpdr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min cd og forfst. står konstant tændt, eff.forstærkere tænder jeg fra gang til gang og de skal bruge ca. ½ time før det er optimalt.
jeg har ingen lydmæssige argurmenter for cd og forfst. skal være konstant tændt - men jeg er ramt af "det er bedre med konstant strøm - end at tænde og slukke i et væk".
desuden har jeg fået min cd opg. med LCclock 2 med egen strømforsyning og den klikker fælt når man tænder - men det er vel kun af "ide kosmetiske grunde" at det 2 enheder står konstant tændt.
derud over har jeg en klipch sub 12" hvor trafoen desværre larme temmelig meget når den er i standby (sikkert også når den er aktivet - men der hører jeg det ikke) så den tænd/sluk jeg også manuelt.
mvh
mdr
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drev&Da Converter står tændt altid da de lyder klart bedst når de er varme. MIn forforstærker står ligeledes tændt hele tiden, det eneste der ikke altid står tændt hele tiden er mit Efektrin, det sætter jeg på standby når jeg ikke er hjemme.
Man skal også lige være opmærksom på at hvis man går og slukker for det hele tiden så slides der noget mere på elektronikken og det kan gå ud over levtiden på apperatet. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes ikke liiige jeg vil brænde et par gode rør og 400 watt unødigt af, så jeg nøjes med standby. Mest fordi jeg ikke bruger anlæget så meget for tiden, men ved jeg at der skal lyttes, for det lov til at stå tændt. Efter en time er forstærkeren gennemvarm og cd-spillen skal måske bruge 2 timer.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit er tændt fra torsdag aften og til søndag aften. I løbet at ugen blive der tændt for det hvis jeg skal høre musik ellers er det slukket. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth K. skrev:
Synes ikke liiige jeg vil brænde et par gode rør og 400 watt unødigt af, så jeg nøjes med standby. Mest fordi jeg ikke bruger anlæget så meget for tiden, men ved jeg at der skal lyttes, for det lov til at stå tændt. Efter en time er forstærkeren gennemvarm og cd-spillen skal måske bruge 2 timer.  |
|
|
En Cd-afspiller bruger ca.48 timer før den lyder optimalt, prøv det engang og du vil blive glædeligt overasket, hvis du går og slukker den hele tiden, så har du aldrig hørt hvor godt den egentlig kan spille, bevares den lyder bedre efter 2 timer, men kun ca.40% af det den kan yde. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er tændt hele tiden i vinterhalvåret. Man udnytter strømmen til bolig opvarmning.
Om sommeren bliver det slukket. Ellers bliver det for dyrt i strøm. For varmt. Og for meget slid. __________________ Mvh. Sven
|
Til top |
|
|
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
En Cd-afspiller bruger ca.48 timer før den lyder optimalt, prøv det engang og du vil blive glædeligt overasket, hvis du går og slukker den hele tiden, så har du aldrig hørt hvor godt den egentlig kan spille, bevares den lyder bedre efter 2 timer, men kun ca.40% af det den kan yde. |
|
|
Yes, det er jeg helt klar over, men som sagt sparer jeg hellere på mine rør. Før jeg havde klasse A og rør stod det hele også tændt hele tiden.
vh,
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine apparater står altid tændt og det koster ikke mange basører om året. Jeg har endda lige fået penge tilbage på forventet forbrug på 1000kwh. Det er rart at kunne sætte sig lige ind foran kasserne på et altid ventende anlæg. Dog skal højttalere også have en god halv times tæsk, før det hele går op i en højere enhed.
Det er timerne foran tossekassen, som æder kwh!!!
|
Til top |
|
|
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tændt, helt sikkert!
Af mange grunde faktisk:
1. Jeg har en klasse A som lyder bedst sådan.
2. Termodynamik. Jeg mener ikke det har godt af de temperatursvingninger det lider under hvis man tænder og slukker et apparat der bliver så varmt hele tiden.
3. Jeg har ikke varme i værelset, og sådan en hjælper på det 
4. Jeg betaler ikke strøm!! Bwahahaha!
__________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit grej i stuen er altid tændt det er CD, forstærker, tuner, der er en klar forskel på lyden fra især CD afspilleren der giver en mere behagelig og blød lyd når den er varm, men også en del fra forstærkeren.
Surround udstyret i kældren står på standby og tændes et par timer før brug.
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 09 Februar 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD-afspiller og DAC er altid tændt, aht. lydkvalitet, og det sluger ikke så meget strøm at jeg har ondt af det.
Rørforstærkeren står kun på standby, ellers ryger der for meget strøm, og rørene slides uden grund.
Ellers står resten på standby hvis det kan, det skal virke når jeg trykker på fjernbetjeningen. Kan det ikke stå på standby er det slukket.
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
er på standby, med mindre konen kommer til at slukke;-(
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
gs6n Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tit undret mig over om det er sundt at fjerne strømmen helt fra systemet hvis man evt. ikke bruger det i længere tid. (kloge "strømsparefolk" siger man skal slukke på stikkontakten for at spare nogle få kr. om året  ) Tanken går på om komponenterne egentlig har godt af at blive slukket helt istedet for at bruge standby?
|
Til top |
|
|