| Forfatter |
|
SebastianB Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg er meget uvidende omkring hifi, men jeg skal til at anskaffe mig nogle nye højtalere og hvad der hører dertil
Jeg har tænkt mig at bruge mellem 3000 og 6000 på det hele samlet,, og vil have noget der er velegnet til musik, altså til fester og sådan... Surround er ikke et krav.
Jeg overvejer Cerwin Vega V15F, men vil gerne høre jeres mening, og hvis V15F er et godt valg hvilken forstærker passer så dertil :)
på forhånd tak
Sebastian
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal med andre ord have: - Forstærker
- Højttalere
- Evt. cd-afspiller
- Kabler
Dertil kommer følgende spørgsmål: - Hvor stort er dit rum?
- Hvilken slags musik hører du?
- Har du nogen lydpræferencer?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
SebastianB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Mit nuværende rum er kun 20 m2 men flytter snart. måske skal de stå i en stue til den tid 50 m2 eller lidt mere.
Jeg hører lidt af hvert; pop/dance/techno. Det skal ihvertfald kunne spille forholdsvist højt og helst "ryste stuen" lidt :)
:)
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du skal prøve at kigge på noget brugt.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |
SebastianB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har overvejet det, men kunne godt tænke mig nogle forslag til hvilke højtalere, muligvis et par år gamle, der er gode for de
penge.
Er efterhånden ret vild med V15F..
Nogen forslag på forstærker? og er de gode til musik? Techno/Dance osv.. (andre forslag modtages da meget gerne stadig)
:)
|
| Til top |
|
| |
jyrgen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Noget brugt cerwin vega ville da være fint til dine behov tror jeg..
Forstærker: Noget nad fx?
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, brugt vil være en god idé.
Men dit budget, ville jeg vælge stereo. Jeg synes, at man kan få meget bedre lyd i 2 højttalere til 1.000 stykket end 6 til 500 stykket.
Hvis du har en dvd-afspiller som også kan spille cd'ere, eller du overvejer at anskaffe dig en dvd-afspiller, så kan du i første omgang bruge den til dine CD'ere og bruge flere penge på forstærker og højttalere nu, og så evt. senere købe en CD-afspiller.
Mht. kabler, så er det et svært område. Der er rigtig meget at vinde på at få nogle gode kabler. Men man kan også komme til at bruge for mange penge på dem. Jeg vil anbefale at du i starten køber højttalere, forstærker og evt. cd-afspiller, og når du har det, så prøv at lån kabler hjem og hør, hvad du synes lyder godt til prisen.
Held og lykke med dit begyndende hi-fi eventyr.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
SebastianB Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det allesammen (stadig forslag modtages)
Stereo tror jeg også er bedst til mig, men tror nu jeg vil købe nyt. elsker at få ny teknologi hjem :)
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro ikke at du når meget lange, når dine behove er: "pop/dance/techno. Det skal ihvertfald kunne spille forholdsvist højt og helst "ryste stuen" lidt
:)", uden at du begynder at kikke efter bruget, til den pris du ville give for nyt anlæge, får du noget der ikke kan dette.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find nogle brugt CV med 12"....
Husk ligeledes at finde en STRØMSTÆRK forstærker - sådan nogle CV'er kan godt sluge lidt strøm...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du både skal have højttalere, cd-afspiller og forstærker og kun ønsker at købe fra nyt, så rækker dine penge desværre ikke så langt. ihvertfald ikke hvis du vil have bare nogenlunde ordentlig lyd ved lidt højere niveauer.
det lader til du allerede er brændt varm på cv'erne, så dem synes jeg du skal tage ud og lytte på. mht forstærker vil jeg anbefale dig at kigge efter enten rotel, amc, harman kardon eller nad. det er gode og tunge forstærkere med kraftige strømforsyninger. ved ikke om du har behov for en dvd, men du får meget bedre lyd hvis du køber en billig cd-afspiller end hvis du køber en standart dvd-afspiller. men vil du have en dvd'er, så vil jeg anbefale dig at se på en onkyo, da jeg synes deres lydbillede er ret godt i forhold til prisen.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
SebastianB Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er 12" stort nok eller skal jeg så have en subwoofer ved siden af?
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
12" er en meget stor højttalerenhed. Den kan give rigtig meget bas. Jeg ville starte med højttalerne, og så senere investere i en subwoofer, hvis du synes, du mangler bas.
Hvis du køber CV VE-15F som nye, har du brugt 4.600, og har så kun max 1.400 tilbage til resten ifg. dit budget. Det er ikke særlig meget, hvis du vil have noget fornuftigt til at drive højttalerne, så du får noget godt ud af dem.
Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have nye produkter. Der er noget rart ved at pakke en hel frisk forstærker eller CD-afspiller ud af æsken og sætte den op.
Mht. forstærkere vil jeg forslå NAD. Evt en af disse:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/nad_c 315bee_forstaerker_grafit.htm
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/nad_c 325bee_forstaerker_grafit.htm
Jeg har ikke hørt dem mod hinanden, men jeg kan forestille mig, at de 1.000 ekstra for c325 er givet godt ud. Men jeg har som sagt ikke hørt dem mod hinanden, så det er ikke sikkert.
Men køber du en c325 og ve-15 så bliver prisen 7.600 og så mangler du stadig en cdafspiller og kabler. Så samlet set, bliver det nok svært at få det for under 10.000 i alt, hvis du vil have det hele som nyt.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
SebastianB Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SebastianB Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evt pres ham her lidt i pris for sættet
Ved ikke helt om kvaliteten af forstærken på dette sæt, men det er da værd at overveje, og det kan med garanti spille højt
Det hd 63 sæt vil jeg bestemt ikke anbefale hvis der skal lidt skub på i en stue.
Du kunne også overveje at kigge på nogle ældre dali brugt, de har også nogle højtalere der ka sætte skub i tingene. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
stooop NAD c315 vil ikke kunne trække VE-12F ordenligt du skal op i C326 eller c355
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
og for det andet han behøves ikke CD afspiller vis han vil bruge musiken på pc'en, så mangler han bare kabel
|
| Til top |
|
| |