Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Afløser til JBL TL260 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 13 September 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hej derude

Hermed endnu er "hjælp til nye højttalere"-tråd.. Beklager

Jeg har i det sidste års tid spillet med et par JBL TL260 og Marantz SR8002, og været ganske godt tilfreds.. For et par uger siden besøgte jeg Mediemarkt i Flensborg og fik lejlighed til at lytte lidt til til et par Focal Electra 1007BE.. Jeg blev noget imponeret at deres evne til at 'få lyden ud af kasserne' eller hvad man skal kalde det.. Det første jeg gjorde var i hvert fald at vende mig om, for at se de baghøjttalere, der viste sig ikke at være der.. Dette har givet mig lyst til at udskifte JBL'erne, og står nu og overvejer hvad der ville være et godt bud som afløsere..

Det oplagte, kunne man jo tænke, ville være at vælge førnævnte Focal, men hvad jeg ikke nævnte før var at jeg syntes de manglede noget i bunden.. Jeg har heller intet imod at have et sæt gulvhøjttalere stående.. Jeg har kigget lidt på Focal's gulvmodeller i serien, men de koster lige lidt mere end jeg er interesseret i at poste i det..

Budgettet hedder 10-15000 for et sæt, meget gerne brugtpriser, og altså noget med luft i toppen, men stadig med en bund, der kan få Trentemøller til at lyde ordentligt.. Lydmæssigt er jeg til den 'varme' side, eller hvordan man plejer at sige det.. Syntes af klangen fra mine JBL'er passede mig fint, der manglede bare noget finesse og perspektiv.. Og de kommer som sagt til at spille med Marantz SR8002...

Håber på lidt input, og spørg endelig hvis der er noget jeg har glemt...

På forhånd mange slags tak
//Allan

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 September 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Hififreaks har et par Jmlab 907Be Limited ed til 9K + stander.De ligger meget op ad 1007Be.

MVH

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Alland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 September 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.. Jeg er dog rimelig sikker på at jeg vil have en gulvhøjttaler, da jeg simpelthen ikke har tiltro til at der kan komme bas nok ud af de små standermodeller..

//Allan

Til top Vis Alland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alland

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes