| Sendt: 13 September 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på udkig efter et par brugte gulvhøjttalere, hvilket er det sidste jeg mangler. Jeg har en Audio Alchemy forforstærker, plus to Cambridge P500 stereo effektforstærkere. Jeg har tænkt mig at bruge forstærkerne som monotrin og derfor køre bi-amping.
Umiddelbart ønsker jeg mig et par gode allround højttalere, da jeg både hører akustisk musik og en masse moderne musik. I grunden har jeg kun to krav: Diskanten må ikke være aggressiv og skinger. Jeg ved ikke værre! Der skal være kraftig og dyb bund, eftersom jeg hører meget moderne musik. Selvfølgelig stadig kontrolleret. Jeg vil gerne ofre omkring 4-5000kr. på et sæt brugt.
Hvad vil I anbefale? Har været ude og høre Dali's Concept og Ikon serier. Dem var jeg ikke synderligt begejstret for. Synes B&W klarede det meget bedre i samme prisklasse, selvom jeg kunne se de har bevaret deres metal domes. Det har de åbenbart fået styr på. Hvem har ellers noget at byde på? Audio Vector? Dls? Audio Pro med aktiv sub i siden? System Audio's højttalere halter efter min mening i bunden. I hvert fald i den prisklasse.
På forhånd tak:)
|