| Sendt: 14 September 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det søndag og tid til at kigge lidt nærmere på en håndfuld brugte Ortofon pickupper, som de sidste par år er endt i en lille skuffe her. Der er bl.a. en VMS 30 mkII og en VMS 20 EO mkII. Begge ser pæne ud i luppen og spiller så vidt jeg husker også OK. Nu kunne det være tid at sætte dem rigtigt på en rigtigt korrigeret grammfon og høre, hvad de egentlig kan. Men der er også den her:  Og den kunne jeg tænke mig at prøvemontere på min Thorens TD-126 mkII. I forbindelse med at jeg skruede den på Thorens armen, blev jeg opmærksom på nålen:  Selve spidsen "diamanten" ser umiddelbart ud til at være i fin form (det er svært at se på billedet). Men sig mig, er nålen ikke bøjet en smule op ad? Se også her:  Er den det? Alle andre Ortofon pickupper jeg har - og jeg har flere end de nævnte og en del OM'er - har lige nåle, men altså ikke den her. Er det galt? Og hvad nu hvis den er? Er det så et problem? (det er det nok). Og kan man rette den (forsigtigt) op? Der er vel ikke så meget at tabe. mvh/ Peter Q. __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|