| Forfatter |
|
ringvig Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle Vi er nogle kollegaer som er ved at bygge vores sidste højtaler og derfor har vi erkendt at vi må have hjælp til udfræsning af pladerne til kabinettet. Vi har tegningerne fra solid works og disse kan konverteres til diverse formater, som kan bruges til de fleste CNC maskiner. Men vores problem er, at alle de firmaer vi har været i kontakt med, ikke laver under 150 stk og da vi bare er 7 personer vil der jo blive en del i overskud  Er der nogen herinde som kender et sted hvor man kan få fræst 30mm mdf ud og gerne med en 5 akset maskine ? Er der nogen som kunne tænke sig at være med, er de selvfølgelig velkommen. Dette er linket til den vi vil bygge, ikke billige komponenter men når det er den sidste går det nok  http://homepage.mac.com/marc.heijligers/audio/milestones/cab inet/final/final.html Mvh Chris og Co
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis i finder ud af noget, så sig endelig til.
|
| Til top |
|
| |
balbrech Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linket fører til en Apple side???????
|
| Til top |
|
| |
high5 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens,
Jeg er også klar på et par kabinetter, hvis det er - så er vi 10...
Er der evt. mulighed for at få en kopi af tegningerne til Solidworks?
PS. der er et mellemrum for meget i "/cab inet/" i linket - fjern mellemrummet og den rette side dukker op. __________________ Mvh. Steen Kjeldsen
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Milestone" - er det ikke en 3vejs med Thiele enheder - undskyld jeg spørger dumt, men hvad er der lige specielt ved den, den er vist ikke helt ny længere, men derfor kan den selvfølgelig være god nok - nogen som har hørt den ?
|
| Til top |
|
| |
balbrech Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også på og har en kontakt der bl.a. har lavet kabinetter for Gryphon
Det vil kræve tegningerne at få et bud på erbejdet og jeg vil tro også noget økonomisk indskud for a få det startet hvis det bliver valget.....
|
| Til top |
|
| |
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor får i enheder fra
__________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
| Til top |
|
| |
piva Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tak for svar, det er fint med hurtig respons. Om det er en gammel højtaler ved jeg ikke men det er en konstruktion som er High-end og stadig mulig at bygge selv. Enhederne er fra Thiel og partner, dem har vi mulighed for at købe med 25% rabat i forhold til tyske priser, så det hjælper jo lidt på det hele. Delfilteret vil blive med Jensen komponenter i de vitale dele. Nu har vi alle rodet med båndhøjtalere og de keramiske enheder skulle ligge tæt opad uden at have de dårlige egenskaber. Stadig ingen som kender til værksted med cnc maskine ? Ellers må vi starte med at bygge en selv  Dette link skulle virke: http://homepage.mac.com/marc.heijligers/audio/milestones/cab inet/final/final.html Nogen der ved om man kan lægge filer op ? Mvh Chris
|
| Til top |
|
| |
balbrech Forum Bruger

|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PIVA
Læs lige tråden igen, jeg har tilbudt kontakt til kabinetfirma jeg kender......
Hvor mange er vi til nu?
Jeg er også med.......
|
| Til top |
|
| |
piva Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke hvad der sker med linket når man lægger det op men som high5 skriver, fjern mellemrum så virker det. Vi arbejder i en elektronik virksomhed og har let adgang til alt i branchen, så hvis vi "bare" kunne samle folk til 5 sæt ville enhederne komme ned på ca 10.800kr. købt i tyskland (17.000kr i dk) Delfilter prisen afhænger af hvor meget man vil ofre  Vi er i tæt kontakt med gutterne i Holland og den ene ville faktisk lave kabinet pladerne til os men blev ramt af en familie tragedie, så nu er vi på egen hånd igen. Denne side er om den samme højtaler men han ville ikke af med 2D autocad tegninger, så derfor lavede vi den selv, dog i 3D format da de lodrette snit kræver det, samt en 5akset fræser hvis man ikke manuelt skal justere værktøjet. http://www.humblehomemadehifi.com/Soup_Ceramique.html
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her var på et tidspunkt en der byggede en CNC fræser selv - kan gøres for under 50.000 kr - han tilbød at fræse noget for andre prøv at søge på CNC i emne
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
xeryus Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tage kontakt til dem her http://www.raaschou.as/kontakt/
Jeg har været forbi nogle gange for at tilslutte deres maskiner, og de har ihverfald en stor "ond" cnc fræser, om den er 5 akselet ved jeg dog ikke
|
| Til top |
|
| |
WiredForSound Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soup / Milestone højttaleren - er en Avalon klon af Avalon Ceramiqe Og enhver som har hørt den er ikke i tvivl, det er også en højttaler med meget høj WAF(,")
De skal i øvrigt trækkes af Nelson Pass A75......
__________________ Jean Hiraga A30
Panasonic SA-XR55 (Digital)
Hypex UCD 400 batteri
250.000uF per side!
Hypex UCD 400 mono blokke -2kVA forsyning (hver)
PDS 06 CD (tweeked version)
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
|
| Til top |
|
| |
Manituren Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ringvig
Jeg er i samme båd, leder ihærdigt efter nogen der har CNC udstyr der kan lave det meste præsicion arbejde. Der er blevet indhentet en del tilbud, men priserne er ikke noget at gå videre med. Så det ser ud til for mit vedkommende det ender op med at få hjælp af en snedker til at lave et par skabeloner og så må jeg ellers igang selv med overfræserne og en kasse fræsejern :s
Hvordan står det til med jeres projekt, er i kommet i kontakt med nogen der kan hjælpe med CNC arbejdet eller måske ligefrem skaffe jer billigt/rabat på træ?
Bedste bud på det CNC arbejde der skal laves for mit vedkommende var 17.500kr for selve CNC arbejdet og yderlig 5.000kr for de gad tage mod opgaven og til sidst 13000kr for træ materialer.
Man skulle være heldig og kende nogen i Polen eller Holland der kunne skaffe en bedre priser på træ og CNC arbejde :D
ringvig
|
| Til top |
|
| |
Guldberg Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til den pris kan man bygge en selv:-) Prøv at tjek mechmate.com , det er gratis planer til en fuld størrelse cnc der kan tage hele plader, hvem vil ikke gerne have sådanne en?!. Roder selv med det, min er dog en lille en der kun tager 35cmx35cm. Har en kammerat i jylland der er ved at bygge den fulde model (og også sælger sæt med de laserskårene dele i mechmaten), den er dog ikke færdig endnu, er ellers sikker på han gerne vil modtage opgaver når den er
|
| Til top |
|
| |
ringvig Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Ja der har været stille i et stykke tid men nu er der "hul" igennem
Vi har fundet et møbel firma som har cnc maskine med 3 akser og han har lavet vores kabinetter med en meget flot finish.
Så præcist at man godt kan glemme at lave noget i hånden selv der bare kommer i nærheden af.
Del filter er købt og første sæt er ved at blive samlet så det er klart når enhederne kommer i uge 14.
Højtalerne bliver sprøjtemalet hos en industri maler i glans 95 apple hvid.
Fik jeg nænt vi har 2 sæt i overskud :)
|
| Til top |
|
| |
Manituren Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Lyder spændende. Kan du nævne noget om priser for CNC arbejdet og industri maleren?
Og vides det om de vil tage ordre fra os andre :D
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok nogle spøde højttalere! 
Lyder de ligeså godt som de ser ud?
|
| Til top |
|
| |
ringvig Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved med sikkerhed at maleren gerne vil lave andet arbejde og til menneskepris, vi ved ikke nøjagtig hvad han skal have da det kun er prototypen han har
lavet.
Den endelige pris får vi i næste uge.
Mht til møbelsnedker så vil han nok gerne lave til andre men der skal nogle styk antal til, vi får jo lavet 12stk.
Desuden kræver det man har 2D tegninger i AutoCad.
Linker til billede af prototypen uden sokkel.
Det er kun kabinetter vi har ekstra af, resten kan man jo købe overalt.
Hvis nogen er interesseret ville det være fint at få besked inden vi kører dem til maler i næste uge.
|
| Til top |
|
| |