| Forfatter |
|
KrBundgaard Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er blevet tilbudt en rega elicit forstærker og rega planet cd afspiller for en samlet pris af 4000kr.
Jeg har søgt på nettet men desværre ikk fundet så meget om modelerne, men har dog fundet lidt hvor jeg kan se at en del mener at elicit er en af de bedste forstærkere rega har lavet.
Men kunne godt tænke mig at vide lidt om forstærkeren og cd afspilleren hvis der er nogen der ved noget om disse.
og er 4000kr for meget for disse 2 ting da de jo er af lidt ældre dato? eller er det en god pris så jeg sagtens bare kan købe dem uden at være bange for at blive snydt?
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm!
Jeg vil nu sige at 2000kr-2500kr er en rimlig pris.
|
| Til top |
|
| |
Jeppeknygberg Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og velkommen til et godt forum.
Elicit er en fantastisk forstærker. Jeg har selv lillebror Elex, som ligeledes spiller vældig fornuftigt. Du skal tænke på, at det er en ældre sag, men Regas produkter fra den tid var meget solidt bygget.
Jeg har ligeledes en original Rega Planet, som jeg stadig ikke har kunnet finde en tilfredsstillende afløser for. Denne kan dog fås brugt for omkring 1000 kr. i fornuftig stand. Du skal kigge efter, om den er hurtig til at læse cd´en (og det skal gå rigtig hurtigt!) samt om den har tendens til at hakke i numrene på let snavsede cd´er. Hvis den gør det, kan det være at den snart skal have skiftet laser, hvilket er en meget bekostelig affære i Planeten (ja, jeg har selv prøvet det!).
Smag og behag både indenfor lyd og design af apparaterne er selvfølgelig individuel, men hvis du spørger mig, vil du få en fantastisk lyd, hvis apparaterne er i orden. Du skal dog spørge dig selv, om ikke en Elicit kan fås billigere end de 3000 kr. du reelt kommer til at give for den.
Håber du kan bruge det. Mvh.
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
har haft rega planet,super spiller til prisen,
men synes dog den havde tendenser til at
larme under afspilning....vh
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes umiddelbart det lyder som en okay pris, 500-1000 kr ned og det er en "god" pris.. Har I, i øvrigt set at Rega lige har genoplivet Elicit navnet? Så ved jeg ikke lige om jeg bryder mig om udseendet
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrBundgaard skrev:
|
Hej.
Jeg er blevet tilbudt en rega elicit forstærker og rega planet cd afspiller for en samlet pris af 4000kr.
Jeg har søgt på nettet men desværre ikk fundet så meget om modelerne, men har dog fundet lidt hvor jeg kan se at en del mener at elicit er en af de bedste forstærkere rega har lavet.
Men kunne godt tænke mig at vide lidt om forstærkeren og cd afspilleren hvis der er nogen der ved noget om disse.
og er 4000kr for meget for disse 2 ting da de jo er af lidt ældre dato? eller er det en god pris så jeg sagtens bare kan købe dem uden at være bange for at blive snydt?
|
|
|
Gør dig selv den tjeneste og overvej, hvad du kan få af nyt til ca. 4000 kr. Det gælder især cd-afspillere.
Hos eks. hifiklubben kan du få forskellige Denon, Nad eller Cambridge cd/forstærker kombinationer til denne pris eller mindre. Og det kan sikkert også lade sig gøre hos tapeconnection eller andre.
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Til 4000,- er det et røverkøb, alene forstærkeren er pengene værd.
Elicit var med 2 trafoer, 44.000uF pr. kanal, symetrisk opbygning og en MM/MC riaa der stadig er svær at slå. Dertil var omskiftningen mellem signalkilder lydmæssigt kompromisløs og dyrere at lave end en typisk NAD forstærker.
Planeten spiller temmeligt godt stadig og skal du skifte laseren, så regn med ca. 1000,-
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
KrBundgaard skrev:
|
Hej.
|
|
|
Gør dig selv den tjeneste og overvej, hvad du kan få af nyt til ca. 4000 kr. Det gælder især cd-afspillere.
Hos eks. hifiklubben kan du få forskellige Denon, Nad eller Cambridge cd/forstærker kombinationer til denne pris eller mindre. Og det kan sikkert også lade sig gøre hos tapeconnection eller andre. |
|
|
Og jeg vil til hver en tid foretrække det brugte Rega-grej fremfor fx et Denon/NAD/Cambridge sæt til samme pris fra ny  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
sd2100 skrev:
KrBundgaard skrev:
|
Hej.
|
|
|
Hos eks. hifiklubben kan du få forskellige Denon, Nad eller Cambridge cd/forstærker kombinationer til denne pris eller mindre. Og det kan sikkert også lade sig gøre hos tapeconnection eller andre.
|
|
|
Og jeg vil til hver en tid foretrække det brugte Rega-grej fremfor fx et Denon/NAD/Cambridge sæt til samme pris fra ny 
|
|
|
Og sådan er vi alle forskellige .
Hvis du er villig til at gå i en lidt anden retning, kunne nedenstående måske være en overvejelse vær (ikke eksisterende WAF) .
http://www.dingz.no/php/art.php?id=786668
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rega kan spille musik til forskel for konsummærker som Denon, Cabridge, Nad, Sony mv..du får dog ikke hifi effekter og boom bang disco...Jeg erkender dog At Cambridge har gode apparater til lav pris, men hvis man vil nyde musik så er de lidt sterile efter min smag.
Planet/Elicit/Ela vil være en fremragende kombination, hvor Planet måske er det svageste led..
En Elicit kan dog måske trænge til service (hvis muligt ?)
Alternativt vil en Naim forstærker være en god løsning hvis indenfor budget ?
Det er rigtig at mange Rega cd'er (ikke de nye) larmer lidt fra drevet..
Vigtigst er vel at høre, se før køb...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Larmen fra drevet stammer fra den plasticpuck der er integreret i låget. Der findes forslag på modifikationer på nettet for at afhjælpe dette.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant, har du nogle link eller erfaring med om modifikationerne hjælper ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
| Interessant, har du nogle link eller erfaring med om modifikationerne hjælper ? |
|
|
Hej. Overhovedet ikke. Men kan huske, at det drejede sig om, at man skulle have magneten af plasticdelen af pucken. Derefter kan øverste del (plasticdelen) af pucken tages af. Man skulle derefter være i stand til at skære den øverste del af plasticdelen af (den del der roterer når der spilles). Den ville herefter skulle limes på låget igen, uden den "stub" der går gennem låget og holder magneten. Jeg har ikke gidet forsøge, da man hver gang ville skulle lægge magneten på cd´en ligesom nogle af Sonys modeller. Håber forklaringen kan gennemskues, nok lidt nemmere når man sidder og kigger på maskinen  Mvh.
|
| Til top |
|
| |