| Forfatter |
|
Sambora Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 05:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved hvor man kan købe nogle billige dæmpningsfødder til forstærker, CD-afspiller osv. Det skal ikke være en tilklippet musemåtte...
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 06:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sonic design laver noget (sd-fødder i daglig tale) dem kan du købe hos bla. http://www.hifi4you.dk/nyt.htm
Ellers er der jo de dyrere i metal, fx. pulsar points og lign., men så er vi oppe i en anden prisklasse..
mvh
|
| Til top |
|
| |
Chris Cornell Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 272
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sambora skrev:
Nogen der ved hvor man kan købe nogle billige dæmpningsfødder til forstærker, CD-afspiller osv. Det skal ikke være en tilklippet musemåtte...  |
|
|
Tilklippet musemåtte med polymérskum-baseret dobbeltklæbende tape fungerer ellers fremdeles glimragende  __________________ Mit Anlæg
NAD C355 BEE, Cambridge AZUR640C, NAD T515, SONY BDP-S350, Tannoy Sensys
DC1, Philips 32PFL7762D lcd.
|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller mosgummi.
Det kan bl.a. købes i hobby forretninger.
Du kan få gevaldigt mange dæmpefødder for 25-30 kr.
Hvis det ikke skal se alt for "hjemmefusket ud", kan du evt. anvende en hugpibe til "udskæringen".
Med venlig hilsen
ASML
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 03:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASML skrev:
Eller mosgummi.
Det kan bl.a. købes i hobby forretninger.
Du kan få gevaldigt mange dæmpefødder for 25-30 kr.
Hvis det ikke skal se alt for "hjemmefusket ud", kan du evt. anvende en hugpibe til "udskæringen".
Med venlig hilsen
ASML
|
|
|
Ingen grund til at klampe eller bruge specialværktøj, når der nu lige er de perfekte stumper billigt til salg og i 2 meters længder ;-) ... der kan laves til hele samlingen af udstyr. http://www.bjoern-nielsen.dk/side6318-scatid-1751.html Venlig hilsen Finn __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
God ide' FinnC.
Jeg nævnte løsningen med en hobbyforretning, hvor man typisk kan købe det i en bestemt størrelse plade, da jeg først og fremmest har anvendt dette materiale til fremstilling af en plademåtte, og senere har lavet fødder til en cd afspiller.
Men fint link du har fundet frem.
Mvh
ASML
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASML skrev:
God ide' FinnC.
Jeg nævnte løsningen med en hobbyforretning, hvor man typisk kan købe det i en bestemt størrelse plade, da jeg først og fremmest har anvendt dette materiale til fremstilling af en plademåtte, og senere har lavet fødder til en cd afspiller.
Men fint link du har fundet frem.
Mvh
ASML
|
|
|
Ja det findes jo i utallige former og også som legedimser til dyr, men jeg har set at specialforretninger har en kedelig vane med at pelse folk udover det rimelige  Så nogle gange kan man finde noget anvendeligt i en helt anden sektor, der lige passer til vores DIY formål De her runde rør er nemme at afkorte pænt, og evt. med lidt dobbeltklæbende tape, så er det hurtigt og nemt at lave fødder/dæmpeklodser. Det kan nemt fjernes igen eller erstattes uden at ødelægge. Hvis vi skal lave det 'High end', så kan man finde tynde metalrør, hvor inderste diameter passer til mos-fødderne, cutte en ring af og trække den over sin 'fødder'. Ringen skal skæres lidt mindre end fødderne, så den ikke berører kabinet etc. Der findes metalrør i næsten alle typer, der passer til 'guld', 'sølv', sort, blank, mat etc. og dermed sit udstyr. __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidst jeg investerede i et stykke mosgummi plade, mener jeg at jeg gav 20 kr for et stykke på 50 x 30 cm. Panduro Hobby sælger i dag 6mm mosgummi i stykker på 30x 46 cm til 28 kr. stykket. Jeg ved så ikke om det er at flå folk....  Alt er relativt. Mvh. ASML
|
| Til top |
|
| |