Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 11:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til nyt anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 September 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Hej.

Da mine forældre er flyttet fra hinanden, står jeg selvfølgelig og skal bruge endnu et anlæg.
Jeg hører primært rock, reggae og rap/hip-hop. Det skal være reolhøjttalere, og der er ikke behov for at spille højt da det skal stå i en lejlighed omringet af ældre mennesker.

Jeg har max. 4000-5000 kr. til rådighed og har intet imod at købe brugt hvis det ligger i kørselsafstand (kbh). Har bl.a. set på denne forstærker: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56552530
Er den værd at gå efter til den pris?
Hvilken cd-afspiller + højttalere kan I foreslå? Jeg har tænkt på noget DALI? Hvordan er den nye LEKTOR (udover ikke at være så pæn som CONCEPT ;) ? Tager til HifiKlubben for at lytte lidt næste weekend

På forhånd tak

Denon DCD-890
DALI 850
Til top Vis FoxyFish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxyFish Besøg FoxyFish's Websted

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 17 September 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Rotel plejer at få ganske god kritik, så den du har fundet kan være ganske god. Kender den dog ikke selv. 

Ellers laver NAD også gode forstærkere.  En C315BEE (2000,-) eller C325BEE (3000,-) kan være et godt bud. Dem kan du nok også høre i HFK, når du skal ind og lytte til DALI.

Jeg tænker, at du måske kunne være interesseret i et et samlet system. F.eks.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-receiver/na d_l54_dvd-receiver_sort.htm

Den vil du også kunne bruge til DVD, og du behøver ikke bruge penge på signalkabler mellem CD og forstærker.

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Jeg ejer faktisk selv en C 352og er meget glad for den.. Jeg vil i den grad lægge øre til den 315. Ville nogle Concept ikke være et okay match til den? Hvad med Lektor? nogle råd til en billig brugt, CDafspiller?

Tak for hjælpen

Denon DCD-890
DALI 850
Til top Vis FoxyFish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxyFish Besøg FoxyFish's Websted

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 September 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

hvad med at prøve et komplet teac anlæg (teac CR-H 255)? så får du både cdafspiller, radio og forstærker i et lille kompakt anlæg. så er der stadig 1-2000 kr til nogle reol højttalere, hvilket burde være rigeligt til at finde nogle ok modeler.

jeg vil anbefale dig at at kigge ind i nogle af de lidt mindre hifibutikker end lige hfk, da rådgivningen ofte er mere reel og de ofte har nogle gode tilbud.

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Sendt: 17 September 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

2 af disse:

Mercury F 1

Følsomhed: 87 dB
Impedans: 8 ohm
Frekvensområde: 55 - 20 Khz
Effekt: 50 watt
Finish: Apple, dark oak
Mål (B x H x D): 17 x 30 x 22
Garanti: 5 år
Rentefrit 12 måneder: Ikke muligt
Pris:

795,-

(Fra Topsound)

Mercury F 1

og:

DENON D-M35 receiver

Tip en ven Print side
DENRCDM35SI (3)
DENON D-M35 receiver

spacer

Kr 2.899 / stk

Dette system fra Denon beviser, at det ikke er størrelsen, det kommer an på! D-M35 er nyeste generation af de minianlæg, som nu fem år i træk har sikret Denon titlen som ”Verdens bedste mini” i det anerkendte engelske tidsskrift ”What Hi-Fi”.

Fra HifiKlubben.

Så er du godt kørende! Mine forældre har pågældende anlæg i køkkenet og det spiller lækkert.

Både højttalere og anlæg har iøvrigt fået topkarakter hos WhatHiFi.

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

@ vibe: Ved du hvor man kan høre sådan et Teac? Du har helt ret i at hfk sikkert ikke er det bedste sted at handle. Mit kendskab til mindre butikker i kbh-området er bare temmelig begrænset

@Chris Cornell: Mange tak for forslaget. Jeg er ikke meget for minianlæg, når jeg ikke har pladproblemer mht. grejet, og man kan få separat forstærker og cdafspiller til samme pris. Jeg er dog interesseret i at lytte til højttalerne og vil helt sikkert tage et smut forbi TopSound

Tak for hjælpen.. andre inputs?

Denon DCD-890
DALI 850

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes